Modyfikacje Dolotu Powietrza do Filtra w BMW E36 328i
- Szczegóły
Firma PRO-RACING jest pionierem w branży produkcji układów dolotowych do aut przeznaczonych do tuningu. Wysokiej jakości układy dolotowe firmy FMIC pozwalają na maksymalne zwiększenie ilości powietrza dostarczanego do komory spalania. Takie rozwiązanie gwarantuje najwyższy przyrost mocy jaki możemy osiągnąć modyfikując układ dolotowy silnika.
Doloty Cold Air Intake
Doloty Cold Air mają udowodnione w wynikach z hamowni i dają więcej mocy w użytecznym zakresie obrotów niż jakiekolwiek inne doloty na rynku. Każdy dolot Cold Air Intake jest indywidualnie dopasowany do każdego silnika i wyprowadza filtr powietrza poza komorę silnika tak by zasysane było tylko zimne powietrze. Dlatego warto dołożyć starań, by układ dolotowy dostawał świeże, chłodne powietrze spoza komory silnika.
Zestaw Dolotu Powietrza FMIC do BMW E36
Zestaw Dolot powietrza z dużym filtrem powietrza firmy FMIC do BMW E36 2.0 2.5 2.8 do silników m50 , m52 z osłoną zimnego powietrza. Układ dolotowy powietrza z Dużym filtrem firmy Tunningowej FMIC, tej samej bardzo dobrej jakości co filtry K&N . Pasuje do modeli BMW silniki M52 i M50 325i i BMW 328i oraz innych z przepływomierzem 8 cm średnicy.
Elementy Zestawu
- Oryginalny Duży filtr Stożkowy sportowy Firmy tuningowej FMIC Pro kolor czerwony. Jest to filtr tej samej jakości do K&N. Można go czyścić i smarować płynem K&N. Filtr jest wielokrotnego użytku. nowy model 2023 r.
- Kolanko-dolot ze specjalnego materiału dedykowanego dla dolotów zimnego powietrza z serii PRO. Element ten jest zbrojony 4-ro krotnym oplotem, o grubości ścianek 5 mm, testowane do 7 barów oraz w zakresie temperatur od -50 do +260°C. Wewnętrzna warstwa silikonu wykonana z nowo opracowanej mieszanki, odporna na opary olejów, smary, płyny chłodzące.
- Heat Shield osłona filtra odgradzająca od gorącego silnika, aby filtr dostawał tylko powietrze chłodne z zewnątrz co jest niezbędne do prawidłowej pracy i osiągów silnika. Osłona wykonana z metalu polskiej produkcji z materiału pochłaniającego i odprowadzającego ciepło, dopasowana do konstrukcji silnika m52 gotowa do założenia wraz z potrzebnymi śrubkami i opaskami.
Zestaw poprawia właściwości silnika oraz zmienia diametralnie jego dźwięk nadając sportowy charakter i brzmienie.
Filtry Stożkowe FMIC Pro
Filtry stożkowe FMIC Pro to nowa seria wysokowydajnych, tunningowych filtrów powietrza z niezwykle atrakcyjnym i nowoczesnym designem. Konstrukcja wykonana jest z mocnej, stalowej siatki, która zapewnia odpowiednią sztywność stożka. Głównym elementem jest wkład filtrujący wykonany z syntetycznych nanowłókien, który zmaksymalizuje przepływ powietrza, utrzymując przy tym właściwości filtracyjne na najwyższym poziomie.
Przeczytaj także: Optymalizacja dolotu powietrza do filtra
Filtry powietrza firmy FMIC są tak skonstruowane, aby uzyskiwać wysoki, praktycznie nieograniczony, przepływ powietrza przy jednoczesnym zachowaniu poziomu filtrowania zapewniającym długą żywotność silnika. Filtr ten jest wielokrotnego użytku.
Budowa Osłony Filtra Powietrza
Jakiś czas temu zabrałem się za budowę obudowy sportowego filtra powietrza w moim BMW e36 (m52b28). Chodziło o wykonanie przegrody, która oddzieliłaby stożkowy filtr pipercrossa od gorącego powietrza znajdującego się w komorze silnika. W dużym uproszczeniu chodzi tutaj o to by powietrze wpadające do silnika przez filtr powietrza miało jak najniższą temperaturę - bo im niższa jego temperatura, tym więcej w nim tlenu (a tlen, jak wiadomo jest niezbędny w procesie spalania).
Mocowanie Ścianki
Zacząłem więc od wykonania mocowań dla nowej przegrody. Ponieważ chciałem uniknąć sytuacji, w której w szczelinie pod ścianką zbierałaby się wilgoć i brud (to kiepscy towarzysze dla podłużnicy) postanowiłem posadzić ściankę na dystansach - tak, żeby woda mogła spokojnie spływać, a pod ścianką mogło swobodnie przepływać powietrze.
Zdecydowałem się na dystanse gumowe (znane również jako tłumiki drgań) stosowane m. in. do mocowania listwy LPG. W podłużnicy nawierciłem dwa otwory i nagwintowałem je gwintownikiem M6. Następnie zabezpieczyłem je farbą antykorozyjną i wkręciłem mocowania.
Ponieważ takie mocowanie nie było specjalnie stabilne (oba uchwyty w jednej linii) musiałem dorobić dodatkowy uchwyt trzymający ściankę również w płaszczyźnie bocznej - do tego postanowiłem wykorzystać oryginalne mocowanie puszki filtra powietrza. Kupiłem więc płaskownik ze stali nierdzewnej i po zmierzeniu odległości wyciąłem sobie z niego wspornik ścianki. W ściance nawierciłem otwór i połączyłem ją ze wspornikiem za pomocą nitownicy.
Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana dolotu filtra powietrza Audi A4 B5
Malowanie Ścianki
Kolejnym krokiem było pomalowanie samej ścianki - na początek odtłuszczanie, następnie podkład antykorozyjny. Dlatego, żeby „zgubić” trochę te wszystkie wady i niedoróbki z obróbki, postanowiłem użyć lakieru strukturalnego. Po położeniu struktury osłona wyglądała tak: Lakier jest lekko matowy i w efekcie ścianka wygląda, jakby była wykonana z jakiegoś tworzywa.
Kolejnym krokiem było założenie listwy krawędziowej i przykręcenie osłony do uchwytów.
Mocowanie Filtra i Efekt Końcowy
No i zostało mi już zamocowanie samego filtra. Do tego użyłem tego samego płaskownika z nierdzewki, co do mocowania ścianki. Najpierw ustawiłem odpowiednio rurę dolotu, a potem dopasowałem i dogiąłem do niej płaskownik. Postanowiłem więc połączyć elementy nitami. A tak już wygląda całość zamontowana na samochodzie:
Po pokonaniu pełną dzidą około 25 kilometrów (trasa Bielsko-Biała - Góra Żar więc praktycznie cały czas 2 i 3 bieg) rura, na któej jest zamontowany stożek była delikatnie letnia (nawet sama ścianka nie nagrzała się tak bardzo jak się spodziewałem, pomimo, że pod maską panowało piekło).
Przeczytaj także: Mercedes W204 - Wymiana Dolotu Filtra
tags: #bmw #e36 #328i #dolot #do #filtra

