Wymiana Filtra Powietrza w Citroen Berlingo DW8: Poradnik Krok po Kroku
- Szczegóły
Wymiana filtra powietrza w samochodzie to podstawowa czynność serwisowa, która ma ogromny wpływ na żywotność silnika i jego wydajność. W przypadku Citroena Berlingo z silnikiem DW8, proces ten może wydawać się nieco bardziej skomplikowany niż w niektórych innych modelach. Poniżej znajdziesz szczegółowy opis, który pomoże Ci sprawnie przeprowadzić wymianę.
Demontaż Osłony Silnika i Dostęp do Filtra Powietrza
Pierwszym krokiem jest zlokalizowanie filtra powietrza. W Berlingo DW8 znajduje się on w czarnej puszce za silnikiem, przy podszybiu. Aby uzyskać do niego dostęp, konieczne może być zdemontowanie górnej plastikowej osłony silnika.
Jak to zrobić? Należy zachować ostrożność, aby nie uszkodzić osłony. Sprawdź, czy jest ona przykręcana, czy mocowana na zatrzaski. Delikatne podważanie i sprawdzanie mocowań pozwoli uniknąć połamania elementów.
Kroki Wymiany Filtra Powietrza
Poniżej przedstawiam szczegółowy opis wymiany filtra powietrza, krok po kroku:
- Zdejmij plastikową osłonę silnika - zapewni to lepszy dostęp do skrzynki filtra.
- Odkręć opaskę na rurze powietrza od filtra do turbo i rozłącz tą rurę przy przepływomierzu.
- Odłącz wtyczkę od przepływomierza.
- Zdejmij rurę powietrza idącą od grilla do filtra powietrza, aby mieć dojście do śrubki skrzynki filtra ukrytej tuż obok.
- Odkręć trzy śrubki torx i ściągnij górną część obudowy filtra.
- Wyjmij stary filtr.
- Wyczyść wnętrze obudowy filtra.
- Włóż nowy filtr.
- Złóż wszystko w odwrotnej kolejności.
Po otwarciu obudowy filtra, oceń stan starego filtra. Często jest on mocno zabrudzony, co negatywnie wpływa na przepływ powietrza do silnika. Po wyjęciu starego filtra, warto dokładnie wyczyścić wnętrze obudowy, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia.
Przeczytaj także: Częstotliwość wymiany filtra powietrza w Citroenie Berlingo
Po wymianie filtra powietrza silnik powinien otrzymywać więcej powietrza, co może pozytywnie wpłynąć na jego pracę. Wymiana filtra powietrza w Berlingo DW8 jest nieco bardziej czasochłonna niż w niektórych innych samochodach, ale z pewnością warto poświęcić na to trochę czasu.
Problemy z Zapowietrzaniem się Układu Paliwowego
Użytkownicy Citroena Berlingo 1.9d zgłaszają również problemy z zapowietrzaniem się układu paliwowego. Objawia się to pojawianiem się bąbelków powietrza w wężyku między filtrem a pompą wtryskową, co prowadzi do gaśnięcia silnika.
Jednym z rozwiązań jest wymiana obudowy filtra paliwa i samego filtra na nowy. Często przyczyną problemów jest nieszczelność w obudowie filtra, przez którą dostaje się powietrze. Rozważana jest również zamiana na filtr paliwa z VW Golfa II.
Inne potencjalne przyczyny zapowietrzania się układu paliwowego:
- Zatkany smok w baku paliwa.
- Nieszczelność na osi regulatora pompy rotacyjnej.
- Kiepska jakość paliwa.
W przypadku problemów z zapowietrzaniem się układu paliwowego, warto sprawdzić wszystkie te elementy, aby zlokalizować przyczynę problemu.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr kabinowy w Berlingo III?
Filtr Powietrza HIFI Filtr SA4018
Firma HIFI-FILTER, specjalizująca się w filtracji i separacji, oferuje szeroki wybór filtrów, w tym filtr powietrza SA4018. Filtr ten ma na celu zatrzymywanie i usuwanie zanieczyszczeń z powietrza, chroniąc silnik przed uszkodzeniami. Regularna wymiana filtra powietrza jest kluczowa dla utrzymania optymalnej wydajności silnika i przedłużenia jego żywotności.
Zalety stosowania filtra powietrza HIFI Filtr SA4018:
- Skuteczna ochrona silnika przed zanieczyszczeniami.
- Poprawa wydajności silnika.
- Przedłużenie żywotności silnika.
Wybierając filtr powietrza, warto zwrócić uwagę na jakość produktu. HIFI-FILTER to renomowany producent, który oferuje wysokiej jakości filtry, spełniające wymagania różnych sektorów przemysłowych.
Czyszczenie Zbiornika Paliwa
Jeśli podejrzewasz, że przyczyną problemów z zapowietrzaniem jest zanieczyszczony smok w baku paliwa, konieczne może być jego wyczyszczenie.
Aby to zrobić, należy:
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
- Ściągnąć zbiornik od dołu na kanale.
- Odkręcić dwie śruby po bokach oraz stalowy wspornik w części środkowej zbiornika.
- Odłączyć wszystkie węże oraz wtyczkę wskaźnika poziomu paliwa.
- Odkręcić dużą plastikową nakrętkę i wyciągnąć smok.
Smok to sitko w środku baku, połączone z pływakiem. Po wyjęciu smoka należy go dokładnie wyczyścić.
tags: #filtr #powietrza #berlingo #dw8 #wymiana

