Czyszczenie filtra powietrza w Kawasaki VN 1700 - Instrukcja

Filtry powietrza K&N są niewątpliwie światowym liderem w produkcji sportowych filtrów powietrza i oleju. Już trzydzieści lat temu Amerykanie rozpoczęli produkcję pierwszych bawełnianych filtrów powietrza!

Zalety filtra K&N

Na pierwszy rzut oka widać kolosalną różnicę pomiędzy seryjnym filtrem powietrza (wykonanym z papieru) a wyczynowym filtrem K&N, duże otwory w powierzchni filtrującej są przyczyną zwiększonego przepływu powietrza aż o 40%. Filtr K&N składa się z nasączonej specjalnym olejem bawełny ułożonej pomiędzy dwoma aluminiowymi siatkami.

Brud znajdujący się w powietrzu posiada negatywny ładunek elektryczny natomiast nasączona bawełna jest naładowana dodatnio i dzięki temu przyciąga zanieczyszczenia, które w unikalny sposób osadzają się na powierzchni filtra - nie blokując otworów w bawełnie a co za tym idzie przepustowość filtra nie maleje. W momencie, gdy na powierzchni filtra odłoży się około trzech milimetrów warstwy brudu, filtr należy umyć i nasączyć specjalnym preparatem K&N.

O najwyższej jakości filtrów K&N świadczy 1.600.000 km gwarancji. Ich konstrukcja (bawełna) umożliwia wielorazowe mycie i ponowne wykorzystanie. Według danych producenta w normalnych miejskich warunkach pierwsze mycie powinno nastąpić po ok. 50.000km.

Czyszczenie i konserwacja uszczelniaczy zawieszenia

W kontekście dbałości o motocykl Kawasaki VN 1700, warto również zwrócić uwagę na stan uszczelniaczy zawieszenia. Częste wycieki oleju z lag mogą być sygnałem problemów, którym można zapobiec poprzez regularną konserwację i czyszczenie.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Jak zapobiegać wyciekom z lag?

Oto kilka wskazówek, jak dbać o uszczelniacze i zapobiegać ich przedwczesnemu zużyciu:

  • Regularnie czyść uszczelniacze, zwłaszcza po jeździe w trudnych warunkach.
  • Kontroluj stan goleni pod kątem wytarć.
  • Rozważ użycie specjalnych narzędzi do czyszczenia uszczelniaczy, takich jak "seal doctor".
  • Po każdej jeździe w błocie, przetrzyj powierzchnię lagi, po której pracuje uszczelniacz.
  • Wymieniaj olej i uszczelniacze w lagach zgodnie z planem serwisowym.

UWAGA: Stary patent, który może pomóc w usunięciu drobnych zanieczyszczeń spod uszczelniacza, to użycie kawałka kliszy fotograficznej lub plastiku z butelki PET. Należy delikatnie wetknąć go za uszczelniacz i objechać naokoło kilka razy, wygrzebując ewentualne zabrudzenia.

Kiedy wymienić uszczelniacze?

Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach jest ważnym elementem serwisu motocykla. Wielu użytkowników zaleca wymianę uszczelniaczy co 12-15 tysięcy kilometrów, zwłaszcza jeśli motocykl jest często używany w trudnych warunkach terenowych. Niektórzy wymieniają uszczelniacze prewencyjnie, co 50 godzin jazdy w terenie.

Warto również zwrócić uwagę na rodzaj uszczelniaczy. Niektórzy polecają uszczelniacze SKF lub OEM ATHENA.

Pamiętaj: Olej na tarczy hamulcowej stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa jazdy.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Tabela interwałów serwisowych zawieszenia

Czynność Interwał (km) Uwagi
Czyszczenie uszczelniaczy Po każdej jeździe w trudnych warunkach Szczególnie ważne po jeździe w błocie
Wymiana oleju i uszczelniaczy (jazda szosowa) 12 000 - 15 000 Zalecane dla utrzymania optymalnej pracy zawieszenia
Wymiana oleju i uszczelniaczy (jazda terenowa) Co 50 godzin Dla intensywnego użytkowania w terenie

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

tags: #czyszczenie #filtra #powietrza #Kawasaki #VN #1700

Popularne posty: