Monica Bellucci reklamuje wodę mineralną Cisowianka Perlage

Słynna włoska aktorka, Monica Bellucci, podpisała dwuletni kontrakt ze spółką Polskie Zdroje. Gwiazdę można było zobaczyć w telewizyjnych reklamówkach Cisowianki Perlage. Właśnie rozpoczęły się zdjęcia do reklamy.

Spot Cisowianki Perlage (produkowanej przez firmę Polskie Zdroje) z Monicą Bellucci w głównej roli rozgrywa się letniego dnia we włoskim miasteczku Portofino. Aktorka zamawia w restauracji promowaną wodę, która jest podawana niczym wysokiej klasy wino.

Komisja Etyki Reklamy uznała, że telewizyjna reklama wody Cisowianka Perlage (Polskie Zdroje) z udziałem włoskiej aktorki Moniki Bellucci jest dla Polaków niezrozumiała, bo występujące w spocie osoby mówią w obcym języku. Spot promujący Cisowiankę Perlage nakręcony został we włoskim Portofino. W słoneczny dzień Bellucci zamawia w restauracji wodę, rozmawiając z kelnerem po francusku, w tle słychać włoską piosenkę. Całość zamyka również włoskie hasło "Cisowianka Perlage - Aqua polacca di qualita superiore".

Skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy dotyczyła spotu Cisowianki Perlage z Monicą Bellucci, który trafił do emisji wiosną br. Reklama rozgrywa się we włoskim miasteczku Portofino i nie pada w niej ani słowo po polsku - aktorka po włosku rozmawia z kelnerem (prosty dialog nie jest opatrzony polskimi napisami), a na koniec lektor wypowiada slogan: „Cisowianka Perlage - Aqua polacca di qualita superiore”.

Zdaniem autora skargi taki przekaz narusza ustawę o ochronie języka polskiego. Produkująca Cisowiankę Perlage spółka Polskie Zdroje zauważyła, że ustawa o języku polskim nakazuje co prawda zamieszczać, m.in. w reklamach, informacje o właściwościach towarów i usług w języku polskim, jednak nie trzeba tego robić, jeśli takie informacje są przedstawione w „powszechnie zrozumiałej formie graficznej”.

Przeczytaj także: Politechnika Krakowska - aktualności

Firma podkreśliła, że obowiązek używania w reklamach języka polskiego nie dotyczy warstwy fabularnej spotów, lecz wyłącznie prezentowanych informacji o produktach. Według producenta końcowa plansza reklamy z Bellucci, pokazująca logo i butelkę Cisowianki Perlage, stanowi taką właśnie informację o produkcie wyrażoną w powszechnie zrozumiałej formie graficznej.

- Przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy z całą pewnością wie, że chodzi o wodę mineralną, nie zaś o piwo, wino musujące, czy inny produkt niebędący wodą mineralną - stwierdziła firma. Dodała, że nie ma podstaw do uznania, że ktokolwiek może zostać wprowadzony przez spot w błąd co do właściwości produktu i z tego powodu dokonać niewłaściwego zakupu.

Firma zwróciła też uwagę, że nieraz zdarzają się reklamy, w których nie używa się w ogóle języka polskiego, przykładowo utrzymany w stylistyce piłkarskiej spot piwa Carlsberg z hasłem „„Carlsberg. Part of the game” czy reklama perfum Paco rabane One million.

Jednak Komisja Etyki Reklamy orzekła, że biorąc pod uwagę krąg osób, do których kierowany jest spot Cisowianki Perlage, że uzasadniony jest zarzut, że jego przekaz jest niejasny. - W reklamie należy wprowadzić zmiany, np. poprzez modyfikację końcowej planszy spotu zawierającej wizerunek towaru, w taki sposób, aby został on wyrażony w powszechnie zrozumiałej formie graficznej.

Reklama wody przedstawia krótką historię, w której aktorzy, w tym słynna włoska aktorka Monica Bellucci, mówią w ich języku ojczystym. Dobór aktorów i języka w którym mówią został uzasadniony tym, że akcja rozgrywa się za granicą. Przedsiębiorca wskazał, że wywiązał się właściwe z informacji o produkcie przedstawiając w końcowej planszy spotu reklamowego logo i butelkę wody Perlage.

Przeczytaj także: Gdzie kupić wodę destylowaną?

Komisja Etyki Reklamy biorąc pod uwagę krąg odbiorców spotu reklamowego Cisowianki Perlage podzieliła zarzut skarżącego. Według KER reklama Cisowianki Perlage nie jest zgodna z ustawą o języku polskim.

Te wartości są bliskie naszej marce - wyjaśnia „Rzeczpospolitej” Katarzyna Pióro. Dodaje, że negocjacje nie były trudne. Spodziewają się również, że zaangażowanie Bellucci pozwoli im budować wizerunek marki także poza granicami kraju.

W związku z premierą „Spectre”, nowego filmu o Jamesie Bondzie, w którym jedną z głównych ról gra Monica Bellucci, ponownie będzie emitowana reklama wody mineralnej Cisowianka Perlage z udziałem tej włoskiej aktorki.

Pierwszy etap kampanii opartej na tej reklamie był prowadzony wiosną i latem 2013 roku. Obecnie spółka Polskie Zdroje zdecydowała się wznowić kampanię w związku z premierą filmu „Spectre” (trafi do polskich kin 6 listopada), w którym Monica Bellucci gra jedną z głównych ról. Spot będzie pokazywany od 19 października do połowy listopada w telewizji (główne kanały) oraz kinach (w blokach reklamowych przed emisją „Spectre”).

Przeczytaj także: Inwestycje w Jakość Wody w Proszówkach

tags: #monika #belucci #woda #mineralna #reklama

Popularne posty: