Wymiana Termostatu i Obudowy Filtra Powietrza w BMW E36 M50B25

Witajcie! W tym artykule omówimy proces wymiany termostatu i obudowy filtra powietrza w BMW E36 z silnikiem M50B25. Zajmiemy się również potencjalnymi problemami związanymi z tymi elementami.

Problemy z silnikiem M50B25

Niedawno pojawiły się problemy z niskim poziomem obrotów (600), szarpaniem silnika podczas szybkiego wciskania gazu oraz przy ruszaniu. Na forach można znaleźć informacje, że problemem może być przepływomierz, sonda lambda, kable zapłonowe lub świece.

Przepływomierz:

Podobno tym można regulować obroty na biegu jałowym, tylko jak? Wszyscy piszą o klapie w przepływomierzu, ale jej nie widać. Czy to oznacza, że przepływomierz jest do wymiany, czy to po prostu inny model? Wyczytałem też, że żeby sprawdzić przepływomierz, trzeba zmierzyć jego napięcie. Jak to zrobić? Gdzie podłączyć miernik?

Cewki, kable i świece:

Przeczytaj także: Diagnostyka termostatu filtra powietrza

Ostatnio wymieniłem świece i jest gorzej, pomimo tego że kupiłem identyczne świece jakie miałem wcześniej (NGK). Ciężko było ruszyć autem z miejsca, silnik strasznie się dławił, więc włożyłem stare świece, jednak silnikiem nadal szarpie. Co do cewek, to nie wiem jak je sprawdzić, ale jeśli cewki są firmy Bosch, to raczej wymiany nie wymagają. Oczywiście, jeżeli jest jakaś możliwość sprawdzenia cewek, to chętnie skorzystam. Tak samo z kablami zapłonowymi... jak sprawdzić, czy jest przebicie?

Problemy z układem chłodzenia

Częstym problemem w BMW E36 jest przegrzewanie się silnika. Może to być spowodowane:

  • Uszkodzonym termostatem (nie otwiera się)
  • Uszczelką pod głowicą
  • Niesprawnym wentylatorem chłodnicy

Gdy jadę normalnie, to pęd wiatru studzi wodę, ale gdy zatrzymam się na minutę, to momentalnie woda skacze do temperatury powyżej 100 stopni. Zauważyłem, że wentylator wtedy się nie załącza na ten szybszy bieg.

Modyfikacje i tuning

Jako że z kolektorem i turbiną w E30 jest bardzo ciasno, padł pomysł przerobienia mocowania filtra powietrza z racji tego że się tam nie mieścił. Mam bzika na punkcie szczelności więc w muszli ssącej wytoczyłem dwa rowki na oringi a następnie "wynalazca" Antek dorobił flansze z nierdzewki do zamontowania filtra powietrza. Wyglądało to mniej więcej tak...

Z grubsza ogarnięte pod maską. Bardzo ciasno obok pompy ABS-u.

Przeczytaj także: Problemy z Obudową Filtra Powietrza w Audi A4 B8

Inne problemy

Słaby nawiew powietrza:

W moim BMW E36 jest bardzo słaby nawiew powietrza, oczywiście wentylator jest ok, ale nawet na 4 wieje jak w innych autach na 2. Nie wiem, gdzie znajduje się filtr powietrza, bo pewnie to on jest przyczyną.

Wentylator chłodnicy:

Posiadam BMW 320d 99r i mam problem z wentylatorem od chłodnicy, który cały czas działa, nawet jak wyjmę kluczyk ze stacyjki, aż do wyczerpania akumulatora.

Climatronic

Posiadam BMW E36 z silnikiem M50B25, w którym oryginalnie był zamontowany climatronic. Ponieważ auto zostało przygotowane do jazdy po torze, to poprzedni właściciel wymontował climatronica wraz z nagrzewnicą i zamontował zwykły nawiew od wersji bez klimatyzacji.

Przeczytaj także: Jak zdemontować filtr powietrza w BMW E61?

Posiadam E39 z 99r. Nie działa wentylator nawiewu w samochodzie. Panel do sterowania jest elektryczny, climatronic niby na nim wszystko jest ok, wentylator włączam a tu nic, zero reakcji. Co to jest ta "dmóchawa"?

Podsumowanie

Wymiana termostatu i obudowy filtra powietrza, jak również diagnozowanie i rozwiązywanie problemów z układem chłodzenia i wentylacją w BMW E36 M50B25, wymaga dokładnej analizy i zrozumienia specyfiki tego modelu. Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł zrozumieć potencjalne problemy i sposoby ich rozwiązywania.

tags: #bmw #e36 #m50b25 #termostat #obudowy #filtra

Popularne posty: