Filtr Powietrza w Ursus C-360: Budowa, Zasada Działania i Potencjalne Usprawnienia
- Szczegóły
Dyskusja dotyczy modernizacji ciągnika URSUS C-360, skupiającej się na zwiększeniu komfortu obsługi poprzez wprowadzenie elektronicznych i mechanicznych usprawnień. Wątek modernizacji silnika obejmuje wymianę pompy paliwowej na rozdzielaczową (np. z silnika 2,5 l lub VW LT 2,4L), co pozwala na oszczędność paliwa i lepszą regulację dawki, choć z zachowaniem prostoty konstrukcji. Dyskutowano także o próbach zasilania LPG oraz o ograniczeniach w zwiększaniu mocy i montażu turbosprężarki.
Krytyka i Propozycje Usprawnień
Krytykowano jednak niektóre rozwiązania jako zbędne „wodotryski”, wskazując na podstawowe problemy konstrukcyjne C-360, takie jak brak wspomagania kierownicy, twarda skrzynia biegów bez synchronizacji, hałas silnika i archaiczna konstrukcja tłumika. Proponowano instalację wspomagania kierownicy (np. z Pronara lub Ostrowka), modernizację tłumika (np. płaszcz harmonijkowy, owinięcie taśmą ognioodporną), a także poprawę kabiny (resorowanie, wyciszenie, ogrzewanie, wentylacja).
Modernizacja Tłumika i Redukcja Hałasu
Witam wszystkich po przerwie, zgadzam się, że ta konstrukcja tłumika nie należy do najcichszych, dlatego spróbuję zastosować rady kolegów Radiowiec 2 i ramoo jak tylko wrócę do domu i znajdę chwilę wolnego. Dotychczas szczerze powiem, że nie zauważałem możliwości poprawienia również tego elementu (dzięki za pomysł) Zrobię próby a o ewentualnych efektach napiszę...
W ogóle sama konstrukcja tego tłumika pamięta jeszcze URSUSA C 4011 . To ponad 40 lat !! Zmieniały się opony silniki układ maski a to pozostało i na pewno nie spełnia wymagań co do natężenia hałasu . Archaiczna konstrukcja . Swego czasu dorabiałem tłumik do kompresora na silniku od autobusu . Nic lepiej nie pasowało od starej gaśnicy pianowej . ) Dzień roboty i nowy tłumik gotowy , tylko trzeba cos znaleźć co ma grubszą blachę od oryginału . Wtedy tonacja pracy pójdzie w dół i nie będzie tak walić po uszach .
Co do silnika - przydał by się inny tłumik aby go wyciszyć , bo on za głośno pracuje i osiem godzin w tej kabinie to za dużo . Poza tym było by ciszej gdyby kabinę resorować na gumach tak aby nie przenosiła drgań z silnika . Ale najważniejszy jest inny tłumik ! Ten silnik można wyciszyć innej konstrukcji tłumikiem i to było by coś !
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
A co do konstrukcji nowego tłumika - dużo daje płaszcz harmonijkowy . Robi się to z blachy którą składa sie w harmonijkę i rozciąga sie tak aby okręcić nią cały tłumik po zewnętrznej ( nie dziurawiąc go ) następnie na tę harmonijkę napawa się jeszcze jedną osłonę z płaskiej blachy , pomaga ! Ciągnik pracuje ciszej i to sporo nie tracąc właściwości dynamicznych silnika które od tłumika w dużej mierze zależą .
Mój " patent" polega na spuszczeniu w dół energii tych czestotliwośći przez zmianę kształtów zewnętrznych samego tłumika , i spuszczenie rezonansu w dół aby nie uwydatniać najbardziej męczącego widma wokół tłumika . To ma być jak ekran na drodze szybkiego ruchu . Kojarzysz o co mi chodzi ?? Tylko że ekran na drodze szybkiego ruchu jest z materiałów tłumiących, a nie ze stali przenoszącej drgania i rezonujacej. Zgoda Tylko że każdy taki tłumik ma drgania własne które wzbudzone przez silnik dają popalić . A mi chodzi o przestrojenie tych drgań w dół i temu ma to służyć.
Poza tym sam filtr powietrza powinien być poprawiony bo to jest źródło hałasu wcale nie mniejsze od tłumika . Nie sądzisz ??
Filtr Olejowy: Budowa, Działanie i Wymiana
Filtr olejowy to jeden z podstawowych elementów, dzięki którym eksploatować możemy pojazd długo i bezpiecznie. Regularna wymiana jest nie tylko obowiązkiem każdego kierowcy, ale i koniecznością, jeżeli chcemy mieć sprawny silnik. Dlaczego filtr oleju jest tak ważny? Kiedy najlepiej go wymieniać?
Olej silnikowy znajduje się w misce olejowej, będącej jego zbiornikiem. Zasysany przez tzw. smok trafia na pierwszy z filtrów. To zwykłe sitko na smoku, które oddziela większe zanieczyszczenia.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Główne zadania filtra oleju to przede wszystkim zatrzymanie zanieczyszczeń dostających się do silnika. Dostarczane są one z powietrzem i paliwem, powstają w wyniku ścierania się elementów trących silnika oraz w trakcie procesów chemicznych związanych z jego pracą. Filtr zatrzymuje drobinki o wielkości 1/50 milimetra.
Głównym surowcem, z którego wykonano papier filtracyjny, jest celuloza uzyskiwana z miazgi drzewnej z domieszką żywic fenolowych, epoksydowych lub akrylowych. Stosuje się również włókniny poliestrowe lub włókna szklane. Każdy z tych materiałów przed zainstalowaniem go w filtrze podlega obróbce mechanicznej (plisowanie) polegającej na przetłoczeniu papieru i ułożeniu go w harmonijkę, co wydatnie powiększa powierzchnię filtracyjną.
Olej do filtra wpływa pod dużym ciśnieniem, około 5 bar. Wkład bez problemu znosi takie ciśnienie, gdy jest w miarę czysty, a olej posiada odpowiednią lepkość i stopień rozgrzania. W przeciwnym wypadku nie zawsze byłby w stanie przejść przez wkład papierowy i zimny silnik nie dostałby jego odpowiedniej ilości. Mogłoby też dojść do rozerwania wkładu filtrującego. Aby zapobiec takiej sytuacji, umieszczono w filtrze oleju zawór, który przy dużym ciśnieniu otwiera przepływ nieprzefiltrowanego oleju. Dzieje się to rzadko, ale fakt ten może uświadomić, jak ważna jest odpowiednia jakość filtra, jego dobór pod względem właściwości zaworu bezpieczeństwa oraz właściwa lepkość oleju.
Filtr oleju należy wymieniać za każdym razem, gdy w ciągniku wymieniamy olej silnikowy. Interwał ten wynosi między 200 i 500 godzin lub raz w roku, jeżeli maszyna niewiele pracuje. W starych modelach ciągników okres między wymianami oleju i filtra przeważnie wynosi 200-250 godzin, w przypadku nowoczesnych maszyn o dużej pojemności silnika sięgać może nawet 500 godzin.
W czasie pracy silnika zanieczyszczenia zostają oddzielone i zatrzymują się na powierzchni filtracyjnej wkładu. Po jakimś czasie zwiększają się z tego powodu opory przepływu oleju - filtr się zapycha, powodując zwiększenie w nim ciśnienia. Skutkuje to otwarciem zaworu przelewowego. Zanieczyszczony olej omija wówczas układ filtracyjny i dostaje się bezpośrednio do silnika.
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
Magnetyczny Filtr-Separator Hydrocyklonowy
STRONG FD390 Filtr Magnetyczny-Separator Hydrocyklonowy do systemów C.O. Magnetyzer. - Filtr ma bardzo trwałą obudowę - wszystkie elementy są wykonane z niklowanego mosiądzu. - Zanieczyszczenia nie-magnetyczne wyłapywane są przez hydrocyklonową konstrukcję filtra. W pierwszej kolejności wpływają one do zawirowywacza (konstrukcja opatentowana) i wyniku siły odśrodkowej (wiru) przesuwają się w jego zewnętrzną stronę a następnie opadają na dół gdzie są wyłapywane są przez skuteczny filtr siatkowy ze stali nierdzewnej.
STRONG FD390 Filtr Magnetyczny-Separator Hydrocyklonowy do systemów C.O. - Większość obecnie produkowanych kotłów, aby osiągnąć jak najwyższą sprawność ma bardzo wąskie kanały wodne.- Dzięki zastosowaniu filtra STRONG FD390 poprzez mniejszą ilość awarii zmniejszają się koszty obsługi serwisowej i koszt części zamiennych.- Większość europejskich producentów kotłów c.o. obecnie rekomenduje montaż Filtra Magnetycznego wraz z nowym kotłem C.O.- Aby zwiększyć skuteczność działania filtra magnetycznego zalecamy zastosowanie preparatu penetrującego Filter Fluid FD678.
Dane techniczne:
- Produkt: FERMAG FD390 filtr magnetyczny-separator do c.o.
- Model / producent: STRONG FD390 / FERDOM
- Zastosowanie: Do instalacji: domowych c.o., solarnych, chłodniczych i klimatyzacji i in. HVAC
- Podstawowe: wyłapywanie zanieczyszczeń ferromagnetycznych
- Dodatkowe: wyłapywanie innych zanieczyszczeń i szlamu
- Magnes neodymowy: Moc nominalna 10 000 Gs
- Magnes typ montażu: W szczelnej komorze mosiężnej.
- Typ separatora-osadnika: Filtr siatkowy ze stali nierdzewnej, mikronaż 1000µm.
- Max moc systemu c.o.: 35-40 kW
- Materiał: Obudowa, denko, tuleja magnesu; Mosiądz CuZn42Pb3.
- Materiał: Zawirowywacz PA66G30, poliamid z 30% włókna szklanego.
- Rozmiar filtra: Średnica korpusy 69mm, wysokość 148mm
- W zestawie: Korpus (obudowa), Zawór spustowy, Klucz do obudowy/zaworu spustowego.
- Ciężar /z opakowaniem: 1200 gram / 1250 gram
- Podłączenia wodne / króćce: 2 przyłącza wody 1" (DN25) zamontowane na obrotowym łączniku podłączeniowym.
- Opcje polecanych podłączeń wodnych: Korpus zawsze w pionie, podłączenia pion lub poziom
- Zakres temperatura pracy: 0-90 st C
- Max. ciśnienie pracy: 3 bar
- Medium: Woda, roztwory glikolu
- Max. stężenie glikolu w zładzie: 30%
- Miejsce montażu: Na powrocie wody do kotła C.O.
Po co montować Filtr Magnetyczny - Separator?
Grzejniki C.O. są zazwyczaj wykonane ze stali miękkiej, która jest wysoce podatna na korozję. Nawet przy zainstalowanym wysokiej jakości inhibitorze korozji może wystąpić pewien poziom korozji, oczyścicie bez inhibitora poziom korozji jest wielokrotnie większy. W instalacji C.O. przy braku powietrza powstaje zwykle czarny magnetyt, który ma charakter magnetyczny i dlatego może być uchwycony za pomocą magnesu. Chociaż magnetyty są siedem razy cięższe od wody i normalnie opadają na dno grzejnika z którego pochodzą, niektóre cząstki są rozpraszane w systemie przez przepływ. Jeśli filtr magnetyczny nie zbierze tych cząstek, trafią do następnego urządzenia o właściwościach elektromagnetycznych; jak np. pompa obiegowa i spowodują przedwczesne jej zużycie. Dostają się tez do innych elementów instalacji jak zawory, wymienniki ciepła, itp. powodując ich zatykanie i zmniejszenie efektywności cieplnej systemu. Dodatkowa wbudowana funkcja urządzenia to separator / osadnik zanieczyszczeń nie magnetycznych. Zanieczyszczenia tego typu (t.zw. szlam) są wychwytywane przez wkładkę / separator cyklonowy, a następnie opadają na dno filtra.
tags: #filtr #powietrza #c #360 #dol #budowa

