Filtr Powietrza w Skuterze Ventus 50 2T: Wymiary i Znaczenie

Silnik twojego motocykla nieustannie potrzebuje dużej ilości czystego powietrza. Bez dobrego filtra powietrza, nawet najlepszy motor nie da ci oczekiwanych osiągów i szybko ulegnie zużyciu czy uszkodzeniu. Żeby wybrać dobry filtr do motoru warto wpierw wiedzieć, dlaczego jest on tak ważny dla silnika.

Dlaczego Filtr Powietrza Jest Tak Ważny?

Filtr powietrza to kluczowy element dla tworzenia mieszanki i sprawności silnika. Dzięki czystemu powietrzu twój silnik nie tylko skutecznie spala mieszankę i generuje moc, ale i nie ulega zabrudzeniu. A to może być kosztowne i zgubne, szczególnie gdy brud osadza się na powierzchniach bocznych cylindra.

Wpływ Uszkodzonego Filtra Powietrza na Pracę Silnika

Jak łatwo się domyśleć, uszkodzenie filtra powietrza wpłynie na pracę silnika. Coraz bardziej brudny filtr powietrza będzie ci stopniowo pogarszał osiągi motocykla. Co ważne, tych objawów nie doświadczysz od razu, a przynajmniej nie zawsze.

Kiedy Wymieniać Filtr Powietrza?

Przy typowej jeździe, filtr powietrza do motoru powinien wystarczyć ci na 20 tysięcy kilometrów lub 2 lata pracy. Przy takich parametrach zauważysz zresztą sam, że filtr nie spełnia już oczekiwań. Jeśli jednak jeździsz agresywnie, w trudnych warunkach atmosferycznych czy terenowych i mocno zużywasz silnik, sprawdzaj i wymieniaj filtr częściej.

Samodzielna Wymiana Filtra Powietrza

W motocyklach spotkasz filtry różnych typów i w różnych formach. To głównie forma pokazuje, jak łatwo wymienić filtr powietrza. Czasem jednak, wymiana zmusi cię do demontażu elementów nadwozia motocykla kierujących powietrze oraz elementów uszczelniających łączenia. W większości motocykli, do wymiany filtra powietrza wystarczą ci typowe narzędzia, klucze i śrubokręty. Z ich pomocą bez trudu ściągniesz obudowę, rozłączysz i usuniesz filtr oraz umieścisz nowy wraz z uszczelnieniami. W niektórych wystarczy, byś usunął zewnętrzne elementy ochronne i uszczelniające, a następnie wymienił filtr na nowy.

Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T

Czyszczenie Filtra Powietrza

Zacznijmy od tego, że nie wszystkie filtry powietrza do motocykli możesz wyczyścić. W praktyce, taką możliwość dadzą ci jedynie filtry gąbkowe. Ich struktura pozwala je czyścić bez wpływu na ich funkcje. Musisz jedynie zastosować odpowiednie środki do czyszczenia filtrów i podążać według zalecanych procedur.

Jak Wybrać Odpowiedni Filtr Powietrza?

Na wybór filtra powietrza do motocykla składa się kilka kwestii związanych z jego konstrukcją i cechami. Ogromna większość filtrów powietrza motocyklowych to produkty dedykowane. Aby znaleźć filtr odpowiedni dla danego modelu i rocznika, wystarczy skorzystać z naszej wyszukiwarki. Produkty OEM są przygotowane tak, by długo spełniały swoją rolę we w miarę typowych warunkach użytkowania motocykla. Producenci zamienników starają się im dorównać, czasem wykorzystując do tego inne materiały czy nawet konstrukcję filtra.

Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach.

Rodzaje Filtrów Powietrza

  • Filtry papierowe: Najprostsze i najtańsze, idealne do małych jednośladów.
  • Filtry HifloFiltro, Twin-Air, Athena: Bardziej zaawansowane, z nowoczesnymi rozwiązaniami i alternatywnymi technologiami.
  • Filtry K&N: Najdroższe, ale oferujące najwyższą jakość i wydajność.

Filtry Tuningowe i Sportowe

Przykładem nietypowych filtrów są właśnie filtry powietrza tuningowe i sportowe. Wykorzystując taki filtr powietrza motocykl będzie miał lepszy przepływ mimo agresywnej jazdy sportowej.

Ceny Filtrów Powietrza

Najprostsze, podstawowe papierowe filtry powietrza Kengo czy JMP do małych jednośladów kupisz już za kilkanaście złotych. Zwróć jednak uwagę na ich materiał i gwarancję, a także opinie i oceny. Nieco wyżej stoją bardziej skomplikowane filtry HifloFiltro, Twin-Air czy Athena, w których znajdziesz też nowoczesne rozwiązania i alternatywne technologie. Najdroższe filtry K&N to już wydatek kilkuset złotych.

Przeczytaj także: Wymiana Filtra Powietrza w Skuterze

Filtr Powietrza w Moto Ventus Sport 50 4T

Filtr powietrza to element niezbędny w każdym motocyklu. Moto Ventus Sport 50 4T wymaga użycia go do oczyszczenia powietrza wpływającego do silnika. Zużycie lub uszkodzenie filtra powietrza przyniesie katastrofalne szkody dla jednostki napędowej i całego motocykla, dlatego zadbaj o jakość i stan filtra. Wybór ułatwi ci tu nasza wyszukiwarka dopasowań, która wybierze filtry powietrza przygotowane pod ten model. Pamiętaj, że Moto Ventus Sport 50 4T oferowano przez kilka lat, a każdy rocznik mógł nieco różnić się pod kątem elementów, w tym filtra powietrza. Moto Ventus Sport 50 4T możesz wyposażyć w filtry powietrza o różnych materiałach filtrujących. Niektóre z nich cechuje większa wytrzymałość lub pozwala na bardziej agresywne wykorzystanie silnika.

Obudowa Filtra Powietrza

Obudowa filtra powietrza z wkładem została specjalnie zaprojektowana dla skuterów z silnikami 4T o pojemności 139QMB oraz z kołami o średnicy 12 cali i kształcie obudowy L. Obudowa filtra powietrza wykonana jest z trwałych i odpornych na uszkodzenia materiałów, co zapewnia jej niezawodność i trwałość w czasie eksploatacji skutera. Wymiana filtra powietrza z obudową i wkładem w skuterze 4T 139QMB z kołem 12" o kształcie obudowy L jest łatwa i wymaga niewielkiego nakładu czasu.

Kiedy Warto Wymienić Obudowę Filtra Powietrza?

Regularna kontrola i wymiana filtra powietrza jest kluczowa dla prawidłowego działania silnika. Filtr powietrza zapewnia optymalną ochronę silnika przed zanieczyszczeniami, co przekłada się na jego dłuższą żywotność i bezproblemową pracę. Warto rozważyć wymianę obudowy filtra powietrza, gdy:

  • Obudowa jest uszkodzona mechanicznie (pęknięcia, złamania).
  • Widoczne są ślady zużycia lub korozji.
  • Filtr nie przylega szczelnie do obudowy, co powoduje zasysanie zanieczyszczonego powietrza.

Filtr Powietrza do Skuterów z Silnikiem GY6 50 ccm 4T

Ten papierowy wkład filtra powietrza jest przeznaczony do silników GY6 50 ccm 4T, powszechnie stosowanych w wielu chińskich skuterach. Wkład jest kompatybilny z wieloma chińskimi skuterami z silnikiem GY6 50 ccm 4T. Inwestycja w wysokiej jakości wkład filtra powietrza to inwestycja w długowieczność i niezawodność Twojego skutera.

Głowica Cylindra w Skuterach 4T z Silnikiem 139QMB lub GY6-50

Głowica cylindra do skutera 4T z silnikiem 139QMB lub GY6-50 o pojemności 50 cm³ to element zapewniający prawidłowe działanie układu silnikowego, gwarantujący optymalną pracę zaworów i efektywne spalanie mieszanki. Głowica cylindra do skutera 4T z silnikiem 139QMB lub GY6-50 to element układu silnikowego, który odpowiada za tłoczenie mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindra oraz odprowadzanie spalin. Głowica cylindra pełni kluczową rolę w procesie spalania w silniku 4T. Głowica cylindra wykonana jest z materiałów odpornych na wysoką temperaturę, co zapewnia jej trwałość i niezawodność. Dokładne wymiary głowicy cylindra są dostępne na zdjęciu dołączonym do karty towaru. To pozwala użytkownikowi na upewnienie się, że głowica będzie pasować do silnika w danym skuterze.

Przeczytaj także: Wydajność Skutera 2T a Filtr Powietrza

Gaźnik do Skuterów 4T 50-80ccm

Kompletny gaźnik do skuterów 4T do pojemności 50-80ccm jest stosowany w silnikach 4T/GY6/139QMB z cylindrem o pojemnościach od 50-80ccm. Gaźnik posiada zwiększone kanały przelotowe (średnicy gardzieli 19mm), większą średnicę przepustnicy (18mm) oraz większą dysze główną (72). Dzięki temu rozwiązaniu gaźnik szybciej napełnia się mieszanką i z większą dawką paliwa zasila cylinder. Pozwala na pełne wykorzystanie mocy silnika 50ccm a w przypadku większych pojemności wyraźnie daje odczuć przyrost mocy i momentu obrotowego.

Przy większych pojemnościach staje się niezbędny do właściwego chłodzenia cylindra a także zasilania go w odpowiednio bogatszą dawkę paliwa. Wyraźnie poprawia pracę silnika w dolnym zakresie obrotów! Możliwość zmiany dysz umożliwia zastosowanie go w silnikach o mniejszych pojemnościach już od 50ccm do nawet 90ccm.

Precyzyjne wykonanie, dobrej jakości materiały i dobre właściwości sprawiają, że jest to jeden z podstawowych i sprawdzonych sposobów na poprawę pracy silnika. Posiada pełną regulację iglicy (3 stopnie) oraz regulację składu mieszanki i wolnych obrotów. Gaźnik znajduje zastosowanie większości chińskich skuterów z silnikiem 4T/GY6.

Tabela: Specyfikacja Gaźnika do Skuterów 4T GY6

Parametr Wartość
Pojemność silnika 50-80ccm
Typ silnika 4T/GY6/139QMB
Średnica gardzieli 19mm
Średnica przepustnicy 18mm
Dysza główna 72

Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach.

Dodatkowe Informacje

Jeśli masz jakiekolwiek problemy z zamówionym produktem, skontaktuj się ze sprzedawcą. Możliwe, że otrzymałeś produkt obarczony wadą fabryczną lub nastąpiła pomyłka podczas kompletowania zamówienia. W takim przypadku sprzedawca powinien wymienić towar na pełnowartościowy na własny koszt.

Aby naprawić swój Romet 787, wybierz części z naszej oferty!

Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Po wyborze i mocowaniu, o filtr będziesz też musiał dbać. Pamiętaj, że niektóre działania są związane ściśle z danym typem filtra i stosowanym tam materiałem.

Płyny, które stosuje Moto Ventus Grande 50 zapewniają sprawną pracę silnika, swobodę ruchu elementów, zmniejszają ich tarcie oraz czyszczą i chłodzą układ. Ale stanie się tak tylko, jeśli te płyny same będą odpowiednio czyste. Zadbaj o to i zwróć uwagę na filtry motocyklowe. Wybierając wysokiej jakości, standardowe filtry do motocykla, Moto Ventus Grande 50 odwdzięczy ci się sprawną pracą mechanizmów przy typowym użytkowaniu. Wymieniając je na wyższej jakości zamienniki, Moto Ventus Grande 50 da ci frajdę z jazdy w nietypowych warunkach bez obaw o uszkodzenia silnika i innych układów.

tags: #skuter #ventus #50 #2t #wkład #filtra

Popularne posty: