Układ Filtra Powietrza RacingLine R600: Dolot i Budowa dla Golfa 4 i Platformy MQB

Układ dolotowy RacingLine R600 to jeden z najbardziej dopracowanych i popularnych produktów tego typu, przeznaczony dla platform MQB. Teraz znajduje zastosowanie także w najnowszych modelach MQB EVO, takich jak Golf 8 i Audi S3 8Y.

Co Wyróżnia Układ Dolotowy RacingLine R600?

Jeśli poszukujesz zaawansowanego układu dolotowego zimnego powietrza do pojazdów na platformie MQB lub MQB EVO, R600 od RacingLine jest doskonałym wyborem. Łączy on w sobie wysokie standardy konstrukcyjne i produkcyjne z imponującymi przyrostami mocy w zmodyfikowanych samochodach.

Najważniejsze Cechy:

  • Fabryczne Standardy: Konstrukcja, jakość materiałów, ręczna produkcja w UK, dopasowanie i trwałość porównywalne z oryginalnymi komponentami.
  • Optymalna Konstrukcja CFD: Dwa szerokie wloty powietrza zapewniają niższe temperatury powietrza dolotowego i wyraźne przyrosty mocy.
  • Duża Obudowa Filtra: Zawiera wszystkie niezbędne elementy, w tym złącze do odpowietrzenia i złącze SAI dla wersji pojazdów z USA.
  • Dwa Rodzaje Filtrów: Do wyboru filtr piankowy Trifoam lub filtr z plisowanej bawełny, oba dwukrotnie większe od fabrycznego odpowiednika, odpowiednie dla pojazdów o mocy do 600 KM i więcej.

Zastosowania w MQB EVO

Układ dolotowy R600 znajduje zastosowanie w wielu modelach, w tym:

  • Golf 8 R & GTI
  • Audi S3 8Y
  • Inne modele oparte na platformie MQB EVO

Rodzaje Filtrów

Filtr Piankowy Trifoam

Zapewnia najszybszy przepływ powietrza, co przekłada się na maksymalną moc przez dłuższy czas. Wymaga regularnej konserwacji i regeneracji.

Filtr z Plisowanej Bawełny

Filtr ten jest solidny i nie wymaga częstej konserwacji. Działa optymalnie na początku, ale ma mniejszą zdolność gromadzenia zanieczyszczeń niż filtr piankowy i wymaga wymiany po pewnym czasie.

Przeczytaj także: Woda destylowana w czyszczeniu elektroniki

Precyzyjna Inżynieria dla Idealnego Działania

Obudowa filtra jest produkowana w UK z poliuretanu PU o fabrycznej specyfikacji. Poliuretan zapewnia doskonałą izolację termiczną, utrzymując niskie temperatury wewnątrz obudowy. Zachowano wszystkie fabryczne punkty montażowe dla idealnego dopasowania.

Dostępna jest również opcja karbonowej pokrywy w wersji błyszczącej lub matowej.

Ogromny Filtr

Zarówno filtr piankowy Trifoam, jak i wkład z plisowanej bawełny, są produkowane ręcznie w UK i zapewniają skuteczne usuwanie zanieczyszczeń przy minimalnych oporach przepływu.

Wlot na Całej Szerokości

Podwójne wloty frontowe rozciągają się na całą szerokość frontu pojazdu, co pomaga w uzyskaniu niskiej temperatury i zwiększeniu mocy.

Projektowanie CFD

Dolot został opracowany z wykorzystaniem programów CFD, co zapewnia doskonały przepływ powietrza i optymalne osiągi.

Przeczytaj także: Układ Krążenia i Filtracja: Co Musisz Wiedzieć

Potwierdzone Zastosowania

Układ dolotowy R600 jest kompatybilny z wieloma modelami, w tym:

2.0 TSI MQB 'EVO' / z silnikami EA888.4 (NOWOŚĆ!)

  • Audi S3 8Y 2020+
  • Audi A3 2.0 TSI 8Y 2020+
  • Cupra Leon IV 300 TSI FW 2020+
  • Cupra Formentor 310 KM 2020+
  • VW Golf 8 GTI 2020+
  • VW Golf 8 R 2020+

2.0 TSI & 1.8 TSI MQB / z silnikami EA888.3

  • Audi S3 8V 2013-2020
  • Audi A3 2.0 TSI / 1.8 TSI 8V 2013-2020
  • SEAT Leon III Cupra 5F 2014-2020
  • Skoda Octavia III vRS 2.0 TSI 5E 2014-2020
  • VW Golf 7 & 7.5 GTI & Clubsport 2013-2020
  • VW Golf 7 & 7.5 R 2013-2020

2.0 TSI MQB / EA888 Gen.3B 190 KM z czujnikiem MAF

  • Audi A3 40TFSI 2.0 TSI 190 KM 2016-2020
  • SEAT Leon III 2.0 TSI 190 KM 5F 2018+
  • Skoda Octavia III 2.0 TSI 190 KM 5E 2017-2020
  • VW Passat 2.0 TSI 190 KM B8 2018+
  • VW Arteon 2.0 TSI 190 KM 2017+

Modele i Kody Produktów

Model Filtr Piankowy Trifoam Filtr Bawełniany
2.0 TSI MQB 'EVO' VWR1200R600E VWR1200R601E
2.0 TSI MQB / EA888 Gen.3B VWR12G7R602 VWR12G7R603

Jak Sprawdzić, Czy Mój Samochód To Wersja 3B MAF?

Upewnij się, czy Twój pojazd posiada czujnik masowego przepływu powietrza (MAF). Nowe pojazdy z silnikiem 2.0TSI EA888 Gen.3B wymagają innej wersji układu dolotowego R600 (VWR12G7R602) oraz rury wlotowej turbiny (VWR12G7R602ITBLA). Czujnik MAF jest łatwo rozpoznawalny po okablowaniu.

Układy Dolotowe Simota Aero Form

Układy dolotowe Simota Aero Form zapewniają dopływ zimnego powietrza bezpośrednio z zewnątrz, co przekłada się na wzrost mocy i momentu obrotowego. Puszka dopasowana indywidualnie do każdego auta idealnie pasuje pod seryjne mocowania, zapewniając doskonałą izolację termiczną.

Cechy Układu Simota Aero Form:

  • Prosty montaż
  • Większy dopływ powietrza do silnika
  • Przyrost mocy i momentu obrotowego
  • Oryginalny basowy dźwięk silnika

Lista Aplikacyjna dla VW Golf IV i Bora (1998-2003) 2.0:

  • VW BORA 1998-03 2.0
  • VW GOLF IV 1998-03 2.0

Przeczytaj także: Renault Scenic 2: Oczyszczanie Spalin

tags: #układ #filtra #powietrza #golf #4 #dolot

Popularne posty: