Niezwykłe Patenty Mechaniczne i Modyfikacje w Samochodach

Wielu z nas spotkało się z różnego rodzaju "patentami" mechanicznymi w swoich pojazdach. Proponujemy listę największych kretynizmów, skupiając się na mechanice, pomijając kwestie blacharsko-lakiernicze i tuningowe, gdzie o gustach się nie dyskutuje.

Kreatywność Bez Granic, Czyli Jak Polak Potrafi

Zacznijmy od kilku przykładów, które zadziwiają pomysłowością i brakiem profesjonalizmu:

  • Instalacja elektryczna podpięta pod jeden bezpiecznik.
  • Piasek w przekładni kierowniczej, który doprowadził do wypadnięcia wałka ze ślimakiem.
  • Błotniki i podszybie wykonane z pianki i szpachli.
  • Nadkole ulepione z cementu i pokryte grubą warstwą szpachli.
  • Reperaturki naspawywane na starą blachę.
  • Mustang z podszybiem przerobionym tak, aby pasowała szyba od Fiata 125p.
  • Brak pasa przedniego i listew oddzielających winyl.
  • Popękane lampy tylne zaklejone czarną izolacją i pomalowane czarną farbą olejną.
  • Stacyjka od Stara w miejscu radia i odpalanie na przycisk, a w miejscu oryginalnej stacyjki wskaźnik ciśnienia powietrza od kompresora.
  • Elementy tapicerki pomalowane na srebrno, w tym deska rozdzielcza, zbiorniczki płynu i zbiornik do spryskiwaczy.

W jednym z Taunusów podłużnice zostały "naprawione" szpachlą i pomalowane na czarno. Okazało się, że po puknięciu młotkiem odpadały kawałki o długości około 40 cm. Inny przykład to silnik i skrzynia biegów od Fiata 125p zamontowane w innym aucie, co wymagało podwyższenia tunelu.

Niezwykłe Naprawy i Modyfikacje

Poniżej kilka historii, które pokazują, jak daleko może posunąć się ludzka pomysłowość w naprawach i modyfikacjach samochodów:

  • W Fordzie Scorpio TD brakowało uszczelek, a wszystkie połączenia były uszczelnione czerwonym silikonem.
  • W Daewoo Tico przewody hamulcowe były sztywne na całej długości, bez elastycznych połączeń.
  • Silnik od Poloneza 1500 w Toyocie z otwieranymi lampami przednimi.
  • Podciśnienie do reduktora w Granadzie włączone przed mikser, a regulator podciśnieniowy kąta wyprzedzenia zapłonu do podciśnienia bezwzględnego kolektora.
  • Brak hamulców "naprawiony" poprzez poucinanie i pozaklepywanie przewodów.
  • Tapicerka na drzwiach z czarnej płyty pilśniowej i podłokietniki od Poloneza.

W jednym z samochodów progi zostały wypełnione pianką montażową, a dziury w błotnikach załatane kawałkami blachy na mastykę. W innym przypadku, w miejscu mocowania zderzaka wpakowano tony pianki pod nadkola.

Przeczytaj także: Ekologiczne oczyszczalnie ścieków

Elektryka i Gaźniki: Poligon Doświadczalny

Elektryka samochodowa również bywa polem do popisu dla kreatywnych mechaników:

  • Wężyk podciśnienia sklejony po dwóch stronach.
  • Dwa przełączniki do radia, które rozładowywały akumulator.
  • Światła drogowe włączane poprzez klepanie w przekaźnik pod maską.

W jednym z Capri zamontowano lampy tylne od Audi 80, zderzak z blachy, deskę rozdzielczą i światła od Fiata 125p. Szyba przednia "wybiła się" w garażu, a silnik był niesprawny z powodu pomieszanych kabli wysokiego napięcia.

Klatka Bezpieczeństwa Po Polsku

Klatka bezpieczeństwa w Fiacie 126p to projekt dla odważnych:

  • Rury gazowe bezszwowe "specjalnego zastosowania" o średnicy 4,5 cm i grubości ścianki 3,5 mm.
  • Gięcie rur na zimno przy pomocy giętarki.
  • Spawanie rur w samochodzie po wcześniejszym chwyceniu spawem.
  • Wyjęcie dywaników, wygłuszeń i podsufitki.
  • Mocowanie zastrzału do rur poprzez zagięcie zastrzału i wspawanie rury do blachy.

Laminatowe Szaleństwo w Fiacie 126p

Elementy z laminatu w Fiacie 126p to popularny sposób na modyfikacje:

  • Klapa przednia z wylotem gorącego powietrza z komory silnika lub wlotem powietrza do puszki filtra.
  • Wlot prawej strony zderzaka przedniego do Lancera EVO 6.
  • Drzwi prawe i lewe do Fiata 126 FL z laminatu.
  • Zderzak przedni do Fiata 126 SWAP z wlotem chłodnicy i miejscem na halogeny.
  • Zderzak tylni do Fiata 126 dostosowany do poszerzeń.
  • Klapa tylnia do Suzuki Swift hatchback z laminatu.

Modyfikacje Silnika CC700

Silnik CC700 to popularny wybór do modyfikacji Fiata 126p:

Przeczytaj także: Wybór rury wylotu filtra powietrza do Suzuki 1.9

  • Głowica od CC700 z pokrywą zaworów od BISa (stalowa).
  • Blok od CC z hydraulicznymi popychaczami.
  • Wał korbowy z CC z większą ilością kanałów olejowych i szerszym czopem.

Strumienica - Mit Czy Rzeczywistość?

Strumienica, czyli dynamizator spalin, ma za zadanie poprawić opróżnianie komory spalania silnika. Jej działanie polega na przyspieszeniu wydechu spalin, co teoretycznie powinno dać lekki przyrost mocy.

Jednak opinie na temat skuteczności strumienicy są podzielone. Wiele osób twierdzi, że w silniku wolnossącym układ wydechowy jest dokładnie policzony, a wstawienie strumienicy bez odpowiednich modyfikacji może prowadzić do pogorszenia osiągów.

Tabela: Porównanie Efektów Montażu Strumienicy

Typ Silnika Efekt Uwagi
Wolnossący Możliwy spadek mocy Wymaga kompleksowych modyfikacji układu wydechowego i dolotowego
Turbodoładowany Zróżnicowane efekty Wymaga kompleksowego podejścia do układu wydechowego
Uniwersalny Ograniczone zastosowanie Prosty kawałek rury może być lepszym rozwiązaniem

Podsumowując, montaż strumienicy bez odpowiednich zmian może powodować cofanie się spalin, wzrost temperatury w komorze spalania i uszkodzenia silnika. Warto również pamiętać, że zastąpienie katalizatora strumienicą lub rurą może skutkować problemami z przejściem przeglądu technicznego.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

tags: #wylot #od #filtra #powietrza #cc700 #budowa

Popularne posty: