Infografika i woda mineralna: wizualizacja danych dla zdrowia i marketingu

W Internecie codziennie publikowane są miliony nowych artykułów. Rośnie wykorzystanie content marketingu, coraz trudniej więc wybić się i przykuć uwagę odbiorcy. Sposobem na to może być infografika, która - gdy zostanie dobrze użyta - będzie efektywnym narzędziem marketingowym.

Codziennie mamy do przetworzenia pięć razy więcej danych niż jeszcze trzydzieści lat temu. To tak, jakbyśmy musieli przeczytać 174 gazety. Kto dałby radę zrobić to w ciągu jednego dnia? I tak codziennie, przez okrągły rok? Czytelnik musi znaleźć sposoby na filtrowanie nadmiaru informacji. Pomaga mu w tym skanowanie tekstów. Objawia się ono tym, że internauta zwykle poświęca uwagę nie więcej niż 30% długości artykułu, a zapamiętuje przy tym jedynie 1/5 przekazywanej w nim treści.

Infografika jako narzędzie marketingowe

Wykorzystując infografikę możesz łatwo przekazać złożone idee w sposób atrakcyjny wizualnie i przystępny. Dzięki temu, że są chętnie udostępniane, zyskasz kolejną drogę dotarcia do swoich potencjalnych klientów i przyciągnięcia ich na swoją stronę po więcej.

Infografika (grafika informacyjna) tworzy wizualizacje, które sprawiają, że dane są łatwiejsze do zrozumienia. Jest też bardziej angażująca niż długie akapity tekstu.

Łączenie tekstu, obrazów i innych elementów w sposób, który wzmacnia każdy z nich, może być wyzwaniem, ale warto do niego dążyć.

Przeczytaj także: Gdzie kupić wodę destylowaną?

Infografiki pozwalają przyswoić wiadomości 60 razy szybciej niż zwykły tekst. Używanie kolorowych grafik informacyjnych może zwiększyć zainteresowanie użytkownika i poprawić czytelność o 82%. 62% millennialsów korzysta głównie z wizualnych treści informacyjnych. Mając ich w grupie swoich potencjalnych klientów, infografika staje się dla Ciebie formatem must have w działaniach marketingowych.

Potwierdzają to też dane największej wyszukiwarki. W 28% wyniki wyszukiwania Google są sprawdzane również w kategorii “grafika”. Strony, na których pojawiają się infografiki mają ruch rosnący o 12% szybciej niż strony, na których nie publikuje się takich treści.

Nasz świat obfituje w dane, a infografika pomoże użytkownikom, którzy znajdą w internecie Twoją grafikę rozpoznać Ciebie jako autora, a co za tym idzie - autorytet.

Do czego wykorzystywać infografiki?

Infografiki często zawierają dane lub wizualizacje informacji. Dostarczają również kontekst w postaci rysunków, cytatów i symboli. Infografika może działać samodzielnie jako treść lub być ilustracją dla artykułu.

Tworzenie infografik przyda się wszędzie tam, gdzie masz do przedstawienia dużą ilość danych liczbowych lub chcesz pokazać zależności między poszczególnymi pomysłami.

Przeczytaj także: Inwestycje w Jakość Wody w Proszówkach

Do tematów, które świetnie nadają się na infografikę, należą np.: Content marketing a wzrost świadomości marki, Jak zmiany klimatyczne wpływają na uprawy warzyw w Polsce?

Tego typu dane można w wygodny dla odbiorców sposób pokazać na liczbowych infografikach.

Infografiki są również świetnym sposobem na zaprezentowanie właściwości danego produktu lub wartościowych rozwiązań danego problemu. Przykładowo: 10 różnic między wodą mineralną i źródlaną, 6 domowych sposobów na migreny.

Grafiki informacyjne można też wykorzystać do zaprezentowania historii Twojej firmy z najważniejszymi i najciekawszymi wydarzeniami. Sprawdzają się rewelacyjnie jako podsumowanie kluczowych informacji z tekstu.

Infografiki są doskonałym sposobem na recykling treści: czyli przetworzenie materiału, który już stworzyłeś na potrzeby innego kanału. Dzięki temu, niewielkim wysiłkiem jesteś w stanie docierać do większej grupy swoich odbiorców w formie, którą lubią.

Przeczytaj także: Woda mineralna Józef: Zalety

  • Jeśli napisałeś wartościowy artykuł i chcesz wysłać newsletter: załącz w nim infografikę zamiast samego linku do tekstu.
  • Jeśli nakręciłeś ciekawe wideo, przepisz jego scenariusz na język grafiki informacyjnej i wrzuć do social media.

Praktyczne wskazówki do tworzenia infografik

Każdy element infografiki powinien przekazywać istotne informacje. Wykres, ilustracja, symbol czy logo: wszystkie powinny nieść znaczenie. W przypadku infografik mniej znaczy więcej. Wszystkie elementy, które nie są niezbędne są zbędne!

Wykresy powinny być minimalistyczne i kierować uwagę odbiorcy na informacje, a nie artystyczne detale. Oczywiście nie oznacza to, że grafika informacyjna nie może być atrakcyjna wizualnie: wręcz przeciwnie. Jednak dodatki “kosmetyczne” powinny stanowić element, a nie być głównym przekazem.

W infografikach jest miejsce na kreatywną pracę. Elementy wizualne, czyli ikony, obrazy, zdjęcia czy symbole poprawiają czytelność. Ułatwiają zrozumienie abstrakcyjnych pojęć. Mogą również zwiększyć liczbę udostępnień infografiki.

Samymi walorami wizualnymi jednak nie wniesiesz żadnej wartości dla użytkownika. Co powinna mieć infografika, aby przysłużyła się Twojemu biznesowi i zapadała w pamięć odbiorców?

Postaw na prostotę

Wybieraj fonty (krój pisma), które są czytelne. Oprócz tego, font musi się dobrze skalować, czyli świetnie się prezentować w każdym rozmiarze. W infografice będziesz umieszczał różne rodzaje tekstu: tytuły, nagłówki i podpisy powinny mieć różne rozmiary, aby stanowiły wyraźną hierarchię w obrębie grafiki.

Unikaj fontów skomplikowanych. Mogą one odwracać niepotrzebnie uwagę od istoty Twojego przekazu.

Postaw na wąską paletę barw. Kilka wyraźnych kolorów jest bardziej zachęcające i pomaga skupić uwagę na treści. Kolor może posłużyć Ci to wyróżnienia konkretnej danej lub oddzielenie różnych sekcji infografiki. Pamiętaj, że mnogość kolorów może przytłaczać.

Kolor jest wyrazistym sposobem zwracania uwagę na informację, ale nie powinien być wykorzystywany jako jedyny sposób na jej podkreślenie.

Powtórzmy to jeszcze raz: w infografice nie ma miejsca na żadne zbędne dodatki.

Tworzenie infografiki a ilustracje

Wybieraj proste ilustracje. Wybór czytelnych grafik pozwala skupić się na najważniejszych danych. Ilustracje powinny obrazować ogólny przekaz infografiki. Nie oznacza to jednak, że muszą dokładnie odzwierciedlać dane. Mogą być symbolami, które kojarzą się z danym zagadnieniem.

Linie w Twojej infografice powinny być czyste, a grafika - pozbawiona tekstur. Dbaj o prosty, ale spójny styl dla wszystkich elementów graficznych.

To pozwoli Ci osiągnąć wrażenie jednolitej i przyjemnej w odbiorze całości, a co za tym idzie - profesjonalizmu!

Najczęstsze błędy, czyli jak nie tworzyć infografiki

Niemal ⅔ firm korzysta z infografik, ale zdecydowanie nie wszystkie robią to dobrze.

Kolejną ważną kwestią jest przejrzystość danych. Jeśli projektujesz grafikę informacyjną, przedstawiaj wyłącznie prawdziwe dane i prezentuj je uczciwie.

Zaprojektuj swoje wykresy tak, aby pokazywać rzeczywiste różnice w danych. Skup się na odwzorowaniu wartości. Każda statystyka powinna mieć podane źródło. To decyduje o Twojej wiarygodności i pokazuje, że warto Ci zaufać.

Wykresy, których oś y nie zaczyna się od 0 mogą zaburzać proporcje i ułatwiać manipulację danymi. Pamiętaj o tym.

Jednak jeśli odbiorcami Twojej infografiki mają być osoby na co dzień nie obeznane z analizowaniem wykresów (tzw. masowy odbiorca), powinieneś dołożyć wszelkich starań, by wykres był czytelny jak w podręczniku szkolnym.

Przykładem takich infografik może być informacja graficzna o inflacji, sile nabywczej pieniądza czy różnicach w zawartości składników mineralnych w wodzie źródlanej i mineralnej.

Słowem: nie wprowadzaj odbiorców w błąd.

Projektowanie wizualizacji danych i infografik to nie wyższa matematyka, ani tym bardziej wiedza tajemna.

Jednak znajomość dobrych praktyk może znacznie zwiększyć szansę na stworzenie treści, które będą chętnie czytane i udostępniane.

Woda - bezbarwna dla oka, ważna dla organizmu

Eksperci są zgodni w tym, że woda z kranu i woda butelkowana mogą być równie zdrowe i równie dobrze nawadniać organizm. W przypadku wody z kranu jedynym ryzykiem jest nadmierne zanieczyszczenie. Zawsze można jednak stosować filtry oczyszczające wodę.

Stężenie minerałów w wodzie źródlanej i mineralnej jest większe niż w wodzie z kranu, co wpływa na smak, ale niekoniecznie ma istotny wpływ na zdrowie. Najwyższą zawartością minerałów odznacza się woda wysokozmineralizowana, którą pije się w ograniczonych ilościach w konkretnym celu.

Rodzaj wody pitnej a wpływ na zdrowie

Kwestią bezsporną jest to, że właściwe nawadnianie w ciągu dnia to jedno z kluczowych działań profilaktycznych ukierunkowanych na utrzymanie organizmu w dobrej kondycji. Osoba dorosła powinna pić przynajmniej dwa litry wody w ciągu dnia. W upalne dni, a także u osób aktywnych fizycznie zapotrzebowanie jest większe.

Wiele osób jest przekonanych o tym, że woda butelkowana jest znacznie zdrowsza od wody z kranu. Jak się okazuje, wcale nie musi tak być, o ile tylko "kranówka" w naszym domu spełnia normy i nie zawiera niebezpiecznych zanieczyszczeń.

Jeśli chodzi o zawartość minerałów, woda z kranu rzeczywiście zawiera ich mniej w porównaniu z wodą źródlaną czy mineralną. Różnica ta nie musi jednak wpływać na zdrowie, zwłaszcza jeśli stosujemy zbilansowaną dietę. Woda z kranu jest za to dużo tańsza i nie generuje plastikowych odpadów.

Zarówno woda mineralna, woda źródlana, jak i woda z kranu mogą nawadniać organizm w podobnym stopniu.

"Kranówka", czyli woda z kranu - jak wpływa na zdrowie?

Woda z kranu może nawadniać organizm w podobnym stopniu, co woda źródlana i mineralna. Ma niższą zawartość minerałów, ale różnica ta nie jest tak duża, jak mogłoby się wydawać.

Wiele osób ma jednak obawy o to, czy "kranówka" nadaje się do picia. Tutaj wiele zależy od lokalizacji, w której mieszkamy. Jeśli chodzi o wodę pochodzącą z wodociągów, tutaj w większości przypadków nie ma obaw. Musi ona spełniać określone normy i jest zdatna do spożycia. Lokalne wodociągi regularnie publikują zresztą raporty dotyczące jakości wody.

Zdarza się jednak, że woda z kranu ma dziwne zabarwienie i brzydko pachnie. W wielu sytuacjach nie jest to jednak wina wodociągów, a bardzo starych i zużytych rur, które doprowadzają wodę do kranu.

Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, jeśli chodzi o wodę ze studni. Z taką wodą często spotkamy się w domach jednorodzinnych. Tutaj wszystko zależy od źródła, warunków glebowych, jak również sposobu wykonania studni.

Jakość wody można sprawdzić z pomocą prostych testów paskowych oraz testerów elektronicznych. Można również zlecić badanie jakości wody w laboratorium, co wiąże się już z nieco większym wydatkiem, ale w zamian oferuje najwięcej informacji o naszej wodzie.

Warto również nadmienić, że jakość wody z kranu można łatwo poprawić. Dostępne są specjalne dzbanki i butelki filtrujące. Można również zastosować specjalny system filtrowy, który oczyszcza wodę, zanim ta popłynie z kranu.

Zalety? Taka woda często nawadnia równie dobrze, co woda butelkowana, a ponadto jest dużo tańsza. Kolejny plus to ekologia, ponieważ nie generujemy dodatkowych odpadów plastikowych. A jeśli zależy nam na określonych minerałach, zawsze możemy do takiej wody dodać elektrolity w formie proszków czy tabletek musujących.

Woda źródlana - wpływ na zdrowie

Woda źródlana jest pozyskiwana z płytkich źródeł podziemnych. Zawartość minerałów w takiej wodzie zwykle nie przekracza 500 mg na litr. Odznacza się łagodnym smakiem. Dobrze zaspokaja pragnienie i jest bezpieczna przy regularnym spożywaniu. Jeśli nie zależy nam na uzupełnianiu niedoborów wybranych minerałów, woda źródlana w zupełności wystarczy do prawidłowego nawadniania organizmu.

Woda mineralna a wpływ na zdrowie

Woda mineralna jest pozyskiwana z głębszych źródeł, w porównaniu z wodą źródlaną. Odznacza się także wyższą zawartością minerałów. W zależności od dokładnego stopnia zmineralizowania wyróżnić możemy:

tags: #woda #mineralna #wizualizacja #infografika

Popularne posty: