Przyczyny problemów z odpalaniem po zdjęciu obudowy filtra powietrza

Wielu użytkowników silników spalinowych, w tym kosiarek, agregatów prądotwórczych i motocykli, doświadcza problemów z odpalaniem po zdjęciu obudowy filtra powietrza. Objawia się to trudnościami z rozruchem, wyciekiem paliwa przez filtr powietrza, a nawet gaśnięciem silnika zaraz po uruchomieniu.

Możliwe przyczyny problemów z gaźnikiem

Jedną z najczęstszych przyczyn jest problem z gaźnikiem. Sprawdźmy, dlaczego gaźnik dostaje tak dużą dawkę paliwa:

  • Zaworek iglicowy: Zaworek iglicowy w gaźniku może być podparty, co powoduje nieprawidłowe dawkowanie paliwa. W takim przypadku konieczne jest ponowne czyszczenie gaźnika.
  • Membrana gaźnika: Jeżeli gaśnie zaraz po wypaleniu tego "zalanego" paliwa, to sugerowałbym właśnie sprawdzenie membrany w gaźniku, która pompuje paliwo.
  • Nieszczelność: Jeżeli cofa paliwo do filtra powietrza to masz uszkodzony - przycięty pływak lub nieszczelny zaworek iglicowy.
  • Pływak: 'dawniej' by oznaczala taka awaria - ze zawiesil sie plywak w gazniku lub zacial sie zaworek iglicowy plywaka i nie odcina doplywu paliwa, ponad poziom w komorze plywakowej gaznika.

W przypadku wycieku paliwa przez filtr powietrza, warto sprawdzić następujące elementy:

  • Kruciec: Dokładnie bym się przyjrzał/sprawdził ten uszkodzony kruciec czy nie ma tam gdzie jest złamane jakichś kanalików.
  • Wężyki: Sprawdź wszystkie wężyki od kranika oraz podnieś iglice, to będzie mniej palił.

Nieszczelność w układzie dolotowym

Nieszczelny układ dolotowy powoduje, że w czasie pracy do cylindrów dostaje się większa niż potrzebna ilość powietrza. Nieszczelność może mieć również swoje źródło w niedomkniętej obudowie filtra powietrza. Nieszczelność w dolocie to zwykle najłatwiejszy do usunięcia problem, wśród tych, które generują zbliżone objawy.

Jak sprawdzić nieszczelność w dolocie?

Przeczytaj także: Funkcja Nerek

  1. Uruchom silnik i pozostaw go na wolnych obrotach.
  2. Rozpyl środek łatwopalny nad każdą częścią układu dolotowego.
  3. W miejscu, w którym występuje nieszczelność, silnik „zaciągnie” łatwopalny środek zamiast powietrza lub razem z nim.

Sprawdzenie paliwa

Kluczowym krokiem w rozwiązywaniu problemu jest sprawdzenie paliwa. Stare paliwo, które uległo degradacji, traci swoje właściwości, co uniemożliwia zapłon. Sprawdźmy poziom i jakość paliwa:

  • Upewnij się, że zbiornik jest napełniony świeżym paliwem, które nie jest zanieczyszczone.
  • Świeże paliwo powinno być przezroczyste i bez charakterystycznych zanieczyszczeń.

Co zrobić, gdy paliwo jest stare lub zanieczyszczone?

  1. Opróżnij zbiornik, używając odpowiednich narzędzi, aby uniknąć rozlania paliwa.
  2. Po opróżnieniu zbiornika, przemyj go, aby pozbyć się resztek starego paliwa.
  3. Następnie przeczyść przewody paliwowe oraz gaźnik, aby upewnić się, że nie ma w nich zanieczyszczeń.
  4. W końcu napełnij zbiornik świeżym paliwem, które jest odpowiednie do Twojej kosiarki.

Świece zapłonowe

Sprawdzanie świec zapłonowych to kluczowy element diagnostyki. Sprawdźmy stan świec zapłonowych:

  • Sprawdź, czy nie mają one osadów węglowych, rdzy lub innych zanieczyszczeń.
  • Jeśli świeca jest mocno zabrudzona, można ją oczyścić przy pomocy szczotki drucianej lub sprayu do czyszczenia.
  • W przypadku, gdy świeca jest uszkodzona lub ma widoczne ślady zużycia, należy ją wymienić na nową.

Jeśli stwierdzisz, że iskra jest słaba lub całkowicie jej brakuje, należy przeprowadzić dalszą diagnostykę. Sprawdź przewody zapłonowe, aby upewnić się, że nie są uszkodzone ani nie mają luzów. Uszkodzona cewka zapłonowa może również być przyczyną problemów z generowaniem iskry. W takim przypadku warto wymienić cewkę na nową, aby przywrócić prawidłowe działanie układu zapłonowego.

Filtr powietrza

Zabrudzony lub zapchany filtr powietrza ogranicza dopływ powietrza do komory spalania, co może prowadzić do trudności z uruchomieniem kosiarki. Aby sprawdzić filtr, należy go wyjąć z obudowy i ocenić jego stan. Jeśli filtr jest mocno zabrudzony kurzem, trawą lub innymi zanieczyszczeniami, warto go dokładnie oczyścić sprężonym powietrzem lub, w przypadku poważnych zanieczyszczeń, wymienić na nowy.

Przeczytaj także: Audi A3 i odpalanie na LPG

Dodatkowe wskazówki

  • Sprawdź rzetelnie luzy zaworowe i ustawienie rozrządu.
  • Zmień paliwo na świeże !!!
  • Filtr powietrza ma być czysty nie zalany olejem.
  • Sprawdź gaźnik, szczególnie, czy zaworek nie zacina się.

Przeczytaj także: Jak naprawić kosę spalinową, która nie odpala

tags: #dobrze #odpala #po #zdjęciu #obudowy #filtra

Popularne posty: