Schemat Obudowy Filtra Powietrza N42: Rozwiązanie Problemu Cofania Się Paliwa w BMW E46

Użytkownik zgłasza problem z cofaniem się paliwa w BMW E46 z silnikiem M47D20 (115KM) z systemem VP44. Po dłuższym postoju, auto wymaga dłuższego kręcenia, aby odpalić, co sugeruje nieszczelność w układzie paliwowym.

Wymieniono powroty z wtrysków oraz zainstalowano zaworek zwrotny, jednak problem nadal występuje. Użytkownik podejrzewa, że nieszczelność może występować w obudowie filtra paliwa lub chłodnicy.

Diagnoza i Rozwiązanie Problemu

Po przeprowadzeniu testów z nowym filtrem Filtron PP838, problem został rozwiązany, a auto odpala normalnie. Okazało się że układ zapowietrzał się poprzez obudowę filtra paliwa lub chłodnice paliwa. Przez co paliwo cofało się. Zamontowałem filtr paliwa Filtron PP838 na opaski i odpala normalnie po postoju przodem do góry prawie 12h. Zakupie używaną obudowę oryginalnego filtra wraz z chłodnicą, moja nie wygląda na uszkodzona a jednak powoduje problem.

Wymiana Separatora Oleju (Odmy) w BMW E90 320i N46

Jestem po wymianie separatora oleju, odmy, w BMW E90 320i N46. Serwis zaleca, nakazuje, przy wymianie odmy demontaż kolektora ssącego ale da się to zrobić bez ściągania kolektora. Poniżej postaram się opisać krik po kroku jak to wykonać.

  1. Demontujemy filtr przeciwpyłkowy, czujnik zapylenia odpinamy, demontujemy podstawę filtra przeciwpyłkowego.
  2. Zdejmujemy, odkręcając 4 nakrętki osłonę kolektora ssącego.
  3. Odłączamy minusową klemę od aku.
  4. Odpinamy wtyczki od przepustnicy, przepływomierza oraz odkręcamy i wyciągamy puszkę filtra powietrza.
  5. Demontujemy kanał dolotowy powietrza.
  6. Luzujemy kluczem napinacz paska i wyciągamy sam pasek.
  7. Odkręcamy przewód plusowy oraz wyciągamy wtyczkę od alternatora.
  8. Odkręcamy śruby alternatora, 3 sztuki i wyjmujemy alternator.
  9. odkręcamy przewód zasilający od rozrusznika, odpinamy 2 wtyczki od czujników znajdujących się w bloku silnika.
  10. Odpinamy dolny przewód od odmy, miski olejowej i wyciągamy go.
  11. Odpinamy przewód górny odmy od samej odmy i kolektora ssącego, odpinamy przewód idący od odmy do pokrywy zaworów.
  12. Odkręcamy 3 kręty mocujące odmę i delikatnie wyciągamy ją z przewodem idącym do pokrywy zaworów.

Podsumowanie

W artykule przedstawiono problem z cofaniem się paliwa w BMW E46 oraz skuteczne rozwiązanie poprzez wymianę obudowy filtra paliwa. Dodatkowo, zawarto szczegółową instrukcję wymiany separatora oleju (odmy) w BMW E90 320i N46, co może być przydatne dla właścicieli tych modeli.

Przeczytaj także: Budowa, Działanie i Zastosowanie Filtrów Powietrza

Przeczytaj także: Schemat działania oczyszczalni ścieków

Przeczytaj także: Instrukcja: Chlorowanie studni głębinowej

tags: #schemat #obudowy #filtra #powietrza #n42

Popularne posty: