Nawilżacz Powietrza 332 Nie Działa - Przyczyny i Naprawa
- Szczegóły
Nawilżacz powietrza to urządzenie, które pomaga utrzymać odpowiedni poziom wilgotności w pomieszczeniu, co jest szczególnie ważne w okresie grzewczym. Jednak jak każde urządzenie, nawilżacz powietrza może ulec awarii. Co zrobić, gdy model 332 przestaje działać?
Gwarancja i Serwis
Jeżeli otrzymany produkt będzie posiadał wady ukryte lub popsuje się podczas użytkowania z przyczyn niezależnych od Ciebie, możesz skorzystać z prawa gwarancyjnego. Produkty posiadają gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski.
Oferowane przez sklep podlegają pełnej gwarancji producenta, co zapewnia komfort i poczucie bezpieczeństwa. Standardowy okres trwania gwarancji nowo nabytych produktów wynosi 12 lub 24 miesiące od daty zakupu. Standardowa roczna gwarancja dotyczy wszystkich oferowanych narzędzi, urządzeń i maszyn, dostępnych w sklepie stacjonarnym oraz w sklepie internetowym.
Wybrane produkty posiadają rozszerzony okres gwarancyjny, do 2 lat gwarancji. Gwarancji udziela się na okres 24 miesięcy od daty sprzedaży przy zakupie konsumenckim lub na 12 miesięcy od daty sprzedaży w pozostałych przypadkach. Gwarancja obejmuje towary/urządzenia zakupione na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Uprawnienia z tytułu niniejszej gwarancji nie obejmują innych roszczeń związanych z uszkodzeniem towaru/urządzenia i roszczeń związanych z utratą zysków lub poniesionych kosztów wynikających z uszkodzenia towaru/urządzenia.
Przeczytaj także: Cronos Blue Water - czy warto?
Przez naprawę gwarancyjną rozumie się czynności o charakterze specjalistycznym, właściwym dla usunięcia wady fizycznej objętej gwarancją.
Czego nie obejmuje gwarancja?
Gwarancją nie są objęte:
- części podlegające normalnemu zużyciu
- uszkodzenia wynikające ze stosowania innych olejów niż zalecane przez producenta
- uszkodzenia powstałe w wyniku stosowania paliwa, mieszanki o niskiej jakości
- uszkodzenia, które powstały w wyniku napraw po za siecią serwisów
- uszkodzenia mechaniczne, termiczne, chemiczne i wszystkie inne spowodowane działaniem bądź zaniechaniem przez Użytkownika
- uszkodzenia powstałe wskutek naturalnego częściowego lub całkowitego zużycia zgodnie z właściwościami albo przeznaczeniem sprzętu
- uszkodzenia powstałe w wyniku niestosowania się do zaleceń producenta z instrukcji obsługi oraz komunikatów serwisowych
- uszkodzenia wynikłe na skutek przeróbek, napraw i zmian konstrukcyjnych dokonywanych przez Użytkownika
- niewłaściwej lub niezgodnej z instrukcją instalacji, użytkowania, braku dbałości o sprzęt (używania nieoryginalnych materiałów)
- transportu
- celowe uszkodzenie sprzętu
- czynności konserwacyjne - czyszczenie, wymiana materiałów eksploatacyjnych, przeglądy serwisowe
Naprawy oraz przeglądy urządzeń należy wykonywać w sieci serwisów. Gwarancja na części użyte do naprawy tzw. „części wkładane” udzielana jest na okres 6 miesięcy.
Reklamującemu przysługuje prawo do wymiany towaru/urządzenia na nowy, w przypadku gdy Autoryzowany Serwis stwierdzi na piśmie, że usunięcie wady jest niemożliwe lub nieuzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia.
Reklamujący winien dostarczyć towar/urządzenie do Autoryzowanego Serwisu. Reklamowany towar/urządzenie powinien być kompletny i w stanie, w jakim znajdował się w momencie uszkodzenia. Powinien się też znajdować w odpowiednio zabezpieczającym opakowaniu.
Przeczytaj także: Poradnik: Wybór nawilżacza
Autoryzowany Serwis obowiązany jest do rozpatrzenia zasadności reklamacji w terminie 14 dni od dnia dostarczenia przez Reklamującego towaru/urządzenia. W przypadku uznania gwarancji, Autoryzowany Serwis obowiązany jest wykonać swoje obowiązki w terminie do 30 dni.
Karta gwarancyjna musi być prawidłowo wypełniona. Uprawnienia z tytułu udzielonej gwarancji mogą być realizowane jedynie po przedstawieniu przez Użytkownika ważnej karty gwarancyjnej oraz dowodu zakupu. Samowolne zmiany wpisów w karcie gwarancyjnej lub dokonywanie napraw we własnym zakresie powoduje utratę gwarancji.
Jak znaleźć model i numer seryjny urządzenia?
Model i numer seryjny urządzenia są niezbędne do zgłoszenia reklamacji lub zakupu części zamiennych. Informacje te zazwyczaj znajdują się na tabliczce znamionowej. Gdzie jej szukać?
- Zmywarki: Tabliczki szukamy na bocznej ścianie drzwi z prawej strony albo na górnej krawędzi.
- Pralki: Tabliczki szukamy zwykle na rancie po otwarciu drzwiczek (zazwyczaj w okolicach panelu sterowania) lub wewnątrz.
- Suszarki: Tabliczki szukamy na tylnej obudowie sprzętu lub po otwarciu drzwiczek, u góry lub u dołu na obudowie okna. należy również sprawdzić po wewnętrznej stronie otworu zabezpieczającego filtr lub maskownicy filtra.
- Lodówki: Tabliczki szukamy zwykle na boku drzwi lub po otwarciu dolnej szuflady na wsporniku pod szufladą.
Należy pamiętać że model lub numer znajdujący się z przodu urządzenia może nie wystarczyć!
Przykładowe oznaczenia w zależności od producenta:
Przeczytaj także: Ultradźwiękowy nawilżacz powietrza
- AEG-Electrolux - oznaczenie PNC (prod. no.).
- Bauknecht - numer serwisowy, mający na początku 85 lub 86 czasami na 79.
- Candy- 8-cyfrowy kod, zaczynający się od 3......
- Constructa - oznaczenie PNC / E-NR / Prod. No. Jest to 9-cio cyfrowy kod zaczynający się od 9...
- Gagnau - oznaczenie PNC / E-NR / Prod. No. Jest to 9-cio cyfrowy kod zaczynający się od 9...
- Gorenje - jest to 6-cio cyfrowy NR ART. Ważne są dodatkowo oznaczenia modelu np WA ...
- Hoover - 8-cyfrowy kod, zaczynający się od 3...
- Iberna - 8-cyfrowy kod, zaczynający się od 3...
- Ikea - numer serwisowy, mający na początku 85... dla whirlpool i dziewięcio cyfrowy numer zaczynający się od 9...
- Progress- oznaczenie PNC / E-NR / Prod. No. Jest to 9-cio cyfrowy kod zaczynający się od 9...
- Samsung - jest to sumbol MODEL CODE.
- Zanussi - oznaczenie PNC (product no.).
- Zerowatt - 8-cyfrowy kod, zaczynający się od 3....
tags: #nawilżacz #powietrza #332 #nie #działa #przyczyny