Wymiana filtra powietrza w Seat Cordoba 6K2 - Poradnik
- Szczegóły
Witam serdecznie wszystkich:) Posiadam autko Seat Cordoba silnik 1.6 55KW elektronika Magnetti Mareli. W temacie podaj jeszcze dokładnie o jaką CORDOBE chodzi (I czy II).
Mój Seat Cordoba 6K2 1.4 MPI AKK z 2000 roku jeździ tylko na benzynie, gazu nie było i nie ma, a szkoda...
Mam nietypowy problem, a mianowicie samochód wchodzi w tryb awaryjny (wyskakuje komunikat EPC), na oko 70% dzieje się to przy ruszaniu, rzadziej na 2 biegu, bardzo rzadko na 3 biegu.
Diagnostyka i możliwe przyczyny problemów z silnikiem
Silnik pracuje bardzo nie równo. Zero błędów. Zapłon ok. Sprężanie ok. Ciśnienie na listwie OK. Po podmianie ECU i adaptacji IMMO bez zmian. Po zdemontowaniu listwy wszystkie wtryskiwacze wtryskują w tym samym momencie (dziwne bo to MFI). Gdzieś ciągnie lewe powietrze i silnik krokowy nie wyrabia.
Do sprawdzenia czy gdzieś nie dostaje lewego powietrza(podciśnienia szczelne?). Nie zaszkodzi sprawdzić wężyki podciśnienia , bo pęknięty wężyk robi zakł u cenia.
Przeczytaj także: Wymiana filtra powietrza w motocyklu Ferro 900 – poradnik
Po nocnym postoju trzeba długo kręcić aby odpalił. Brak błędów w ECU silnika i LPG.
Musisz zmierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym, powinno być jakieś 0,5 - 0,7 bara. Sprawdź czujnik MAP, zajrzyj też do przepustnicy - zdaje się że jest tutaj w pełni elektryczna, jej zabrudzenie może powodować falowanie obrotów i gaśnięcie. Jeżeli obroty za niskie to może wystarczy umyć przepustnicę i zrobić adaptację.
Jeżeli reduktor puszcza gaz w układ dolotowy to tylko przez podciśnienie. Wtedy reduktor do regeneracji. Nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto?
Wszystko wskazuje na odmę lub nieszczelność np korka oleju czy bagnetu. Przydał by się kod silnika ale to jest raczej już seria Bxx czyli powietrze ze skrzyni korbowej jest wysysane prze podciśnienie w dolocie i nieszczelności skrzyni korbowe wprowadzają lewe powietrze do układu i stąd te błędy.
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. No to trzeba znaleźć którędy ulatnia się gaz. Przez wtryskiwacz czy rurkę podciśnienia reduktora. Nie znalazłeś odpowiedzi? hehe chyba autor miał na myśli kąt wtrysku. Swoją droga sztanga pracuje lużno zaciąga na maksa po odpaleniu auta? Jeśli wiesz o czym mówię. Może być milion powodów, przepływka, N75, podciśnienie a raczej jego brak, zacięcie sztangi turbiny, uszkodzenie aktuatora (potocznie gruszki podciśnieniowej) itd itp.
Przeczytaj także: Jak Wymienić Filtr Powietrza w Kymco Downtown 125?
Przyczyną przeładowania turbo nie jest i nigdy nie będzie ani przepływka ani zawór EGR.
Sprawę odpalania załatwiona, okazało się, że reduktor puszcza (jest nieszczelny), byłem u gazownika, wymienił mi na nowy i działa jak ta lala!
Inne potencjalne problemy i rozwiązania
Uszczelka w korku jest dobra przy odkręcaniu robi się podciśnienie nawe wylatuje płyn przez odpowietrzenie. Ja nie znam się aż tak ale po mojemu to pompa wodna lub uszczelka pod głowicą ale jak to ograniczyć żeby na 100% to było to. Co do wycieku to na kanale sprawdze.
To buczenie to praca pompki zamka centralnego. Wytwarza on ciśnienie i podciśnienie które wężykami doprowadzone jest do poszczególnych zamków. Jeżeli będzie nieszczelność w układzie wykonawczym zamka centralnego to pompka będzie chodziła przez jakieś 30 sek. i później się wyłącza. Po co ci pompa jak tam są silniki w zamkach które robią robotę.
Seat Cordoba 2000r.1,4 MPI: gaśnie na zimnym po 10sek. Seat CORDOBA 2000r. 1.4 benzyna MPI - model AKK. Na zimnym pochodzi z 15 sek.obroty około 0.9 tyś. i silnik robi łubudubu (tak jakby był zalany lub nie dostał paliwa ) i się wyłącza, 3,4 podejścia takie same , 4,5-te i już chodzi ok. jeździ, przyśpiesza, no nic dodać nic ująć. Tak jak by nie miał ssania.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Aprilia Pegaso 650?
Czyżby trzeba nowe oprogramowanie wgrać ? robiłem zarówno w trakcie kręcenia rozrusznikiem jak i w trakcie gdy silnik już pracował, wczoraj zresztą powtórzyłem pomiary i jak na złość palił za pierwszym razem a jak odpalił to nawet przez chwile nie szarpało silnikiem - już liczyłme na to że sytuacja opanowana a problemem były zaśniedziałe styki przy ecu.
Tak jak mówiłem były zamontowane dwie inne przepustnice (zespolone z krokowcem) i nie było żadnych zmian. Również podmieniony został map sensor (co prawda, ze szrotu), jednak wskazania temperatury obu są identyczne, a podciśnienia sprawdzić się vagiem nie da, w każdym bądź razie, silnik zachowuje sie identycznie na obu map sensorach. Obudowę termostatu idzie wymienić bez wyjmowania aparatu. Aparat jest nowy czy używany? Jest od takiego samego silnika? Nie jest czasami z króćcem na wężyk od podciśnienia? Skoro po dodaniu gazu chodzi to przewody WN masz dobrze założone.
Witam, Mam Podobny problem z sonda w cordobie 1,6AFT. VAG pokazuje błąd 537 18-10 upper limit.
Witam Nie mogłem znaleźć odpowiedniego działu wiec tu, jeżeli źle trafiłem to przepraszam proszę o przeniesienie :) nabyłem we wrześniu cordobę I z braku zajęcia oraz zmęczony ciągłym otwieraniem wszystkich zamków, dzięki temu że gdzieś tam Tata przetrzymał zamek od wv b2 bodajże postanowiłem go zamontować u siebie.
Wymiana i charakterystyka świec zapłonowych NGK 1496
Świeca zapłonowa NGK 1496 to model irydowy. Świece irydowe posiadają elektrody wykonane z irydu, czyli materiału o niezwykłych właściwościach wytrzymałościowych. Tym samym świecę zapłonową NGK 1496 zaliczyć można do najbardziej wytrzymałych świec na rynku, doskonale znoszących próbę czasu. Świeca irydowa jest odporna na uszkodzenia mechaniczne, działanie wysokich temperatur oraz czynników erozyjnych. Wskazany przez producenta okres międzyprzeglądowy dla świecy NGK 1496 to 60 tys. kilometrów. W praktyce świeca ta zwykle sprawnie funkcjonuje nawet po przejechaniu dwukrotnie większej odległości.
Świeca zapłonowa NGK 1496 przeznaczona jest do montażu w układach zapłonowych silników zasilanych gazem LPG lub CNG. Przewagą świecy irydowej nad modelami wykonanymi z innych materiałów jest m.in. bezobsługowość. Nie wymagają one czyszczenia, ani też stałego kontrolowania odległości pomiędzy elektrodami. Co więcej, świeca irydowa NGK 1496 nie musi być nawet demontowana przy przeglądach olejowych. To wszystko sprawia, że jest to podzespół niezwykle wygodny w użytkowaniu. Ponadto świeca NKG 1496 zapewnia bardzo precyzyjny i pewny zapłon w każdych warunkach. Wysokiej jakości materiały w połączeniu z pracą najznamienitszych inżynierów skutkują otrzymaniem produktu klasy premium. Producent świecy 1496 - NGK - to japońska firma o międzynarodowym zasięgu.
Poszukiwanie sterownika silnika
Poszukuję sterownika silnika który podejdzie do Cordoby 2.0 16V kod silnika ABF. Mój sterownik padł i dałem go do naprawy, jednak jak się okaże, że nie da rady go naprawić muszę kupić sterownik. Mój ma numer: 5WP4201 037906024G Problem jest taki, że komputer z takim numerem bardzo ciężko znaleźć...
Z elektryką pasuje 2.0 8v o oznaczeniu 2E, z komputerem 037906024 D sprawdzone, z innymi nie sprawdzałem.
Dodatkowe uwagi i porady
Seat Cordoba 1.4 98r. Np przepływomierzu albo w czujniku podciśnienia w kolektorze. Czort wie co za silnik. Czytałem że może być uszkodzony wężyk wewnątrz sterownika, który prowadzi do czujnika. Przed chwilą czytałem podobny wpis tutaj. Jak 1.6 golf III to AEE silnik, tutaj był 1.6 Falicja też nie miała innego silnika VW jak AEE (ten sam silnik cordoba,ibiza,octavia I,polo starsze). Pan o felicji napisał o czujniku wody, chyba temp cieczy chodziło.
Za taką poradę następnym razem otrzymasz ostrzeżenie! Jeśli nie wiesz, nie znasz się, to nie wprowadzaj też innych w błąd!
Naprawa serwa hamulcowego w SEAT Cordoba 1.6 1994 - czy to możliwe? Hej, zaraz zaraz, czy jesteś pewny ,że to serwo ? tam jest dosyc mocna membrana nawet w starych kapciach nie pada, podcisnienie nie jest wielkie, element jest rozbieralny hociaz kłopotliwy, zobacz.
tags: #wymiana #filtra #powietrza #seat #cordoba #6k2

