Połączenie Filtra Powietrza z Silnikiem Peugeot 308: Schemat i Diagnostyka
- Szczegóły
W temacie poruszono problem błędu 2279 w samochodzie Peugeot 308 z silnikiem 1.6 THP, który objawia się ciągłą pracą wentylatora, żółtą kontrolką silnika, utratą mocy oraz zwiększonym zużyciem paliwa. Użytkownik zgłasza trudności z odkręceniem korka wlewu oleju oraz długim czasem nagrzewania silnika.
W odpowiedziach zasugerowano możliwe przyczyny, takie jak nieszczelności w układzie dolotowym, uszkodzona uszczelka pod przepustnicą, problemy z odmą oraz niewłaściwe działanie termostatu. Wskazano również, że wentylatory uruchamiają się w trybie awaryjnym po wykryciu błędu, a ich normalna praca powinna nastąpić po usunięciu przyczyny błędu.
Potencjalne Przyczyny Błędu 2279
- Nieszczelność układu dolotowego. Bierze więcej powietrza niż komputer wykazuje.
- Dość częstą usterką jest uszkodzona uszczelka pod przepustnicą.
- Ta odma może być pęknięta (ma delikatny peszlowaty odcinek), może być niezapięta.
Opis błędu to wykrycie niespójności pomiędzy informacją o podciśnieniu w kolektorze ssącym a położeniem przepustnicy. Jak napisano uszczelka przepustnicy może być, ale też do kolektora ssącego dochodzi odma spod pokrywy zaworów stąd wcześniejsze sugestie Kolegi, że może być korek wlewu oleju.
Diagnostyka i Rozwiązywanie Problemów z Temperaturą Silnika
Problem polega na tym ze w nieokreślonych momentach wskakuje mi zawysoka temp silnika( wskazowka na maxa), pojawia sie komunikat STOP. Potrafi rano podczas odpalania pokazac od razu maxa, gdzie silnik jest zimny. Lub innym razem po odpaleniu i przejechaniu 10km wskazowka faluje w granicach 70do90 stopni po czym wskoczy przegrzanie silnika(temp. na maxa) na 1sec i powtaca do 90. W tych sytuacjach zalancza sie wentylator(i komunikat STOP).
Sprawdzilem czujnik(wymienilem na nowy), okablowanie (od czujnika do wtyczki sterownika) wiec zostaje mi sterownik... Schematu sterownika niestety nie mam, podejrzewam że ciężko może z tym być. Wrzuciłem Ci jeszcze schemat układu chłodzenia. Jest tam też sterowany termostat który prawdopodobnie informuje sterownik o otwarciu lub zamknięciu, może on świruje.
Przeczytaj także: Recenzja oczyszczaczy powietrza Philips
Jeżeli ,wyłapie błąd ,to wentylatory pracują przy każdym odpaleniu auta i po zgaszeniu jeszcze ok 5 minut. Włączanie wentylatorów to normalny objaw w tych silnikach po wykryciu poważniejszego błedu sterownika i przejsciu w tryb awaryjny.
Peugeot 308 (T7) - Charakterystyka
Peugeot 308 (T7) to kompaktowy samochód produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 2007-2013. Pod względem stylistycznym Peugeot 308 (T7) charakteryzuje się nowoczesnym i atrakcyjnym wyglądem. Posiada smukłą sylwetkę z dynamicznymi liniami i wyraźnymi szczegółami. Przód samochodu zdobią charakterystyczne reflektory, które mogą być wzbogacone o diodowe światła do jazdy dziennej.
Wnętrze Peugeota 308 (T7) zostało starannie zaprojektowane, oferując przestronność i komfort dla kierowcy i pasażerów. Materiały wykończeniowe są solidne, a deska rozdzielcza jest ergonomiczna i intuicyjna w obsłudze. Samochód może pomieścić pięć pasażerów i oferuje wystarczającą przestrzeń zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach.
Pod względem gamy silnikowej Peugeot 308 (T7) oferuje różne opcje zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. Silniki benzynowe mają pojemność od 1.4 do 1.6 litra, a diesle mają pojemność od 1.6 do 2.0 litra. Peugeot 308 (T7) oferuje również różne systemy i funkcje technologiczne, w zależności od wyposażenia i wersji.
W trakcie swojej produkcji Peugeot 308 (T7) zdobył pewne nagrody i cieszył się popularnością wśród klientów. Był uważany za dobrze zbalansowany samochód oferujący połączenie komfortu, stylu i praktyczności.
Przeczytaj także: Problemy z gumą filtra powietrza Volvo
Schematy i Lokalizacje Bezpieczników i Przekaźników
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Peugeota 308 (T7) z lat: 2011, 2012, 2013.
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element.
Silnik 2.0 HDi 136 KM - Charakterystyka i Usterki
Jeśli szukasz sprawdzonego silnika wysokoprężnego, który łączy w sobie wydajność, trwałość i ekonomię eksploatacji, silnik 2.0 HDi 136 KM to jeden z najlepszych wyborów. Ta jednostka, wprowadzona na rynek w 2003 roku, szybko zyskała uznanie zarówno wśród kierowców, jak i mechaników. Kluczową zaletą tego silnika jest doskonałe połączenie dynamiki i oszczędności - przy mocy 136 KM osiąga on bardzo dobre parametry spalania na poziomie około 6-7 l/100km w mieszanym cyklu jazdy.
Konstrukcja bazuje na sprawdzonym bloku silnika DW10, który znany jest z wyjątkowo dobrej żywotności. Wersja 136 KM wyposażona została w turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek oraz piezoelektryczne wtryskiwacze firmy Siemens. Co ważne, wszystkie egzemplarze tej jednostki posiadają filtr cząstek stałych FAP II generacji, który - w przeciwieństwie do wcześniejszych rozwiązań - charakteryzuje się znacznie większą trwałością.
Podstawowe Parametry Techniczne
Sercem tego silnika jest 4-cylindrowy, rzędowy układ o pojemności 1997 cm³. Maksymalna moc 136 KM osiągana jest przy 4000 obr/min, zaś imponujący moment obrotowy 320 Nm dostępny jest już od 2000 obr/min. Układ rozrządu napędzany jest paskiem zębatym, którego wymiana zalecana jest co 240 000 km lub 10 lat - to jeden z najlepszych wyników w swojej klasie.
Przeczytaj także: Filtr powietrza i chłodnica w Opel Astra: połączenia
Wtrysk paliwa realizowany jest przez zaawansowany system Common Rail III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Choć zapewniają one doskonałą precyzję i wydajność, w przypadku awarii ich wymiana wiąże się z wysokimi kosztami. Silnik wymaga 5,3 litra oleju silnikowego klasy Total 5W30, który należy wymieniać nie rzadziej niż co 20 000 km lub raz w roku.
Najważniejsze Fakty
- Wytrzymała konstrukcja - żeliwny blok silnika DW10 i układ korbowo-tłokowy zaprojektowany na przebiegi przekraczające 400 000 km
- Zaawansowany układ wtryskowy - system Common Rail III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami Siemens, pracujący pod ciśnieniem do 1800 bar
- Doskonałe osiągi - moc 136 KM i moment obrotowy 320 Nm dostępny już od 2000 obr/min dzięki turbosprężarce ze zmienną geometrią łopatek
- Niska awaryjność - pasek rozrządu wymieniany dopiero co 240 000 km, a filtra cząstek stałych co 180 000 km
Zastosowanie w Modelach Samochodów
Jednostka 2.0 HDi 136 KM znalazła zastosowanie w wielu popularnych modelach koncernu PSA. W ofercie Citroëna napędzała takie modele jak C4 I generacji, C4 Picasso, C5 I i II generacji, a także większe C8 i Jumpy. W gamie Peugeota montowano ją m.in. w modelach 307, 308 I generacji, 607 i 807.
Ciekawostką jest, że ten sam silnik (choć oznaczony jako MultiJet) stosowany był także w pojazdach Fiata (Scudo II, Ulysse II) oraz Lancii (Phedra). Uniwersalność zastosowań świadczy o doskonałym dopracowaniu konstrukcji i jej elastyczności w dostosowaniu do różnych platform samochodowych. W większości zastosowań silnik ten współpracował z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów lub automatycznymi przekładniami.
tags: #połączenie #filtra #powietrza #z #silnikiem #peugeot

