Odstąpienie od umowy oczyszczalni ścieków z powodu wad
- Szczegóły
W przypadku wystąpienia wad w wykonanych pracach związanych z oczyszczalnią ścieków, zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca posiadają określone prawa i obowiązki wynikające z umowy oraz przepisów prawa.
Rękojmia i gwarancja
Na wykonane prace objęte umową Wykonawca udziela rękojmi i gwarancji na okres określony każdorazowo w umowie dotyczący wad polegających wyłącznie na niekompletności przedmiotu umowy względnie uszkodzeniu jego części przy czym ww. okres trwania rękojmi i gwarancji będzie liczony od daty podpisania końcowego protokołu odbioru przez obie strony.
Uprawnienia z tytułu gwarancji i rękojmi przysługują Zamawiającemu przez cały okres wskazany w umowie pod warunkiem terminowego wykonywania płatnych przeglądów instalacji przez Serwis Producenta.
Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady Zamawiający nie mógł korzystać z instalacji wchodzącej w skład przedmiotu umowy - przepis art.
Gwarancja i rękojmia nie obejmują elementów podlegających naturalnemu zużyciu wynikających z prawidłowego użytkowania urządzenia między innymi takich jak: przekaźniki, styczniki, bezpieczniki, akumulatory, lampki sygnalizacyjne, maty filtracyjne, węże, rotory, membrany, kule i klapy zaworowe, uszczelnienia, uszczelki, łożyska, wirniki, żarówki, łańcuchy, okładziny ścierne, elektrody pomiarowe jak również wyłączony jest obowiązek Wykonawcy polegający odtworzeniu zasobów osadu czynnego podczyszczalni na stopniu biologicznym w przypadku zatrucia tego osadu w wyniku nieprawidłowej eksploatacji w szczególności zrzutu na stopień biologiczny nieobrobionych ścieków na stopniu fizykochemicznym (ścieki toksyczne) niezgodnej.
Przeczytaj także: Przydomowe oczyszczalnie ścieków Zawiercie
Wykonawca jest zwolniony z odpowiedzialności gwarancyjnej, jeśli eksploatacja instalacji odbywała się niezgodnie z odpowiednimi instrukcjami obsługi dostarczonymi przez Wykonawcę oraz dokumentacją techniczno-ruchową poszczególnych urządzeń.
Wady uznane w ramach reklamacji będą usuwane w terminie każdorazowo określonym w umowie z zastrzeżeniem, że termin ten może ulec wydłużeniu z przyczyn nie leżących po stronie gwaranta jak np. okres konieczny do sprowadzenia niezbędnych części, dostosowanie się osadu czynnego do nowych warunków pracy, odtworzenie po zatruciu osadu czynnego w instalacjach biologicznego oczyszczania ścieków (uznanie na nie obejmuje przyczyn określonych w pkt.
Odstąpienie od umowy
Wyłączone są także uprawnienia Użytkownika do odstąpienia od umowy jak również do żądania obniżenia wynagrodzenia, w przypadku kiedy takim Użytkownikiem nie będzie konsument lub przedsiębiorca będący osobą fizyczną, jeżeli zawarta z Wykonawcą umowa nie ma dla takiego przedsiębiorcy zawodowego charakteru.
Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy.
Przeczytaj także: Oczyszczalnia oksydacyjna: zasady działania
Reklamacja
W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in.
W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn.
Przeczytaj także: Jak ustawić napowietrzanie?
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in.
Warunki umowy
Zamawiajcy zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania zamówienie pn. Przedmiot umowy obejmuje w szczególno[ci dostaw i monta| instalacji fotowoltaicznej o Bcznej mocy znamionowej do 50 kW zlokalizowanej na terenie oczyszczalni [cieków w miejscowo[ci Polanów (dz. nr 11/9 obrb 2 m. Polanów), oraz dostaw i monta| instalacji fotowoltaicznej o Bcznej mocy znamionowej o mocy ok. 49 kW, zlokalizowanej na terenie oczyszczalni [cieków w {ydowie (dz. nr 553/4 obrb {ydowo) .
SzczegóBowy zakres zamówienia okre[lony jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Wykonawca zobowizuje si do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowizujcymi przepisami i polskimi normami oraz oddania przedmiotu niniejszej umowy Zamawiajcemu w terminie w niej uzgodnionym.
Instalacja powinna by wybudowana zgodnie z obowizujcymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej oraz speBnia wymogi techniczne i eksploatacyjne zawarte w art. 7a ustawy Prawo energetyczne, przepisach Rozporzdzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r.
Dostawa i monta| instalacji wraz z podBczeniem, sprawdzeniem instalacji, uruchomieniem i przeprowadzeniem instrukta|u pracownika Zamawiajcego zostanie potwierdzona protokoBem podpisanym przez Przedstawiciela Zamawiajcego oraz Wykonawc.
Wykonawca przygotuje i przedBo|y Zamawiajcemu wszelkie dokumenty niezbdne do przyBczenia instalacji do sieci, a nastpnie po ich akceptacji przez Zamawiajcego zBo|y je w OSD.
Przed dokonaniem monta|u Wykonawca musi przedstawi Zamawiajcemu dokumentacj techniczn dostarczanego konkretnego modelu urzdzenia i uzyska pisemn akceptacj Zamawiajcego na jego monta|.
W przypadku wniosku o dopuszczenie modelu urzdzenia niespeBniajcego parametrów wynikajcych z dokumentacji projektowej Zamawiajcy nie dopu[ci do monta|u danego modelu urzdzenia (nie wyda akceptacji, o której mowa w ust.
Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy strony ustaliBy na podstawie oferty Wykonawcy.
Strony przewiduj odbiór koDcowy obejmujcy prace w zakresie niezbdnym do wystawienia faktury koDcowej zgodnie z § 5 ust.
Kary umowne
Zamawiający może obciążyć Wykonawcę karami umownymi w następujących przypadkach:
- za zwłokę w wykonaniu zamówienia w wysokości 0,3 % ustalonego w § 5 ust.
- za zwłokę w usunięciu usterek stwierdzonych przy odbiorze w wysokości 0,01 % ustalonego w § 5 ust.
- za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 10 % ustalonego w § 5 ust.
- za brak udziału Wykonawcy przy sporządzeniu szczegółowego protokołu inwentaryzacji prac w toku według stanu na dzień odstąpienia w wysokości 5 % ustalonego w § 5 ust. 2 wynagrodzenia umownego brutto.
- za brak zapłaty wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom w wysokości 1 % ustalonego w § 5 ust.
- za nieterminową zapłatę wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom w wysokości 0,5 % ustalonego w § 5 ust.
- za nieprzedłożenie do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, w wysokości 1 % ustalonego w § 5 ust.
- za nieprzedłożenie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo w wysokości 1 % ustalonego w § 5 ust. 2 wynagrodzenia umownego brutto, za każdy stwierdzony przypadek.
- za brak zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie terminu zapłaty w wysokości 1 % ustalonego w § 5 ust.
Strony ustalają, że maksymalna wysokość kar umownych jaką Zamawiający może obciążyć Wykonawcę z tytułów, o których mowa w niniejszym paragrafie nie może przekroczyć 20 % ustalonego w § 5 ust.
Gwarancja jakości
Na wykonany przedmiot umowy Wykonawca udziela gwarancji obejmującej całość prac wykonanych w ramach przedmiotu zamówienia, w tym także za części realizowane przez podwykonawców.
Gwarancja wskazana w ust. 1 pkt 3 może być gwarancją udzieloną przez producenta lub wykonawcę.
Sposób realizacji uprawnień gwarancyjnych, czas reakcji na zgłoszenie usterki oraz szczegóły w tym zakresie zostały określone w załączniku nr 2 do umowy (wzór karty gwarancyjnej).
Strony nie ograniczają uprawnień zamawiającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikających z przepisów art. 556 576 kodeksu cywilnego.
Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne dotyczy wad przedmiotu umowy istniejących w czasie dokonywania czynności odbioru oraz wad powstałych po odbiorze, przyczyn tkwiących w przedmiocie umowy w chwili odbioru, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy w wykonaniu swoich obowiązków Wykonawca dostarczył uprawnionemu z rękojmi zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej rękojmią, termin rękojmi biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej.
Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi także po terminie określonym w ust. 2.
Przeglądy gwarancyjne
Okresowe przeglądy gwarancyjne będą wykonywane dwukrotnie tj. 4.
Po wykonaniu czynności sprawdzających należy przedstawić pisemne zestawienie stwierdzonych wad lub usterek oraz uzgodnić z Zamawiającym sposób ich usunięcia.
Jeżeli usterki lub wady są objęte rękojmią lub gwarancją Wykonawca usuwa je bezpłatnie.
Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wykonywanie okresowych usług gwarancyjnych na podstawie niniejszej umowy przed Zamawiającym nawet, jeżeli zleci wykonywanie usług przeglądów gwarancyjnych o których mowa w ust. 7.
Stwierdzone podczas okresowego przeglądu gwarancyjnego wady i usterki objęte rękojmią lub gwarancją Wykonawca powinien na własny koszt usunąć zgodnie z zapisami karty gwarancyjnej lub przepisami kodeksu cywilnego nie później, niż w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego stosownie do okoliczności sprawy.
Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie określonym w ust. 7, Zamawiający może zlecić usunięcie ich stronie trzeciej na koszt i ryzyko Wykonawcy.
W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w pierwszej kolejności z kwoty zatrzymanej tytułem zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający obciąży wykonawcę kosztami wykonania zastępczego, o którym mowa w ust. 8.
Wykonawca jest zobowiązany zwrócić zamawiającego kwotę wykonania zastępczego w ciągu 14 dni od dnia otrzymania wezwania do zapłaty pod rygorem naliczenia odsetek ustawowych.
Wykonawca zobowiązuje się do rozpoczęcia wykonywania przeglądu gwarancyjnego na żądanie w przecięgu maksymalnie & & & .. (zgodnie z deklaracją w ofercie) dni roboczych od momentu otrzymania wezwania od Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązuje się do rozpoczęcia czynności gwarancyjnych w przecięgu maksymalnie & & & . (zgodnie z deklaracją w ofercie) dni roboczych od momentu otrzymania zawiadomienia.
Jeżeli informacja została przekazana wykonawcy po godzinie 16.00 danego dnia, przyjmuje się, że czas reakcji liczony jest od godz. 8.00 dnia kolejnego.
Okres & & .. (zgodnie z deklaracją w ofercie) dni roboczych na rozpoczęcie czynności przeglądu gwarancyjnego nie obejmuje dni ustawowo wolnych od pracy.
Niedotrzymanie czasu reakcji wskazanego w ust.
Stwierdzone podczas przeglądu gwarancyjnego na żądanie wady i usterki objęte rękojmią lub gwarancją Wykonawca powinien na własny koszt usunąć zgodnie z zapisami karty gwarancyjnej lub przepisami kodeksu cywilnego w terminie 7 dni roboczych od daty podpisania protokołu, o którym mowa w ust. 2, a jeżeli usunięcie w tym termin...
Podstawa reklamacji z tytułu rękojmi
DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY: dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku.
PODSTAWA PRAWNA: ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
tags: #oczyszczalnia #ścieków #odstąpienie #od #umowy #wady

