Opinie o Filtrach Powietrza Bawełnianych K&N: Czy Warto?

Filtry powietrza K&N od lat cieszą się popularnością wśród entuzjastów motoryzacji. Obiecują lepszy przepływ powietrza, zwiększenie mocy i oszczędności wynikające z możliwości wielokrotnego użytku. Czy jednak te obietnice znajdują potwierdzenie w rzeczywistości? Poniżej zebraliśmy opinie użytkowników, którzy mieli okazję przetestować filtry K&N w swoich pojazdach.

Zalety Filtrów Powietrza K&N

Wielorazowość i łatwość czyszczenia: Plusem filtra powietrza K&N jest to, że gdy się zabrudzi, można go wyjąć, wyprać, nasączyć olejkiem i włożyć z powrotem. Nie trzeba go wymieniać, a jedynie sezonowo czyścić.

Potencjalny wzrost mocy: Różnica jest, moto lepiej ciągnie z dołu, kilka kucy na pewno więcej jest. Niektórzy użytkownicy zauważają poprawę w elastyczności silnika i odczuwalny wzrost mocy.

Lepszy dźwięk: Dźwięk się fajnie poprawił. Motorek lepiej oddycha, może ciut głośniej pracuje, (ładniej według mnie), polecam.

Ekonomiczność: Jeśli zamierzamy użytkować motocykl dłużej niż sezon czy dwa to warto zainwestować w taki filterek, bo szybko się zwróci. Udało się dostać w dobrej cenie 245zł, motorkiem zamierzam pojeździć jeszcze ze 2 sezony, więc myślę ze się zwrócą.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Wady Filtrów Powietrza K&N

Wzrost spalania: Moto minimalnie więcej zaczęło palić w mieście. Zapewne trochę więcej sprzęt zacznie palić. Coś za coś. Po wrzuceniu K&N bardzo często wzrasta apetyt na paliwo(znam osobiście dwa takie przypadki - jeden w R6, drugi w CBR 1000RRR), więc z pozoru niższe koszty to bajka. Tak naprawdę koszty eksploatacji wzrastają zamiast się obniżać.

Potrzeba dodatkowych modyfikacji: Może nie są i złe, ale bez inwestycji w tłumik i dysze dynojet nie ma żadnego przyrostu mocy - zwykły efekt placebo. Zgadzam się w 100%. Nie rozumiem ludzi, którzy zakładają sportowe filtry jako zamiennik oryginalnych. Sam filtr nic nie da bez wydechu, dysz i przeprogramowania.

Problemy z jakością i trwałością: Filtry do Yamahy YZF 600R ciężko nazwać nawet g**nem! Kiedy rozlazł się pierwszy (dosłownie rozpadł na 2 części! i to bez żadnej ingerencji!) myślałem że został potraktowany niewłaściwą chemią. Niestety- kolejny (dostany z gwarancji) też się rozlazł. I inny kupiony w podobnym czasie też. Miałem nadzieję że to tylko wadliwa partia, ale niestety- pierwsze wzmianki o tym problemie jakie znalazłem w sieci są sprzed paru lat więc widocznie firma ma w głębokim poważaniu użytkowników!

Ryzyko zakupu podróbki: Aliexpress pełny jest filtrów za 1/4 ceny i Janusze biznesu robią interes na naiwnych sprzedając chińskie K&N.

Wpływ na silnik: Niektóre motocykle wręcz negatywnie reagują po takiej zmianie i oprócz zwiększonego spalania pojawiają się dziury w oddawaniu mocy albo problemy z wyregulowaniem gaźników w motocyklach bez wtrysku.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Alternatywy dla Filtrów K&N

Ja wolałbym chyba poszukać Pipercross-a. Zbudowany jest z gąbki i przepuszcza powietrze lepiej niż bawełniany K&N. Posiada także lepsze właściwości filtracyjne. Oleju... weź HilFo. Nie ma to różnicy.

Podsumowanie Opinii

Opinie na temat filtrów K&N są podzielone. Część użytkowników chwali je za poprawę osiągów, dźwięku i ekonomiczność wynikającą z wielorazowego użytku. Inni natomiast wskazują na wzrost spalania, potencjalne problemy z jakością i konieczność dodatkowych modyfikacji, aby w pełni wykorzystać potencjał filtra. Ostateczna decyzja o zakupie filtra K&N powinna być więc dobrze przemyślana i dostosowana do indywidualnych potrzeb i oczekiwań.

Tabela porównawcza filtrów powietrza K&N i standardowych:

Cecha Filtr K&N Filtr Standardowy
Materiał Bawełna Papier
Wielorazowość Tak Nie
Czyszczenie Wymagane Nie dotyczy
Przepływ powietrza Lepszy (potencjalnie) Standardowy
Wpływ na moc Możliwy wzrost Brak wpływu
Cena Wyższa Niższa

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

tags: #filtr #powietrza #bawelniany #opinie

Popularne posty: