Olej do nasączania filtra powietrza - Wszystko, co musisz wiedzieć

Wybór odpowiedniego oleju do nasączania filtra powietrza jest kluczowy dla zapewnienia optymalnej ochrony silnika i wydłużenia jego żywotności. W tym artykule omówimy różne aspekty związane z olejami do filtrów powietrza, w tym ich rodzaje, zastosowanie oraz opinie użytkowników na temat popularnych produktów.

Rodzaje filtrów powietrza i ich impregnacja

Istnieją różne rodzaje filtrów powietrza, w tym filtry bawełniane, piankowe i papierowe. Filtry bawełniane i piankowe często wymagają nasączania specjalnym olejem, aby skutecznie zatrzymywać zanieczyszczenia.

Air Filter Oil - Impregnat do filtrów powietrza

Air Filter Oil to specjalna, ultra-lepka impregnacja do filtrów powietrza o niskim oporze (HIGH-FLOW AIR FILTER), znanych również jako „zero-it” lub „filtry o zerowej rezystancji”. Niezawodnie zatrzymuje kurz, brud i piasek w najbardziej ekstremalnych warunkach. Zmniejsza zużycie i wydłuża okresy między wymianami oleju.

Jak prawidłowo nasączać filtr powietrza?

  1. Usuń filtr.
  2. Oczyść powierzchnię filtra z gruboziarnistych cząstek kurzu i brudu, stukając, a następnie używając szczotki z miękkim włosiem.
  3. Nałóż MANNOL Universal Cleaner 9972 po obu stronach filtra. Pozwól mu wsiąknąć.
  4. Po 10 minutach wypłucz filtr w pojemniku z wodą, a następnie pod małym strumieniem wody.
  5. Dobrze wysusz filtr.
  6. Wstrząśnij pojemnikiem i spryskaj filtr 9964 MANNOL Air Filter Oil z odległości 20-30 cm.
  7. Zetrzyj filtr, aby uzyskać najlepszą penetrację impregnatu do filtra.

Opinie użytkowników i doświadczenia

Użytkownicy filtrów sportowych, takich jak bawełniane filtry Sparco, często dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z ich nasączaniem. Niektórzy zauważają, że skąpe nasączanie może prowadzić do przepuszczania brudu, podczas gdy nadmierne nasączanie może powodować zabrudzenie przepustnicy.

Jeden z użytkowników, po analizie oleju silnikowego, doszedł do wniosku, że używanie sportowego filtra powietrza bez odpowiedniego nadkola może prowadzić do zwiększonego zanieczyszczenia oleju krzemem (piaskiem), co z kolei wpływa na zużycie silnika.

Przeczytaj także: Wszystko o oleju Valvoline do filtrów powietrza

Wniosek jest taki - do cywilnego wozu papierowy filtr i nie ma co kombinować. Przez ten piach wlyszkow mówi że ślady żelaza - tarcie.

Produkty do czyszczenia filtrów piankowych

Penrite 10 Tenths Foam Filter Oil (Liquid) i Foam Filter Cleaner

Foam Filter Cleaner to specjalnie opracowany produkt do czyszczenia piankowych filtrów motocyklowych. Jest gotowym do użycia, nieżrącym i rozpuszczalnym w wodzie środkiem czyszczącym, który skutecznie usuwa uwięziony brud, lepki olej filtracyjny, tłuszcz i inne zanieczyszczenia z filtrów piankowych i dokładnie je zmywa. Zaawansowana formuła skutecznie czyści i zapobiega niszczeniu piany, zapewniając dłuższą żywotność filtra.

Zdolność środka czyszczącego do usuwania oleju, smaru i innych zanieczyszczeń sprawia, że jest on również niezwykle skutecznym środkiem odtłuszczającym silnik i części.

Jest szczególnie skuteczny w przypadku mocno zabrudzonych filtrów, które wymagają regularnego czyszczenia, takich jak te używane w zawodach motorowych typu cross i terenowych. Foam Filter Cleaner można również stosować do filtrów piankowych w sprzęcie terenowym, takim jak kosiarki i sprężarki, i jest bardzo skuteczny w usuwaniu tłuszczu i brudu z metalu, lakieru i betonu. Jest także bardzo skutecznym odtłuszczaczem silników i części do codziennego użytku.

OLEJ RAVENOL AWD-H FLUID

OLEJ RAVENOL AWD-H FLUID jest to specjalnie sformułowany olej w pełni syntetyczny, wzbogacony o specyficzne dodatki oraz inhibitory. Przeznaczony do mokrych wielopłytkowych sprzęgieł ciernych Haldex wszystkich generacji, stosowanych w układach przenoszenia napędu 4x4 takich jak Allrad, Quattro czy 4motion. Dzięki swoim właściwościom umożliwia skuteczny transfer mocy.

Przeczytaj także: Zastosowanie oliwy ozonowanej w pielęgnacji skóry

Jak działa sprzęgło Hadlex:

Jest umieszczone pomiędzy wałem napędowym a mechanizmem różnicowym tylnej osi. W generacjach I-III było ono sterowane ciśnieniem powstałym na skutek różnic prędkości obrotowych przedniej i tylnej osi. Przenoszony moment napędowy zależał od wartości ciśnienia, z jakim są ściskane tarczki sprzęgła. Dzięki czemu tylne koła zaczynały się obracać w wyniku poślizgu kół przednich. Haldex IV generacji ma sterowanie elektrohydrauliczne, ciśnienie wytwarzane jest za pomocą pompy elektrycznej a przenoszenie momentu napędowego reguluje sterownik napędu na cztery koła za pośrednictwem elektrozaworu regulacji stopnia otwarcia sprzęgła. Dzięki temu rozdział momentu na poszczególne osie oraz koła zależny jest od sposobu oraz warunków jazdy. Nadaje się do wszystkich generacji sprzęgła haldex, w pojazdach marki AUDI, VOLKSWAGEN, SEAT, SKODA, OPEL, LANDROVER i VOLVO.

Przeczytaj także: Wszystko o olejach do filtrów powietrza

tags: #olej #do #nasaczania #filtra #powietrza #penrite

Popularne posty: