Wymiana Dekla Filtra Powietrza w Kosie Stihl FS 38: Rozwiązanie Problemów

Artykuł dotyczy problemów związanych z podkaszarką Stihl FS 38, w tym trudności z demontażem głowicy, przegrzewaniem się urządzenia oraz konserwacją wału napędowego. Użytkownik zgłasza problem z podkaszarką Stihl FS 38, która zaczęła się dusić po 10 godzinach pracy, co doprowadziło do przegrzania i dymienia z głowicy.

Identyfikacja Problemu

Problem dotyczy podkaszarki Stihl FS 38. Po wymianie filtrów i świecy podkaszarka zaczęła się dusić po około 10 godzinach pracy. Kosa tak się nagrzała, że zaczęła dymić się z wylotu, gdzie jest zamontowana głowica.

Demontaż Głowicy - Wyzwanie

Po wymianie filtrów i świecy, użytkownik nie mógł zdjąć głowicy, ponieważ była zintegrowana z przekładnią, która kręciła się w obie strony. Niestety, po ostygnięciu urządzenia byłem w stanie odkręcić tylko pierścień głowicy wraz z plastikowym bębenkiem, na którym nawinięta jest żyłka, oraz sprężynę. Czarna obudowa głowicy kręci się w obie strony z wałem.

Próbowałem dzisiaj to jeszcze zdjąć - nie ma opcji. Już próbowałem starego sposobu zablokować wał na dwie nakrętki - ale to też nie pomogło, rozkręca nakrętki - trzyma jak atom. Zdjąłem dzisiaj trochę i próbowałem tę osłonę plastikową wyciągnąć ku górze w stronę silnika, ale niestety bezskutecznie.

Sugerowane Rozwiązania

Użytkownicy forum sugerują różne metody, w tym podgrzewanie głowicy, aby ułatwić demontaż, oraz sprawdzenie łożysk. Podgrzać glowicę oraz podważyc ją z obu stron od spodu.

Przeczytaj także: Wymiana dekla filtra powietrza w kosie Stihl FS 80

Rozwiązanie Siłowe

Udało mi się w końcu zdjąć tą obudowę (nie obeszło się bez cięcia). Ta przekładnia tak się rozgrzała, że wszystko pod spodem stopiła i osłona nadaje się do utylizacji - mniejsza z tym. Po kilku próbach użytkownik ostatecznie musiał przeciąć plastikową osłonę, aby uzyskać dostęp do uszkodzonej głowicy. Mianowicie przekładnia zintegrowała się tak z głowicą, że nie idzie tego wybić nawet młotkiem.

Smarowanie Przekładni i Wału Napędowego

Chyba będę musiał przekładnie przesmarować i liczyć na to, że nie będzie wycieków. Głowica napędzana jest chyba bezpośrednio z wałka giętkiego. Tak więc kupię tylko smarowniczkę, nawciskam tam tłowik i będę obserwował czy się dalej nagrzewa. Abstrahując - wie ktoś jak nasmarować cały wał napędowy? No właśnie, jak wyjąłem przekładnię (niestety zintegrowaną w tym momencie z głowicą), to tam w tym drążku wystaje w środku końcówka (kwadratowa) i ona wchodzi w tą przekładnię.

Dalej po zmontowaniu tego i nałożeniu przekładni na drążek, zakręca się go z boku drążka torx'em. Chodzi mi jeszcze tylko o kwestię przesmarowania całego wała który jest w środku drążka i który to przenosi napęd z silnika na przekładnie.

Oryginalne Części Zamienne Stihl

Każda maszyna ulega naturalnej eksploatacji oraz niespodziewanym usterkom, dlatego zakup części zamiennych dla każdego użytkownika jest w pewnym momencie koniecznością. Sklep internetowy zapewnia wsparcie w doborze odpowiednich części zamiennych do wszystkich modeli maszyn Stihl i Viking. Oferujemy tylko oryginalne części zamienne Stihl i Viking, które zapewniają odpowiednią jakość, bezpieczeństwo i długą żywotność naprawianej maszyny.

Przykładowe Części Zamienne

  • Pokrywa filtra
  • Filtry powietrza
  • Świece zapłonowe

Tabela: Dostępne Części Zamienne Stihl

Nazwa Części Modele Kosiarek Opis
Pokrywa filtra powietrza HT 103, HT 105, HT 133, HT 135, FS 89, FS 91, FS 111, FS 131, FS 311, KM 131 R, BT 131 Oryginalna pokrywa filtra do urządzeń spalinowych STIHL
Głowica FS 38 Element tnący podkaszarki
Przekładnia FS 38 Przenosi napęd na głowicę

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p

tags: #dekiel #filtra #powietrza #kosa #stihl #wymiana

Popularne posty: