Naprawa Obudowy Filtra Powietrza W124: Urwane Elementy i Problemy z LPG

Mercedes-Benz, niemiecki koncern produkowany przez Daimler AG, od zawsze kojarzony jest z prestiżem, wysoką niezawodnością oraz niebywałym komfortem jazdy. Samochody tej marki cieszą się w Polsce bardzo dobrą opinią, szybko znajdują nabywców i stosunkowo mało tracą na wartości wraz z upływem lat.

Typowe Problemy z Obudową Filtra Powietrza w W124

Właściciele Mercedesów W124 często spotykają się z problemami związanymi z układem dolotowym, szczególnie z obudową filtra powietrza. Dolot starego typu występujący w M119 przed liftingiem potrafi być porwany. Stara gąbka jest przegrzana i ulega wibracjom, więc po pewnym czasie musi się wykruszyć.

Należy udać się do ASO i zamówić nowe rury, bo druga jest w takim samym stanie tylko jeszcze się nie rozpadła (przyjdą inne już - harmonijki). Dolot to norma.

Wymiana Przewodu Podciśnienia

Przewód urwany to podciśnienie do serwa, dlatego hamulec twardy i nie hamuje. Można go wymienić samodzielnie, ale należy zachować ostrożność. Po wymianie sprawdź działanie hamulców.

Warto sprawdzić czy układ będzie trzeba odpowietrzyć.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w W124 200D?

Problemy z Instalacją LPG i Filtr Powietrza

Częstym problemem w W124 z instalacją LPG jest umieszczenie wtryskiwaczy gazowych w obudowach filtrów powietrza, co może powodować ich pogniecenie oraz dziury w obudowie na przewody od gazu. Filtry są strasznie pogniecione, a w obudowie filtra są dziury na przewody od gazu.

Wtryski gazowe są ukryte w obudowach od filtrów powietrza przez co filtry są strasznie pogniecione, a w obudowie filtra są dziury na przewody od gazu. Po prosto będzie tam zaciągać powietrze, które nie przepłynęło przez filtry. Lewe powietrze możesz łapać dopiero poniżej poziomu przepływomierza.

Takie rozwiązanie może negatywnie wpływać na pracę silnika. Szkoda, że "monter" instalacji tak to "zepsuł".

Należy rozważyć poprawę instalacji LPG, aby nie powodowała ona dodatkowych problemów z silnikiem. Ja mam zrobione tak, że ze starego przepływomierza, jest wycięty krążek o wys ok 4cm i jest to skręcone cybantami (tak jak przepływomierz z przepustnicą) a od góry przychodzi obudowa filtrów.

Inne Potencjalne Problemy i Rozwiązania

Oprócz problemów z obudową filtra powietrza i instalacją LPG, warto zwrócić uwagę na inne potencjalne usterki, które mogą wpływać na pracę silnika:

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

  • Przymulanie silnika: Sprawdź świece, kable, kopułki i palce rozdzielacza.
  • Filtr paliwa i bak: Syf w baku + filtr paliwa mogą powodować problemy z obrotami.
  • Wentylator chłodnicy: Jeśli wentylator załącza się od razu po przekręceniu zapłonu, sprawdź dwupinowy czujnik temperatury. Jeśli od razu załącza się wentylator, to może być coś nie tak z dwupinowym czujnikiem temperatury który podaje temperaturę dla komputera silnika.
  • Masa silnika: Upewnij się, że wszystkie kable masowe są podłączone. Masa przy nadkolu była, ale drugi kabel z masą biegnący do silnika, urwany leżał sobie pod filtrem powietrza.

Tabela: Potencjalne Problemy i Rozwiązania

Problem Potencjalne Przyczyny Rozwiązania
Przymulanie silnika Świece, kable, kopułki, palce rozdzielacza Wymiana zużytych elementów
Nierówna praca silnika Syf w baku, filtr paliwa Wymiana filtra paliwa, czyszczenie baku
Wentylator chłodnicy załącza się od razu Uszkodzony czujnik temperatury Wymiana czujnika temperatury
Urwany kabel masowy Korozja, uszkodzenie mechaniczne Podłączenie kabla masowego

Pamiętaj, że regularne przeglądy i dbałość o stan techniczny Mercedesa W124 pozwolą uniknąć wielu problemów i cieszyć się komfortem jazdy.

Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p

tags: #w124 #obudowa #filtra #powietrza #urwane #naprawa

Popularne posty: