Wymiana Przewodu Filtra Powietrza w Honda CRV 2005

Artykuł opisuje proces wymiany przewodów filtra powietrza w Honda CRV 2005. Zawiera szczegółową instrukcję krok po kroku, opis użytych materiałów i narzędzi oraz wskazówki dotyczące potencjalnych problemów i ich rozwiązywania.

Wstęp

Przewody wymienione. Tak wyglądały moje prowizoryczne "naprawy" robione na podwórku pod blokiem, jedną ręką . Ale co by nie mówić, przeszło przegląd i przejechałem na tym ponad 500 km i nic nie ciekło. No ale wiadomo, ile można na takim czymś jeździć? Zatem do rzeczy.

Krok po Kroku: Wymiana Przewodów

  1. Opróżnianie Zbiornika Paliwa

    Pierwszym krokiem jest pozbycie się paliwa ze zbiornika albo przynajmniej dużej jego części. Można to tak zaplanować, żeby wykorzystać go jak najwięcej przed wymianą. Ja niestety popełniłem błąd i niedługo przed wymianą zatankowałem ok. 20 litrów. No i miałem problem. Otóż okazało się, że to nie takie proste, bo w zbiorniku brak korka spustowego a wężykiem się nie da, bo są zabezpieczenia. Na szczęście znalazłem na to "sposób". Przełamałem przewód powrotny w najniższym punkcie i zlałem do zbiornika tyle, ile wyciekło, czyli jakieś 10 litrów.

  2. Odczepianie Zbiornika

    Dalej trzeba odczepić zbiornik. Najpierw trzeba odłączyć przewód od czujnika poziomu paliwa. Znajduje się on pod blaszaną klapką w bagażniku pod wykładzinami. Dalej podpieramy zbiornik na podnośniku, żeby nam nie spadł po odkręceniu. Zbiornik się trzyma na stalowych pasach, które są przykręcone po obu stronach. Łącznie są 4 śruby do odkręcenia, ale można odkręcić tylko dwie tylne, tylko trzeba potem uważać żeby nie złamać pasów. Ja odkręciłem dwie. (Ważne! Naprawdę warto się zaopatrzyć w środek penetrujący, ja to zrobiłem za późno i w paru miejscach musiałem rozwiercać i gwintować otwory pod większe śruby).

  3. Odłączanie Przewodów

    ... i trzy przewody, które wymieniamy. Ja tam się nie cackałem i te przewody po prostu odłamałem. Teraz można powoli opuszczać zbiornik do momentu aż będzie można włożyć rękę nad zbiornik i odłączyć przewód zasilający (elektryczny) pompy paliwa. Po odłączeniu można już całkowicie opuścić zbiornik. Po wyjęciu zbiornika wygląda to tak.

    Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana przewodu turbiny Volvo XC90

  4. Dostęp do Przewodów

    Teraz trzeba zdjąć osłonę przewodów. Po zdjęciu osłony przechodzimy na drugą stronę, czyli otwieramy maskę. Żeby mieć dostęp do przewodów, trzeba wyjąć obudowę filtra powietrza wraz z przewodem (tym grubym co idzie do przepustnicy ). Przewód zasilający odkręcamy z dołu filtra paliwa (wersja po liftingu, w wersji przed liftingiem jest na górze). Potrzebne dwa klucze 14 i 19. Obok przewodu zasilającego jest przewód oparów (EVAP) - podłączony elastycznym przewodem do takiej plastikowej puszki . Przewód powrotny jest z drugiej strony, podłączony elastycznym przewodem do zaworu.

  5. Przygotowanie Nowych Przewodów

    Następnie założyłem krótkie odcinki przewodów elastycznych do późniejszego połączenia ze sztywnymi. Przewody sztywne mają średnice: 8mm zasilający, 6mm powrót i EVAP, natomiast wyjścia w pompie po 8mm, a kawałek starego przewodu EVAP - 6mm. Stwierdziłem, że dla powrotu najlepiej będzie założyć przewód elastyczny 6 mm na króciec 8 mm, bo przewód elastyczny 8mm mógł być za luźny dla przewodu 6mm. Musiałem trochę się pomęczyć, żeby to wcisnąć, ale przynajmniej mam pewność, że będzie trzymać.

  6. Montaż Przewodów

    Użyłem przewodów miedzianych w otulinie, takich jak do LPG. Potrzebne trzy kawałki po ok 4m (tak naprawdę to 3 z haczykiem, ale lepiej mieć nadmiar niż żeby miało zabraknąć. Do podłączenia przewodów trzeba zarobić końcówki, zwłaszcza ten do filtra. Najtrudniej podłączyć przewód zasilający do filtra, przynajmniej w wersji po liftingu. Mi się udało za drugim razem, bo za pierwszym za mocno zgiąłem przewód i musiałem kawałek odciąć i zarobić od nowa. (Dodatkowo ciągnąc przewód urwałem króciec zaworu grzejnika, który jak dla mnie tam był potrzebny jak piąte koło u wozu. Zamiast niego wstawiłem kawałek rury i gra gitara). Założenie przewodu EVAP jest dużo łatwiejsze bo mniej wyginania i połączenie z przewodem elastycznym zaciskając opaską.

  7. Finalizacja

    Po podłączeniu montujemy uchwyty, przeprowadzamy i odpowiednio wyginamy przewody, montujemy osłonę przewodów, potem zakładamy z powrotem zbiornik. Trzeba to zrobić w miarę ostrożnie żeby niczego nie uszkodzić i trochę z tym męczarni jest. No i pamiętać o podłączeniu wtyczki do pompy paliwa! Podłączamy wszystkie przewody sztywne do odpowiednich przewodów elastycznych, przewody wlewowe, podłączamy wtyczkę do czujnika poziomu paliwa, zakładamy klapkę, montujemy blachę nad rurą wydechową, zawieszamy rurę wydechową, montujemy obudowę filtra i zakładamy klemę na aku.

  8. Sprawdzenie Szczelności

    Po wszystkim kilkakrotnie uruchamiamy pompę paliwa i patrzymy czy nigdzie nie cieknie. Jak nie cieknie, to odpalamy silnik.

    Przeczytaj także: Mondeo MK3: Problemy z przewodem filtra powietrza

P.S. Powyższy opis nie zwalnia z obowiązku używania własnego rozumu

Oryginalna Rura Dolotu Powietrza Honda

Zapewnij swojemu Honda CR-V (2005-2006) i Honda FR-V (2006-2009) z silnikiem i-CTDI optymalną wydajność i trwałość dzięki oryginalnej rurze dolotu powietrza Honda o numerze 17228-RMA-E00. Ta wysokiej jakości część jest specjalnie zaprojektowana, aby spełniać najwyższe standardy jakościowe i wydajnościowe Honda, co gwarantuje niezawodność i długowieczność.

Kluczowe Cechy Produktu:

  • Oryginalna część Honda: Numer 17228-RMA-E00 zapewnia najwyższą jakość i zgodność z rygorystycznymi standardami producenta, co gwarantuje optymalne działanie Twojego pojazdu.
  • Optymalny przepływ powietrza: Zaawansowana konstrukcja rury zapewnia lepszą wydajność silnika, niższe zużycie paliwa oraz zmniejszenie emisji spalin.
  • Idealne dopasowanie: Specjalnie zaprojektowana dla modeli Honda CR-V (2005-2006) i Honda FR-V (2006-2009) z silnikami i-CTDI, co gwarantuje łatwą instalację i idealne dopasowanie.
  • Trwałość i niezawodność: Wykonana z wysokiej jakości materiałów, rura dolotu powietrza jest odporna na zużycie, co zapewnia długotrwałą ochronę silnika i jego wydajność.

Zastosowanie:

  • Honda CR-V (2005-2006, i-CTDI engine)
  • Honda FR-V (2006-2009, i-CTDI engine)

Zalety Używania Oryginalnych Części Honda:

  • Zwiększona ochrona silnika: Rura dolotu powietrza skutecznie dostarcza czyste powietrze do silnika, chroniąc go przed zanieczyszczeniami i przedłużając jego żywotność.
  • Poprawiona wydajność: Optymalny przepływ powietrza zapewnia lepszą wydajność silnika oraz oszczędność paliwa.
  • Długotrwała niezawodność: Regularna wymiana na oryginalne części Honda gwarantuje długotrwałe i bezproblemowe działanie silnika.

Często Występujące Problemy:

  • Degradacja materiału: Z czasem gumowa rura może ulec degradacji pod wpływem ciepła i zanieczyszczeń, co może prowadzić do pęknięć lub rozdarć.
  • Nagromadzenie brudu: Zanieczyszczenia mogą blokować przepływ powietrza, co negatywnie wpływa na wydajność silnika.
  • Poluzowanie połączeń: Wibracje lub niewłaściwy montaż mogą powodować poluzowanie lub rozłączenie rury, prowadząc do nieszczelności i zmniejszonej wydajności.

Regularna konserwacja i wymiana rury dolotu powietrza na oryginalną część Honda zapewnia maksymalną wydajność i ochronę silnika.

Przeczytaj także: Wymiana uszczelki dolotu Ford Focus C-Max

tags: #przewód #filtra #powietrza #Honda #CRV #2005

Popularne posty: