Wymiana Filtra Powietrza w Citroen 1.9D – Kompleksowy Poradnik
- Szczegóły
Użytkownicy Citroena Berlingo 1.9D często napotykają różnorodne problemy związane z filtrem powietrza i układem paliwowym. Artykuł ten omawia najczęstsze z nich, oferując praktyczne porady i rozwiązania.
Wibracje Obudowy Filtra Powietrza
Jeden z często zgłaszanych problemów to wibracje obudowy filtra powietrza, które mogą być uciążliwe i wpływać na komfort jazdy.
Użytkownik Citroena Berlingo II (2005, 1,6 HDi) zgłasza dwa problemy: wibracje obudowy filtra powietrza oraz trzaskanie tylnej szyby w drzwiach przesuwanych.
W przypadku obudowy filtra, proponuje się wymianę gumek na przelotki, co może wyeliminować hałas.
Alternatywnie, zaleca się zakup nowego pojemnika filtra powietrza.
Przeczytaj także: Jak Wymienić Filtry w C5 III 16V?
Ja zastąpiłem gumki w które wchodzi filtr przelotkami na przewody i jest cisza.
Rozwiązanie Problemu Wibracji
Popytaj w sklepach motoryzacyjnych albo jako przelotki albo jako zaślepki koszty nie powinny przekroczyć ok.
Jeśli mógłbyś to zrobić to byłbym wdzięczny, zaoszczędziło by mi to wiele czasu.
Problem z Zapowietrzaniem się Silnika
Innym często występującym problemem jest zapowietrzanie się silnika, szczególnie po wymianie pompki podającej paliwo lub czyszczeniu zbiornika.
Użytkownik zgłasza problem z zapowietrzaniem się silnika w Citroenie Berlingo 1.9d, który występuje po wymianie pompki podającej i czyszczeniu zbiornika.
Przeczytaj także: Filtr powietrza Citroen Jumpy III - wymiana
Po kilku minutach pracy silnika pojawiają się bąbelki powietrza w wężyku między filtrem a pompą wtryskową, co prowadzi do gaśnięcia silnika.
Auto zapala, po kilku chwilach pojawia się mnóstwo bąbelków na wężyku między filtrem a pompą i gaśnie.
Pompowanie ręczną pompą (grzybek) nic nie daje - cały czas jest miękki.
Po wstawieniu auta do ciepłego garażu po godzinie można już napompować i grzybek jest twardy.
Auto odpala i normalnie jeździ.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtry w C4 Coupe?
Tylko boję się go zgasić aby znów nie złapało powietrza.
Próbując wcisnąć ostatni raz ten twardy już grzybek z ręcznej pompki zauważyłem wyciek z dołu obudowy filtra od strony kabiny.
Wiem że jest tam odpowietrznik, ale wydaje mi się że przez niego nie powinno wydostawać się paliwo przy pompowaniu.
Użytkownik wymienia obudowę filtra oraz filtr na nowy, a także rozważa zamianę na filtr z VW Golfa II.
Po wymianie obudowy i filtra problem częściowo ustępuje, ale po tygodniu auto znów łapie powietrze.
Możliwe Przyczyny i Rozwiązania
Wyrzuć ten filtr z pompką, to przyczyna problemów w tych silnikach.
Auto ma przejechane 330000 km.
Do tej pory nic się nie działo oprócz wspomnianych rzeczy w 1 poście.
Wszystko się starzeje, guma tym bardziej.
Gdzieś zaciąga Ci powietrze, podpowiedziałem gdzie jest pierwszy słaby punkt tego silnika (a w zasadzie osprzętu).
Chyba jednak wróć do zbiornika i tam szukaj.
Może warto przyjrzeć się paliwu.
Wprawdzie temperatury jeszcze nie są krytyczne ale smok możesz mieć zatkany.
Tak piszę bowiem dość dawno temu w czasie mrozu ok - 15 st C ledwo przyjechałem z Muszyny do Warszawy rozwijając czasem zawrotne 60 km/godz.
Po (przyjeździe wgląd do zbiornika a tam zawiesina lodowa (takie błoto śniegowe).
I tak cudem pompa wyciągała skąpe ilości paliwa.
Ale zbiornik i smoka wyczyściłem dokładnie 2 miesiące temu.
Od tego czasu leję czysty ON i zawsze do pełna.
Pisałem w 1 poście że cieknie spod obudowy, a chyba nie powinno ?
Zacznę od wymiany obudowy i filtra na nowy.
Jeśli to nie poskutkuję zamienię na filtr od golfa.
Nie wiem czy jest sens kupić nowy taki sam z pompką, pamiętam że parę lat temu za zamiennik z Chin trzeba było dać ok. 100 zł.
Filtr z Golfa chyba ok. 25 zł i masz już spokój na zawsze.
Taki jak na fotce może być.
Ja zostawiłem ten stary na miejscu, dałem tylko nowe - dłuższe wężyki do tego filtra z Golfa.
Podgrzewania nie było i nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków podczas zimowej jazdy.
Zauważ że ten podgrzewacz zaczyna grzać dopiero gdy silnik jest już ciepły więc daje tyle co nic - grzeje przecież płyn chłodniczy.
Dzięki za informacje.
Wieczorem wróce z pracy i podmienię obudowę na nową (szkoda nie wykorzystać skoro już kupipna ).
Wprowadzenie ciśnienia do instalacji paliwowej wykazało słabiutki wyciek/sączenie z obudowy filtra.
A był to ubytek materiału obudowy filtra (korozja), który wyszedł na jaw po potraktowaniu szczotką drucianą.
Auto po tygodniu odmówiło posłuszeństwa.
W poniedziałek jechało normalnie, a wczoraj przy -7 przejechałem 500m i zaczęło łapać powietrze.
Po 12 godzinach postoju udało mi się wjechać do garażu, jsk się ogrzeje pali i jeździ normalnie, grzybek twardy.
Co może jeszcze być nie tak ?
Skoro chcesz bawić się dalej to podpowiem, że pompa rotacyjna (a taką raczej tam masz) potrafi utracić szczelność na osi regulatora.
tags: #filtr #powietrza #citroen #1.9d #wymiana

