Wymiana filtra powietrza i paliwa w BMW F11 520d 184KM – poradnik

Wymiana filtrów w samochodzie to podstawowa czynność serwisowa, wpływająca na prawidłowe działanie silnika i jego żywotność. W tym artykule skupimy się na wymianie filtra powietrza i paliwa w modelu BMW F11 520d o mocy 184 KM.

Wymiana filtra powietrza

Z wymianą filtra powietrza zazwyczaj nie ma większych problemów. Jest to stosunkowo prosta czynność, którą można wykonać samodzielnie.

Wymiana filtra paliwa

Sprawa wymiany filtra paliwa jest nieco bardziej skomplikowana, ale również możliwa do wykonania we własnym zakresie. Filtr paliwa w BMW F11 znajduje się pod osłoną podłogi, w okolicy siedzenia kierowcy, podobnie jak w modelu E60.

Samodzielna wymiana filtra paliwa - krok po kroku

Przed przystąpieniem do wymiany filtra paliwa, warto zapoznać się z kilkoma ważnymi informacjami:

  • Układ paliwowy w BMW F11 sam się odpowietrza, więc nie trzeba zalewać filtra paliwem przed montażem.
  • Przy wyłączonym zapłonie wymieniasz element na nowy, jak jest wszystko dobrze poskładane to normalnie uruchamiasz silnik i po robocie.
  • Czasami trzeba dwa razy "zakręcić" rozrusznikiem jak nie "zapali" od razu.
  • Może się zdarzyć, że jakieś powietrze jednak "popłynie" na wtryski to silnik wejdzie w tryb awaryjny, ale wyłączasz silnik uruchamiasz jeszcze raz i tyle.
  • Nie trzeba komputera do wymiany tego elementu.

Ryzyko i potencjalne problemy

Podczas wymiany filtra paliwa należy zachować ostrożność, aby nie uszkodzić pompy common rail. Teoretyzować można, czy ma to jakiś wpływ czy nie ma, ja uważam, że nie ma takiego który by w znaczący sposób skracał żywotność akurat tej pompy. Jak by było to takie delikatne to przy każdym braku paliwa byłaby duża szansa na poważną awarię a tak raczej nie jest.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Procedura odpowietrzania za pomocą testera nie pojawiła się bez powodu. Już kilkanaście sekund pracy przy niedoborze paliwa potrafi skutecznie załatwić wałeczki napędzające tłoczek sekcji. Zazwyczaj udaje się bez, ale czasem zdarzy się uszkodzenie pompy wynikające z niezastosowania procedury.

Filtr paliwa z podgrzewaczem - wysoka cena

W przypadku wymiany filtra paliwa z podgrzewaczem, koszt może być dość wysoki. Do F11 z 2011 roku filtr z podgrzewaczem może kosztować nawet 1500 zł, a zamienniki mogą być niedostępne.

Odpowietrzanie układu paliwowego - różne metody

Istnieją różne metody odpowietrzania układu paliwowego w BMW F11. Niektórzy użytkownicy włączają kilkukrotnie zapłon po wymianie filtra, aby pompka paliwowa mogła odpowietrzyć układ. Inni zalecają użycie komputera diagnostycznego do uruchomienia pompki paliwowej.

Na youtube jest kilka filmików z wymianą filtra paliwa w serii F i po wymianie włączają kilka razy zapłon. Jeśli chodzi o odowietrzenie układu to tak samo robiłem w swojej e39. Dwa razy zostawiłem włączony zapłon,po ok 30 s. Pod maską było słychać tzw. częste plucie.

Praca pompy wysokiego ciśnienia CR bez paliwa to zabójstwo dla niej. Czyli pozostaje zakup komputera.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Komputery w samochodach - ułatwienie czy utrudnienie?

Obecne samochody maja komputery nie po to aby kierowca, użytkownik miał lepiej, tylko aby utrudnić serwis i bardziej inwigilować. Powstałe zdarzenia jak np. brak paliwa jest podstawa do wyłgania się z gwarancji aby zatartej pompy na koszt BMW nie naprawić. Komputery, które rejestrują tyle parametrów auta i danych z jazdy są w moim odczuciu po to, żeby maksymalnie skrócić czas zlokalizowania usterki w ASO i przez 2 pierwsze dwa lata wymienić na gwarancji, ale potem pozwolić producentowi się odkuć.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

tags: #filtr #powietrza #mann #bmw #f11 #520d

Popularne posty: