Opinie o dodatkowym filtrze powietrza Zertec i modyfikacje dolotu w Ford Fiesta i innych modelach
- Szczegóły
Artykuł ten powstał na bazie dyskusji użytkowników forum motoryzacyjnego na temat modyfikacji układu dolotowego w samochodach, ze szczególnym uwzględnieniem modelu Ford Fiesta. Często spotykaną praktyką jest swap silnika, czyli zamiana oryginalnej jednostki na mocniejszą. Przykładem może być zamiana silnika 1.1 na 1.4 z gaźnikiem, a nawet na 1.6 XR2i. Wraz z takimi modyfikacjami pojawiają się pytania o dobór odpowiednich komponentów, takich jak chłodnica, filtr powietrza i dolot.
Swap silnika i dobór komponentów
Bierzemy się z bratem za swapa fiestki. Będzie to już drugi swap tej fiestki, pierwszy miał miejsce jakieś 2 lata temu i swapowaliśmy wtedy silnik 1,4 gaźnik zamiast oryginalnego 1,1. Silnik mamy w komplecie z kolektorem dolotowym, wydechowym, skrzynią biegów z tego modelu, filtrem i dolotem powietrza. Więcej nie ma nic. Brak rurek i kabli/złączek. Chłodnice wsadzimy większą taką jak się silnikowi należy.
Warto zwrócić uwagę na odpowiedni dobór chłodnicy do nowego silnika. Często oryginalna chłodnica z silnika 1.1 może okazać się niewystarczająca. Ważne jest, aby zapewnić odpowiednie chłodzenie, aby uniknąć problemów z przegrzewaniem się silnika.
Mnie sie SWAP udal, ale mialem wszystkie potrzebne puzle.
Przy swapie silnika istotne jest, aby posiadać wszystkie niezbędne części i elementy. Brakujące rurki, kable czy złączki mogą znacznie utrudnić proces i opóźnić uruchomienie samochodu.
Przeczytaj także: Wskazówki dotyczące filtra Vespa LX
Dodatkowy dolot powietrza - modyfikacje i opinie
Wielu użytkowników rozważa modyfikacje dolotu powietrza, aby poprawić osiągi silnika. Jednym z pomysłów jest zastosowanie dodatkowego dolotu, który ma na celu zwiększenie ilości powietrza dostarczanego do silnika.
Mozesz założyć sobie rure pomiedzy przepustnicą a obudową filtra powietrza od FOCUSa. w UK sporo osob to robi. Poszukaj sobie na www.fordmondeo.org na forum jako "focus pipe".
Jednym z rozwiązań jest zastosowanie rury dolotowej od Forda Focus, montowanej między przepustnicą a obudową filtra powietrza. Taka modyfikacja jest popularna w Wielkiej Brytanii i może przynieść pewne korzyści.
Nie wiem jak z tymi modyfikacjami dolotu powietrza, ale ja do skrzynki nad przepustnicą mam podłączony gaz - II generacja (focus pipe odpada) Mechanior (gazownik) powiedział, że mój silniczek na gazie nie będzie raczej zadowolony z filtra stożkowego. Powiedział, że mam tylko zmienić kierunek zasysania powietrza aby mi nie spadał na obrotach podczas "hamowania na światłach".
Jednakże, przy instalacji gazowej II generacji, zastosowanie filtra stożkowego może nie być najlepszym rozwiązaniem. W takim przypadku zaleca się zmianę kierunku zasysania powietrza, aby uniknąć spadków obrotów podczas hamowania.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Strumienica dolotu - montaż i kontrowersje
Witam, jestem tutaj nowy więc na początku chciałem sie przywitać ze wszystkimi, mam pytanko odnośnie strumienicy dolotu, pytałem na innym forum też forda ale tam nie uzyskałem wyczerpującej odpowiedzi, a mianowicie chodzi mi o strumienice dolotu aktywną mam taka w posiadaniu jest zrobiona przez pana Węglarskiego, nie wiem tylko dokładnie w jakim miejscu ja zamontować jest to strumienica aktywna wiec oprócz filtra głównego ona posiada na sobie również filtr i teraz mam pytanko gdzie najlepiej ja zamontować przed przepływomierzem czy za? przed myślę że może przepływomierz źle odczytywać dane i silnik będzie źle pracował, za jak bym dał to wtedy przepływomierz musiałbym dać bardzo blisko przepustnicy co też nie wiem czy źle sie nie odbije na pracy silnika.
Pojawiają się również pytania o montaż strumienicy dolotu. Użytkownik pyta, czy lepiej zamontować ją przed, czy za przepływomierzem, obawiając się o prawidłowy odczyt danych przez przepływomierz i wpływ na pracę silnika.
Bzdurą jest "dopompowywanie" powietrza przez cokolwiek. ilość wpadającego powietrza do cylindrów reguluje przepustnica (i tylko jej wolno to robić). Taka wstawka o większej średnicy ma tylko jedną funkcję 'przydatną' i to tylko wtedy gdy siedzi przed przepustnicą a puchą filtra powietrza (i nie ma żadnych filtrów wewnątrz ani tym bardziej dziur!) - zwiększa pojemność początkowego fragmentu ukł. Zamontowanie czegoś takiego przed filtrem powietrza to już w ogóle pomysł z dupy. Cokolwiek byś tam nie dał to będzie działało tak samo. Zamontowanie tego za przepustnicą spowoduje opóźnienie reakcji auta na 'dodawanie i odpuszczanie' gazu, ponieważ przy otwieraniu przepustnicy podciśnienie będzie musiało napełnić również te dodatkowe miejsce jakie daje puszka.
Jednakże, niektórzy użytkownicy sceptycznie podchodzą do idei strumienicy, twierdząc, że w silnikach wolnossących dolotem steruje przepustnica. Dodatkowe elementy mogą jedynie zwiększyć pojemność początkowego fragmentu układu dolotowego, a montaż za przepustnicą może opóźnić reakcję na gaz.
przepływomierz moze byc gdzie chcesz byle przed przepustnicą. w dolocie simoty dedykowanym do 2,0 przepływomierz jest zaraz za przepustnicą, jest kolanko 90 stopni i za kolankiem przepływka.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Przepływomierz powinien być zamontowany przed przepustnicą. W niektórych dolotach dedykowanych do silników 2.0 przepływomierz znajduje się zaraz za przepustnicą, za kolankiem 90 stopni.
czujnik teperatury tez mozesz dac gdzie chcesz tylko zeby był w dolocie.
Czujnik temperatury powietrza również można umieścić w dowolnym miejscu w dolocie.
Zawór EGR - problemy i rozwiązania
Witam, posiadam Megane Coupe 2.0 IDE benzyna, juz 3razy mialem problem z zaworem EGR(recyklingu spalin) za pierszym razem kupilem nowy wydalem 900zl po kilku miesiacach wyskoczyl blad zawieszony zawor EGR wyczyscilem go i bylo miesiac ok i znow ten sam blad wymienilem go na gwarancji i teraz wiem ze za jakis czas znow sie zepsuje poniewaz spaliny go zawalą, Zastanawiam sie nad odlczeniem rury doprowadzajacej spaliny do niego i podlczeniem rurki doprowadzajacej czyste filtrowane powietrze.
Częstym problemem w samochodach jest awaria zaworu EGR (recyrkulacji spalin). Użytkownik rozważa odłączenie przewodu doprowadzającego spaliny do zaworu EGR i podłączenie zamiast tego czystego, filtrowanego powietrza.
W odpowiedziach wyjaśniono, że EGR służy głównie do redukcji emisji NOx poprzez recyrkulację spalin, szczególnie na biegu jałowym i przy niskich obciążeniach, a jego odłączenie nie powinno zwiększyć mocy silnika. Zaleca się raczej zaślepienie przewodu doprowadzającego spaliny do kolektora ssącego, bez podłączania "lewego" powietrza, gdyż komputer silnika dostosuje mieszankę paliwowo-powietrzną dzięki sondzie lambda.
System recyrkulacji spalin (EGR-(en)Exhaust Gas Recirculation) - jeden z kilku stosowanych systemów oczyszczania spalin powszechnie stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi.
EGR jest systemem ekologicznym, a jego usunięcie może wpłynąć na emisję spalin, ale niekoniecznie na osiągi silnika.
Filtr powietrza i gąbka - wymiana i czyszczenie
Ludziska wymieniliście kiedyś filtr powietrza??? Jak kupisz oryginał albo porządny zamiennik to w zestawie jest filtr i ta magiczna gąbka.
Przy wymianie filtra powietrza warto zwrócić uwagę na obecność gąbki, która często jest dołączana do zestawu. Gąbkę można umyć w odtłuszczaczu, aby pozbyć się zabrudzeń z oleju.
Tak jak pisze moons - w porządnym zestawie gąbka jest w komplecie, a pani może nawet o tym nie wiedzieć. Jeśli już koniecznie chcesz ją myć to podejrzewam że w jakimś środku który zmyje olej.
Warto wybierać porządne zestawy filtrów powietrza, które zawierają gąbkę. W przypadku braku gąbki, można ją umyć w środku odtłuszczającym.
Oryginalne części Ford OE
Ford Original Parts oferuje oryginalne części Ford OE z kategorii układu dolotowego i wydechowego, które odpowiadają za dopływ powietrza, paliwa i prawidłowe odprowadzanie spalin.
Wymieniając elementy paliwowe lub dolotowe, zaleca się dobranie nowych uszczelek i obejm - to prosty sposób na zachowanie szczelności i sprawności całego układu.
Oferujemy oryginalne części Ford OE z pewnego źródła, które spełniają wymagania jakościowe producenta. Wszystkie produkty są opisane z numerami OEM i dostępne z możliwością dopasowania po numerze VIN, co gwarantuje pełną zgodność z Twoim modelem Forda.
Ford Original Parts to pewne źródło oryginalnych komponentów, które łączą niezawodność, dopasowanie i trwałość.
Warto wybierać oryginalne części Ford OE, które gwarantują wysoką jakość, dopasowanie i trwałość. Przy wymianie elementów układu dolotowego i paliwowego zaleca się stosowanie nowych uszczelek i obejm, aby zapewnić szczelność i sprawność całego układu.
| Model | Silnik |
|---|---|
| FIESTA 2001-2008 | 1,4 DOHC ZETEC / DURATEC |
| FIESTA 2001-2008 | 1,6 DOHC ZETEC / DURATEC |
| FUSION 2001-2012 | 1,2 MPI BENZYNA |
| FUSION 2001-2012 | 1,3 SOHC ZETEC ROCAM |
tags: #dodatkowy #filtr #powietrza #zertec #opinie

