Odrestauracja Fiata 126p FL: Projekt z pasją
- Szczegóły
Zabralem sie za dosc powazny projekt odratowania malca. Fiat 126p FL, rocznik 93, kupiony za 250zl. Czeka mnie wymiana: kompletnej podlogi, progow (zew.), blotnikow tylnich (lewy i prawy), blotnikow przednich (lewy i prawy), nadkoli przednich (wew. Maluch docelowo ma miec silnik 750cc i dysponowac moca 60km.
Prace blacharskie i modyfikacje
Wszystkie czesci blacharskie juz mam, czekam tylko az sie troche ociepli bo w garazu mam ziab i nie chce mi sie w nim palic. Tera wymienilem belke pod resorem (no to jeszcze latwe).
Oklejanie garażu, maskowanie auta troche trwalo ale sie z tym uporalem. Sa trzy malutkie zacieki i troszkę paproszków ale jak na takie garażowe warunki to jest OK. Pistoletem Satą 3000rp lakieruje sie bardzo fajnie dobrze rozbija lakier nie robiąc pomarańczy.
Auto bedzie pomalowane jak najprościej wiec będzie akryl. Do lakierowania bedzie zmienione maskowanie, bo nawet nakładając drugi podklad z foli potrafiły odrywac sie smieci. Folie przykleiłem tylko pod podklad i szlifowanie.
Wszystkie szczeliny / laczenia zostaly zaspawane wiec nie ma mowy zeby to popekalo. Położony jest spaw ciągły a szpachli jest nie wiecej jak 0.5 mm.
Przeczytaj także: Krewetki a woda demineralizowana
Autko nabiera wyglądu. Wczoraj wieczorem i dzisiaj cały dzień montowałem drzwi. Tak na marginesie do ukończenia auta brakuje amortyzatorów i zderzakowy.
Silnik i układ paliwowy
Mam prawie zlozony silnik, brakuje mi do niego gaznika i tlumika. Szukam gwintownika/gwintownikow 1/8-27 NPT. Gzie takie cos zdobyc w przystepnej cenie.
Trojnik pod czujnik cisnienia oleju zrobiony. Sklecilem go z sruby do kol, dwoch nakretek od regulacji hamulca recznego oraz spawarki zeby to wszystko posklejac. To jest takie moje podwyzszenie dna miski. Poniewaz smok jest za krotki i nie opiera sie o dno.
Kupilem elektryczna pompe paliwa FACET 40106. Potrzebuje do niej kroccow na ktore naloze przewody paliwowe.
Zamontowany zostal gaznik Mikuni z Kawasaki ZX6R. Silnik odpala od strzala ale podczas dodawania gazu zaczyna sie dusic. Dostaje za duzo powietrza. Dysza paliwowa w gazniku jest na razie fabryczna 140 a powietrza 120.
Przeczytaj także: TDI: Dlaczego filtr powietrza jest dziurawy?
Po czesciowym przysłonięciu trabki/lejka silnik juz ladnie sie wkreca na obroty. Tak ze wstepnie mozna by bylo zostawic dysze te co sa a zamontowac jakis filtr badz "skarpete" ale mi se to za bardzo nie podoba. Sprobuje powiekszac stopniowo dysze paliwa i obserwowac co sie bedzie dzialo. No i oczywiscie jeszcze nie ruszalem iglicy ktora jest w srodkowym polozeniu.
No i uporalem sie wstepnie z gaznikiem. Silnik chodzi rowno ladnie reaguje na gaz. Bardo pomogl mi Patrio93.
Wstępna przymiarka tłumika. Wszystko pasi.
Tłumik z włoskiego ebaya pare stron wcześniej jest fotka. Tłumik przelotowy jak berda ale trochę cichszy dedykowany do sportu.
Po wstępnych próbach drogowych stwierdzam ze gąbkowy filtr przytyka silnik (lepiej chodzi bez filtra niż z nim). Dlatego przymierzam się do wstawienia stożka.
Przeczytaj także: Modyfikacje Golfa 2
Zawieszenie i koła
Teraz zabieram sie za zawieszenie oraz zakup jakichs ladnych felg.
Zakupiłem pięć felg aluminiowych Alpina i zaczynam ich renowacje. Na pierwszy ogień idzie pozbycie sie starej powloki lakieru.
A opony w jakich rozmiarach do takich felg 5,5" polecacie? Ja myślę o 145/60 lub 165/55 bardziej skłaniam się w stronę 145 opona o najmniejszej średnicy i najmniejszych oporach toczenia. Tylko nie wiem jak taka opona 145/60 wyglada na feldze.
Skrócone amortyzatory kyb o 2,5cm. Skróciłem same rurki (metoda garażowa) Zeby skrócić pręt tłoczyska musiałbym miec tokarkę lub zanieść tokarzowi żeby przetoczył pret i go nagwintował. Nie chciało mi sie tego zlecac bo te amorki sa tymczasowo. Maja mi umożliwić pierwsze jazdy i dac jakies rozpoznanie jakiej długości maja byc gazówki. Mam obcięty jeden zwoj sprężyny i skrócony amortyzator o 2,5cm ladnie trzyma sprężynę w gniazdach.
Inne elementy
Sa i tarcze. Elektryka w pelni ogarnieta. Wszystkie wskazniki podpiete i dzialaja.
Fotelik dotarł. Mocowania z możliwością przesuwania kubełka wspawane i pomalowane.
Są zderzaki włoska nówka nieśmigana. Zderzaki po 240zl szt. Zderzaki juz na aucie. Zastanawiam sie nad lampą wstecznego i przeciwmgłową.
Zdecyduje się na lampy z vw garbusa wyglądają niegłupio. Zamontowałem te lampy Tragedii nie ma ale jakos tak srednio to wyglada. Moze jakby te lampy bylyby mniejsze to by to fajniej wygladalo.
Jakby ktoś chciał wiedzieć jak mam mocowane lampy i zderzaki. To użyłem profila kwadratowego, podkładek i wszystko pospawałem.
Podsumowanie kosztów
Kupno naprawde zdrowego malucha gdzie nic nie trzeba tykac to wydatek 2000zl i wiecej. A ja kupilem tego strucla za 250 + jakiesz 1300zl za czesci blacharskie i materialy eksploatacyjne. Do tego dojdzie jakies 300/400 zlotych na malowanie.
Przyszłość projektu
Dlubie przy aucie od czasu do czasu dla odstresowania po pracy (to takie hobby). Auto na pewno zostanie dokonczone. Realnie na to teraz patrzac powinieniem to skonczyc za 1,5 roku.
tags: #zakladanie #puszki #filtra #powietrza #kawasaki #zzr

