Czy Kolor Filtra Powietrza WSK Zależał od Koloru Felg? Renowacja i Modyfikacje Motocykla Junak

Artykuł ten poświęcony jest różnym aspektom związanym z renowacją i modyfikacjami motocykla Junak. Użytkownicy forum dzielą się swoimi doświadczeniami, problemami i rozwiązaniami, tworząc cenną bazę wiedzy dla entuzjastów tego klasycznego pojazdu.

Zakup i Pierwsze Wrażenia

Jeden z użytkowników, Michał, zakupił Junaka, który wymaga sporo pracy. Poprzedni właściciel zmodyfikował go, dodając części od MZ i malując złotym sprayem. Na szczęście, do motocykla dołączono skrzynkę części zamiennych. Michał zauważa, że motocykl pali od pierwszego kopa, ale cieknie z każdej strony, nawet z lag przednich.

Inni użytkownicy gratulują zakupu i podkreślają, że Junak to dobry materiał do zrobienia oryginału.

Problemy z Ramą i Identyfikacja Modelu

Pojawiają się wątpliwości co do oryginalności ramy. Użytkownicy sugerują, że może to być rama przejściowa lub nawet M07. BartekG prosi o zdjęcia numerów ramy i mocowania osłony łańcucha, aby ustalić, czy jest to rama M07, czy M10. Skrzydlaty zauważa, że w M10 z pierwszych lat produkcji (59, 60, 61) występował miks ramowy.

Skrzydlaty dodaje, że rama bez wzmocnień była stosowana co najmniej do 1961 roku. Sygnał dźwiękowy był mocowany do górnej półki w lampie, a tabliczka znamionowa pod siodło powędrowała dopiero pod koniec produkcji.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Gołot sugeruje, że przejściówki to roczniki 59/60, a w 1961 roku do numeru ramy około 30000 była mała lampa, potem typowe M10 z dużą lampą. BartekG zauważa, że numer ramy Michała (25000) wskazuje na połowę roku 1961.

Modyfikacje i Ewolucja Junaka

Michał zauważa, że jego Junak to ewidentny składak. BartekG sugeruje, że daje to pełne prawo do ewolucji w każdym kierunku. Michał zastanawia się nad pozostaniem przy lampie typu UFO.

Grigorius uważa, że 07 i przejściówka wyglądają jak większa WSK, a Junak nie jest tak podobny do Jawy, jak Iż do WSK. BartekG sugeruje, że numery ramy Michała mogą być kute.

Siedzenie i Tapicerka

Pojawia się pytanie o materiał pokrycia siedzenia. BartekG zauważa, że dermatoid przemaka. Roman dodaje, że jego siedzenie w Iżu 56 jest pokryte skórą i nie przesiąka. Michał pyta o kolor siedzenia, ponieważ na starych folderach są różne kolory.

BartekG zauważa, że oryginalne siedzenie jest najlepsze, ale trudno zdobyć dermatoid lub grubszą dermę. Stosuje skórę, pod którą można włożyć dermę.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Malowanie Felg

Michał planuje pomalować chromowane obręcze i pyta, czy malowano je na srebrny, czy jasno szary kolor. Koza odpowiada, że są dwie wersje: felgi w chromie i proszku. Michał planuje zszorstkować powierzchnię i zmatowić papierem.

Widać, że na felgach widać akcent połysku i elegancji, a nie typową szarzyznę WSK. Michał sugeruje, że może to być lakier "młotkowy".

Problemy z Silnikiem i Właściwości Jezdne

Michał informuje, że po wymianie cylindra i tłoka Junak działa, ale z wydechu wali ogniem. BartekG uważa, że środowisko junakowe jest kłótliwe, ponieważ funkcjonuje kilka równoległych społeczności. Michał zauważa, że Junak prowadzi się znacznie lepiej od Iża, łatwiej wchodzi w zakręty i wygodniej się na nim siedzi.

Mcfrag dodaje, że wartość wyprzedzenia przedniego widelca w Junaku to 72mm, a w Iżu 49 aż 125mm. Junak jest wyższy, więc pozycja kierowcy jest wygodniejsza.

Podsumowanie Dotyczące Renowacji Junaka

Z numeracji wynika, że części pochodzą z 1960 roku i mogą być z jednego kompletu. Michał dąży do tego, aby Junak wyglądał jak Junak. Granat przestrzega przed pójściem na skróty i stosowaniem części, które nie są zgodne ze szczegółami fabrycznymi.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

Duster - Personalizacja i Modyfikacje

Kilazz dzieli się swoimi doświadczeniami z modyfikacji Dustera, w tym wymianą felg, opon, montażem spojlera i innych akcesoriów. Użytkownicy wymieniają się opiniami na temat wyglądu, funkcjonalności i kosztów różnych rozwiązań.

Pistolet Lakierniczy - Wybór i Doświadczenia

Użytkownicy dyskutują o wyborze pistoletu lakierniczego, dzieląc się swoimi doświadczeniami z różnymi modelami i technikami malowania. Poruszane są kwestie związane z dyszami, ciśnieniem, zapotrzebowaniem na powietrze i jakością wykonania.

Majeran666 jest pod wrażeniem Sico RP, ale zauważa, że sitko pod kubkiem wchodzi bardzo luźno. Gieniu ma już pierwsze malowanie za sobą i jest zadowolony.

Remont Syreny i Fiata 125p

Użytkownicy dzielą się informacjami na temat remontu Syreny i Fiata 125p, w tym wymiarów cylindra, ocynku śrub i lakierowania wydechu.

Tabela: Porównanie Właściwości Jezdnych Junaka i Iża

Cecha Junak Iż (np. 49)
Prowadzenie Znacznie lepsze Gorsze
Wchodzenie w zakręty Łatwiejsze Trudniejsze
Komfort siedzenia Wygodniejsze Mniej wygodne
Wyprzedzenie przedniego widelca 72mm 125mm

tags: #czy #kolor #filtra #powietrza #WSK #zależał

Popularne posty: