Schemat filtra powietrza Mazda 6: Wymiana krok po kroku
- Szczegóły
Poszukujesz niezawodnych części samochodowych? Trafiłeś we właściwe miejsce! Oferujemy szeroki wybór części do pojazdów tej marki i modelu - zarówno zamienników wysokiej jakości, jak i części oryginalnych, które spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców.
Dlaczego warto postawić na sprawdzone części?
Właściwe dopasowanie części samochodowych ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa, komfortu jazdy oraz żywotności pojazdu. Nasz asortyment obejmuje podzespoły przeznaczone specjalnie, dzięki czemu możesz mieć pewność, że będą one idealnie pasować do Twojego auta. Znajdziesz u nas m.in.:
- opony
- elementy układu hamulcowego
- części zawieszenia
- filtry i płyny eksploatacyjne
- części silnikowe i osprzęt
- elementy karoserii i oświetlenia
Gwarancja jakości i szybkiej dostawy
Każda oferowana przez nas część pochodzi od renomowanych producentów i spełnia europejskie normy jakości. Dbamy o to, aby nasi klienci mieli dostęp do produktów trwałych, sprawdzonych i bezpiecznych. Co więcej, dzięki rozbudowanemu systemowi logistycznemu, zamówione części samochodowe dostarczane są szybko i bezproblemowo.
Jak dobrać odpowiednie części samochodowe?
Jeśli nie jesteś pewien, jakie części będą odpowiednie, służymy pomocą. Wystarczy, że podasz rok produkcji pojazdu lub pojemność silnika - nasi specjaliści pomogą Ci dobrać idealne komponenty do Twojego auta.
Niezależnie od tego, czy szukasz części zamiennych do naprawy drobnych usterek, czy też kompletujesz większy zestaw podzespołów do kompleksowego serwisu, u nas znajdziesz wszystko w jednym miejscu. Wybierając naszą ofertę, zyskujesz pewność zakupu sprawdzonych produktów w atrakcyjnych cenach.
Przeczytaj także: Budowa, Działanie i Zastosowanie Filtrów Powietrza
Wymiana filtra powietrza w Mazda 323 P 1.3 (1996-1998) - Poradnik krok po kroku
Poniżej przedstawiamy szczegółową fotorelację z wymiany filtra paliwa i przy okazji powietrza w Mazdzie 323 P 1.3 z 1998 roku (produkcja 1996).
Przygotowanie
Przed rozpoczęciem przygotowujemy:
- filtry (filtry Knecht - paliwa KL 115, powietrza: LX534)
- klucz płaski 10 (i ewentualnie 14 do śrub od mocowania akumulatora)
- pojemnik na filtr paliwa
- coś do zatkania przewodu paliwa
Krok po kroku
- Upewniamy się, że nie ma kluczyka w stacyjce i bierzemy się za akumulator. Odkręcamy mocowanie akumulatora - śruby A (klucz 14) i ściągamy mocowanie. Następnie luzujemy śruby przy klemach akumulatora (śruby B) i zdejmujemy klemy.
- Bierzemy się za rozmontowanie układu dolotowego. Zaczynamy od poluzowania śrubek C, poczym wyciągamy wtyczkę B. Następnie wyciągamy (trochę na siłę) bolec A.
- Żeby wymontować rurę dolotową luzujemy śruby D i E zacisków.
- Teraz rozpinamy zaczepy obudowy filtra powietrza (patrz oznaczenie Z1 i Z2 na drugim rysunku z tej relacji) i odpinamy górę obudowy. Można też teraz wypiąć rurkę F (trochę na siłę, kręcąc na boki) - ja ją zostawiłem póki co, ale koniec końców i tak musiałem ją wypiąć.
- Żeby uzyskać lepsze dojście do filtra paliwa najlepiej wypiąć przewody od spryskiwacza - oznaczone A i B. Żeby wypiąć taki przewód łapiemy zacisk C kombinerkami i zsuwamy go jak najgłębiej na przewód, następie ciągniemy lekko za przewód, kręcąc w obie strony tak, że powinien bez problemu zejść.
- Po wypięciu rurki B (od niej zaczynamy) wycieknie trochę płynu ze spryskiwacza. Jak już ścieknie to odginamy tą rurkę maksymalnie w lewo tak żeby nam tu nie zawadzała. To samo tyczy się rurki A, też z niej będzie trochę ciec i jak skończy to odginamy ją w kierunku silnika i o coś zahaczamy, żeby się nie plątała.
- Zabieramy się za wydobycie filtra paliwa. Zaczynamy od zsunięcia zacisku A z przewodu paliwowego. Następnie uwalniamy filtr z trzymającej go opaski C. W tym celu odkręcamy wkręt D (klucz 10), którym ta opaska jest spięta. Żeby sobie ułatwić sprawę wyjęcia filtra odkręcamy śrubę B trzymającą opaskę.
- Teraz wyjmujemy filtr. W tym celu przyduszamy go nieco do dołu, a opaskę ciągniemy do góry (po to między innymi odkręciliśmy przed momentem śrubę B) tak żeby w opasce została tylko rurka wylotowa filtra (ta wpięta w przewód paliwowy).
- Teraz wyciągamy rurkę przez rozpiętą opaskę (rozginamy opaskę i trochę na siłę wyciągamy rurkę filtra).
- Żeby nie uszkodzić przewodu paliwowego opaską, można go nieco nieco zsunąć z rurki filtra (kręcąc nim trochę w prawo, trochę w lewo). Teraz żeby było trochę więcej miejsca najlepiej pozbyć się opaski.
- Na tym etapie trzeba ocenić czy mamy odpowiednio dużo miejsca, żeby przy nim operować. Jeśli wcześniej nie wykręciliśmy drugiej rury od spryskiwacza (oznaczona wcześniej jako rura A) to teraz może być to konieczne. Warto też podwiązać przeszkadzającą rurkę A opaską zaciskową.
- Teraz powinno być w miarę luźno przy filtrze, więc go odpinamy. W tym celu najpierw trzeba zsunąć zacisk dolnego (wejściowego) przewodu paliwowego (tego co dochodzi do filtra z dołu ).
- Teraz kręcąc filtrem w kółko wykręcamy go z przewodu wejściowego (dolnego).
- Po wypięciu przewodu paliwowego wejściowego bierzemy się za wyjściowy przewód. Po wykręceniu go z filtra z jednego i drugiego (z filtra i z przewodu) będzie się wylewać paliwo, więc najlepiej włożyć filtr do jakiegoś pojemnika i w nim rozłączyć i poczekać aż wszystko wycieknie.
- Teraz bierzemy nowy filtr i wpinamy w przewód wejściowy (ten na dole), po czym w wyjściowy (ten na górze).
- Odpinamy opaskę filtra (tzn. rozcinamy opaskę zaciskową, którą wcześniej przyczepiliśmy opaskę filtra) i wciskamy w nią nasz nowy filtr zaczynając od rurki wyjściowej (analogicznie do wyciągania filtra z opaski).
- Następnie przypinamy ją spowrotem do uchwytu i spinamy opaskę.
- Teraz jest dobry moment na przeczyszczenie układu dolotowego. Rurę dolotową można umyć w misce i dobrze wytrzeć w środku. To samo tyczy się dolnej części obudowy filtra powietrza. Górną część obudowy przecieramy wilgotną szmatką.
- Jak wszystko jest już suche, to montujemy dolną część obudowy filtra powietrza, zakładamy nowy filtr powietrza A. Teraz można jeszcze przeczyścić wejście do kolektora B, bo pewnie będzie tam sporo syfu. Przecieramy go szmatką.
- Teraz zapinamy to co zostało. Przede wszystkim przesuwamy zaciski przewodów paliwowych na swoje miejsce (o ile już tego wcześniej nie zrobiliśmy). Potem wpinamy spowrotem przewody od spryskiwacza.
- Następnie spinamy rurę z górną obudową filtra powietrza, zakładamy ją na kolektor, spinamy obudowy filtra, wpinamy wtyczki, zakładamy akumulator i patrzymy ostatni raz czy gdzieś paliwo nam przypadkiem nie ścieka:)
- Po odpaleniu silnika zwiększamy obroty do 2500 i utrzymujemy tak przez 2 - 3 minuty, żeby mieszanka się ładnie dobrała.
Przeczytaj także: Schemat działania oczyszczalni ścieków
Przeczytaj także: Instrukcja: Chlorowanie studni głębinowej
tags: #schemat #filtra #powietrza #mazda #6 #wymiana

