Wymiana filtra powietrza w Peugeot 308 1.6 HDi/THP
- Szczegóły
Podczas eksploatacji samochodu, wymiana filtrów jest bardzo ważną czynnością, którą należy wykonać przynajmniej raz w roku. Filtry powietrza są jednym z ważniejszych elementów chroniących silnik. Mają za zadanie oczyścić powietrze atmosferyczne dostające się do wnętrza silnika z wszelkich zanieczyszczeń typu piasek, kurz czy sadza. Aby filtr powietrza działał prawidłowo, należy szczególnie dbać o czystość jego wkładu i regularnie go wymieniać.
Gdzie Znajduje Się Filtr Powietrza?
Jeśli jesteś posiadaczem 308-mki 1.6 THP i zastanawiasz się, gdzie znajduje się filtr powietrza w Twoim aucie, poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku, jak go zlokalizować i wymienić.
Jak Wymienić Filtr Powietrza - Krok po Kroku
Wymiana filtra powietrza w Peugeot 308 1.6 HDi jest stosunkowo prosta i można ją wykonać samodzielnie. Poniżej znajdziesz szczegółową instrukcję:
- W pierwszej kolejności musimy zlokalizować najczęściej plastikową puszkę, której obudowa znajduje się obok silnika.
- Wewnątrz obudowy jest wkład o kształcie przypominającym prostopadłościan.
- Wyjmujemy filtr, a następnie oczyszczamy puszkę z kurzu i zabrudzeń. Można to zrobić za pomocą mokrej szmatki.
- Filtr powietrza montujemy, tak aby nie doprowadzić do jego odkształcenia. Zwracamy przy tym uwagę, czy mamy dobrze ułożoną uszczelkę.
- Dodatkowo sprawdzamy, czy nasze połączenie rury dolotowej z obudową filtra jest szczelna.
Przy wymianie warto korzystać z filmików instruktażowych dostępnych online.
Specyfikacja Filtra Powietrza KRAFT 1716140
Jeśli planujesz wymianę filtra powietrza, warto zwrócić uwagę na produkt firmy KRAFT o numerze katalogowym 1716140. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje na temat tego filtra.
Przeczytaj także: Wymiana filtra powietrza – Peugeot 207 krok po kroku
Pasuje do modeli:
- 1.6 HDi / DV6ATED4 / 66 kW (90 KM)
- 1.6 HDi / DV6TED4 / 80 kW (109 KM)
Uwaga! W jednym samochodzie może być nawet kilka wersji montowanych części. Prosimy nie sugerować się tylko umieszczeniem Państwa modelu w spisie. Data w zastosowaniu oznacza lata produkcji danego modelu auta, a nie lata zastosowania części. Producenci w tych samych latach mogli stosować różne części zależnie od roku lub od numeru VIN auta.
Potencjalne Problemy Po Wymianie Filtra Powietrza
Po wymianie oleju i filtra powietrza, może pojawić się dziwny dźwięk rezonansu, dochodzący zza tablicy zegarów. Należy upewnić się, że nie jest to związane z wentylatorami klimatyzacji. Warto sprawdzić, czy pod maską wszystko wygląda w porządku.
Dodatkowe Informacje
W samochodach marki PEUGEOT 307, PEUGEOT RCZ, PEUGEOT 1007, CITROEN C2, CITROEN C3, CITROEN C4 produkowanych od 3/01-> filtr przecipyłkowy zamontowany został na podszybiu.
Wkłady są jednorazowe, wymienne i wykonane z papieru niewrażliwego na działanie wody i oleju. Filtry powietrza należy wymieniać przynajmniej raz na 10-40 tysięcy km. Przy dużym zanieczyszczeniu jak np.: w terenach górniczych wymiany wkładu należy dokonywać odpowiednio częściej. Warto też odświeżyć wkład filtra przedmuchując go w połowie przewidzianego biegu sprężonym powietrzem.
Przeczytaj także: Megane 1.5 dCi: Olej w filtrze - diagnoza i naprawa
Filtry Samochodowe - Wybierz Rozwiązania, Które Działają
Filtry do samochodu występują w wielu formach i przeznaczone są dla różnych układów. Regularna wymiana tego typu elementów jest obowiązkiem spoczywającym na każdym właścicielu auta. Świadomość tego, w jaki sposób działają filtry samochodowe, utwierdzi Cię w przekonaniu, że warto dbać o filtry.
W samochodach znajdziesz kilka rodzajów filtrów. Bez względu na miejsce montażu każdy odpowiada za oczyszczanie czy to podzespołów, z którymi ma za zadanie współpracować, czy płynów eksploatacyjnych, czy powietrza. W naszym sklepie znajdziesz filtry do samochodów przeznaczone do wielu układów. Dzięki temu z pewnością dobierzesz odpowiednie rozwiązanie do Twoich potrzeb.
Filtr Samochodowy - Wybierz Ten, Którego Potrzebujesz
Nasz sklep z filtrami samochodowymi ma w asortymencie szerokie wybór części samochodowych. Najpopularniejsze rozwiązania w tej kategorii to:
- Filtr oleju - montuje się go w dolnej lub górnej części silnika. Jego zadaniem jest filtrowanie oleju silnikowego w Twoim pojeździe. Stan zużycia filtra ma bardzo duży wpływ na pracę całej jednostki napędowej, w tym na trwałość i niezawodność. W trakcie jazdy do silnika przedostaje się wiele zanieczyszczeń, które mogą doprowadzić do kosztownej usterki. Dzieje się tak, gdy nie są one filtrowane lub występują w nadmiarze. Dzięki filtrowi możliwe jest wychwycenie gromadzących się zanieczyszczeń, co pozwala olejowi na zachowanie właściwości smarujących. Pamiętaj, że wymiana filtra powinna być dokonywana przy każdej wymianie oleju.
- Filtr paliwa - zadaniem filtra paliwa jest oczyszczanie mieszanki dochodzącej do silnika z cząstek stałych, które mogą przedostać się do jednostki napędowej podczas jazdy. Co więcej, tego typu element filtrujący oddziela wodę znajdującą się w postaci ciekłej od tej występującej jako para wodna. Filtr paliwa zajmuje się również oddzielaniem osadów zebranych na dnie zbiornika. Cząstki zanieczyszczeń oraz woda dostają się do paliwa również poprzez odpowietrznik zbiornika. To natomiast może być przyczyną usterki wtrysku paliwa. Z tego względu niezwykle ważne jest, by filtr samochodowy był w pełni sprawny.
- Filtr powietrza - znajdziesz go bezpośrednio w układzie dolotowym silnika. Tego rodzaju filtr do samochodu jest odpowiedzialny za filtrację powietrza w pojeździe. Oddziela zanieczyszczenia, takie jak: piasek, kurz, a nawet owady. Ponadto ma bardzo duży wpływ na to, w jaki sposób pracuje silnik. Zatkany filtr powietrza jest bardzo często powodem spadków osiągów jednostki napędowej. Zgodnie z powszechną wiedzą filtr powietrza zazwyczaj wymienia się co 20 tys. km. Jeśli chodzi o eksploatację pojazdu w środowisku wyjątkowo zapylonym, konserwacja (wymiana) tego elementu powinna być o wiele częstsza.
- Filtr kabinowy - czasami można spotkać się z nazwą „filtr pyłkowy” ze względu na to, że ten element znajduje się w układzie nawiewu powietrza. Co prawda tego rodzaju filtr nie jest częścią techniczną auta, a więc jego stan nie przekłada się bezpośrednio na sprawność Twojego wozu. Jednak na pewno wpływa na komfort w trakcie jazdy. Filtr ten zajmuje się przede wszystkim oczyszczaniem powietrza tłoczonego wentylacją do kabiny samochodu. Najlepszą praktyką jest wymiana filtra przeciwpyłowego dwa razy do roku.
W naszym asortymencie posiadamy również filtry samochodowe do automatycznych skrzyń biegów, do maszyn rolniczych oraz wszelkiego rodzaju akcesoria, takie jak obudowy, przewody, mocowania i uszczelki filtrów. Oczywiście są też filtry gazu (LPG/CNG) przeznaczone, co oczywiste, do pojazdów wyposażonych w instalację gazową.
FAQ, czyli pytania i odpowiedzi
- Jak często należy wymieniać filtr powietrza w samochodzie?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ częstotliwość wymiany filtra powietrza zależy od wielu czynników, takich jak warunki jezdni, styl jazdy i jakość samego filtra. Ogólnie zaleca się kontrolowanie stanu filtra co 15-20 tysięcy kilometrów lub przynajmniej co 12 miesięcy. Jeśli wcześniej filtr jest zbyt brudny lub uszkodzony, należy go wymienić.
Przeczytaj także: Jak zmodyfikować wąż parownika w Lanosie?
- Jak często wymieniać filtr oleju?
Wymiana filtra oleju powinna odbywać się zawsze razem z wymianą oleju. Zostawienie starego filtra, także po przepłukaniu w warunkach garażowych czy warsztatowych, grozi błyskawicznym zanieczyszczeniem nowego oleju silnikowego i tym samym negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
- Kiedy należy wymieniać filtr LPG?
Częstotliwość wymiany filtrów LPG może się różnić w zależności od producenta oraz jakości gazu LPG. W przypadku większości filtrów LPG zaleca się wymianę co 15-30 tys. km lub co 1-2 lata.
Sportowy Filtr Powietrza FigerSPEC
Sportowy filtr powietrza FigerSPEC to wysokiej jakości wkład będący bezpośrednim zamiennikiem seryjnego filtra powietrza w Twoim samochodzie. Jednocześnie filtr skutecznie zatrzymuje zanieczyszczenia, chroniąc silnik nawet w wymagających warunkach drogowych. Większy dopływ powietrza jest szczególnie istotny w pojazdach poddanych modyfikacjom (np. chip-tuning), gdzie zapotrzebowanie silnika na powietrze wzrasta, aby uzyskać pełnię mocy. Filtr FigerSPEC oferuje technologię rodem z motorsportu - rozwiązania używane przez czołowe zespoły wyścigowe - teraz dostępne dla Twojego auta cywilnego.
Cechy Filtra FigerSPEC:
- Większy przepływ powietrza - nawet do 50% wyższa przepustowość niż w przypadku fabrycznego filtra papierowego.
- Doskonała filtracja - wielowarstwowy wkład bawełniany nasączony specjalnym olejem zatrzymuje nawet mikroskopijne cząstki kurzu, chroniąc silnik przed przyspieszonym zużyciem.
- Trwałość na lata - solidna konstrukcja (m.in. trwała uretanowa ramka uszczelniająca oraz metalowa siatka ochronna z obu stron wkładu) zapewnia żywotność filtra często przewyższającą okres eksploatacji pojazdu.
- Prosty montaż - wkład ma identyczne wymiary jak oryginalny filtr, więc pasuje do fabrycznej obudowy filtra powietrza bez jakichkolwiek przeróbek.
Zaleca się czyszczenie wkładu co około 50 tysięcy km w typowych warunkach drogowych lub częściej, jeśli pojazd eksploatowany jest w dużym zapyleniu.
FigerSPEC to polska firma specjalizująca się w produkcji i dystrybucji wysokiej klasy części do motorsportu oraz tuningu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w sportach motorowych, FigerSPEC dostarcza sprawdzone rozwiązania poprawiające osiągi pojazdów - od układów dolotowych po inne komponenty wyścigowe.
tags: #peugot #308 #16 #htp #wymiana #filtra

