Wymiana Mocowania Obudowy Filtra Powietrza w Mazda 6 - Poradnik
- Szczegóły
W naszych GG diesel przy każdej wymianie filtra powietrza może dojść do uszkodzenia "cycuszków" - mocowań rurek podciśnienia. Zależy to od mechanika.
Owe cycuszki są na zbiorniku podciśnienia, który jest umieszczony na górnej części obudowy filtra powietrza. Mi właśnie przytrafiło się ułamanie tych cycuszków i problem z uruchomieniem turbiny.
Na szczęście na portalu aukcyjnym można tanio kupić obudowę a nawet samą górną jej część.
Obudowa filtra składa się z części górnej i dolnej.
Ponieważ nie wiedziałem jak się za to zabrać wyjąłem z auta akumulator, podstawę akumulatora i rurę odprowadzającą powietrze z filtra do silnika.
Przeczytaj także: Poradnik: Filtr powietrza Mazda 2 (2010)
Teraz wiem, że powinno wystarczyć odłączenie czujnika, odpięcie grubej rury filtr powietrza -> silnik, odłączenie rurek od zbiornika podciśnienia i wyciągnięcie całej obudowy filtra do góry.
Filtr stoi trzema nóżkami na kawałku blachy.
Dodatkowe Informacje o Filtrach Powietrza
Filtr powietrza znajdziesz go bezpośrednio w układzie dolotowym silnika. Tego rodzaju filtr do samochodu jest odpowiedzialny za filtrację powietrza w pojeździe.
Oddziela zanieczyszczenia, takie jak: piasek, kurz, a nawet owady.
Ponadto ma bardzo duży wpływ na to, w jaki sposób pracuje silnik.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Mazda 2 (2010)?
Zatkany filtr powietrza jest bardzo często powodem spadków osiągów jednostki napędowej.
Zgodnie z powszechną wiedzą filtr powietrza zazwyczaj wymienia się co 20 tys. km.
Jeśli chodzi o eksploatację pojazdu w środowisku wyjątkowo zapylonym, konserwacja (wymiana) tego elementu powinna być o wiele częstsza.
Filtr Kabinowy
Czasami można spotkać się z nazwą „filtr pyłkowy” ze względu na to, że ten element znajduje się w układzie nawiewu powietrza.
Co prawda tego rodzaju filtr nie jest częścią techniczną auta, a więc jego stan nie przekłada się bezpośrednio na sprawność Twojego wozu.
Przeczytaj także: Rodzaje filtrów K&N do RX-8
Jednak na pewno wpływa na komfort w trakcie jazdy. Filtr ten zajmuje się przede wszystkim oczyszczaniem powietrza tłoczonego wentylacją do kabiny samochodu.
Najlepszą praktyką jest wymiana filtra przeciwpyłowego dwa razy do roku.
Filtr Kabinowy w Maszynach Przemysłowych
Zrozumienie, do czego służy filtr kabinowy, pozwala lepiej ocenić, jak często należy go sprawdzać i wymieniać - zwłaszcza w maszynach pracujących w trudnych warunkach, np. na polu, w zakładzie przemysłowym czy na placu budowy.
Filtr kabinowy, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się mało istotnym elementem, odpowiada za kluczową funkcję - oczyszczanie powietrza dostającego się do wnętrza kabiny operatora.
Obejmuje to eliminację pyłów, cząstek smogu, a także alergenów i nieprzyjemnych zapachów.
Spełnia zbliżoną rolę, jednak ze względu na specyfikę pracy w zamkniętych przestrzeniach - takich jak hale produkcyjne czy magazyny - musi dodatkowo skutecznie zatrzymywać pyły przemysłowe.
Jak Często Wymieniać Filtr Kabinowy?
W teorii częstotliwość wymiany filtra kabinowego uzależniona jest od przebiegu i czasu eksploatacji, w praktyce jednak należy uwzględnić warunki, w jakich pracuje dana maszyna.
Długotrwała eksploatacja w zapylonym terenie (np. Tak - brudny filtr pogarsza jakość powietrza, co może prowadzić np.
Zaniedbanie kontroli stanu filtra może prowadzić do spadku wydajności systemu wentylacji i komfortu pracy.
Jak Rozpoznać, że Konieczna Jest Wymiana Filtra Kabinowego?
- Zaburzona cyrkulacja powietrza to pierwszy objaw, że masz zatkany filtr kabinowy.
- Zmniejszona siła nawiewu może świadczyć o tym, że filtr jest pełny i blokuje przepływ.
- Swędzenie oczu, kaszel, kichanie - alergie a filtr kabinowy łączą powiązania, które wiele osób zauważa dopiero w sezonie pylenia.
- Jeśli wyjmując filtr, zauważysz ciemne osady, kurz i cząstki stałe - czas na wymianę.
- Przeciążony układ wentylacji może generować nietypowe dźwięki - świst, buczenie lub nierówną pracę nawiewów.
Długotrwałe narażenie na kurz, chemikalia i mikrocząstki może prowadzić do alergii, problemów z układem oddechowym oraz pogorszenia koncentracji.
W większości maszyn filtry kabinowe są łatwe do zdemontowania - wystarczy odkręcić pokrywę i wysunąć wkład.
Gdy nie jesteś pewien, gdzie jest filtr kabinowy, zajrzyj do instrukcji lub skonsultuj się z mechanikiem.
Po wyjęciu filtra należy ocenić jego stan - jeśli jest wilgotny, pociemniały i zanieczyszczony, trzeba go wymienić.
Wbrew pozorom, filtry kabinowe nie są uniwersalne - różnią się budową, materiałem filtrującym, klasą filtracji oraz dopasowaniem do konkretnego modelu maszyny.
Podczas intensywnej pracy w trudnych warunkach terenowych lub przemysłowych każdy szczegół ma znaczenie - również czystość powietrza w kabinie.
Odpowiednia jakość wentylacji wpływa bezpośrednio na zdrowie, samopoczucie i koncentrację operatora.
Regularna wymiana filtra kabinowego zapewnia niezakłócone działanie układu nawiewu, chroni przed alergenami i drobnymi cząstkami oraz zwiększa komfort pracy niezależnie od pory roku.
Filtry Samochodowe - Podsumowanie
Filtry do samochodu występują w wielu formach i przeznaczone są dla różnych układów. Regularna wymiana tego typu elementów jest obowiązkiem spoczywającym na każdym właścicielu auta.
Świadomość tego, w jaki sposób działają filtry samochodowe, utwierdzi Cię w przekonaniu, że warto dbać o filtry.
| Rodzaj Filra | Funkcja | Częstotliwość Wymiany |
|---|---|---|
| Filtr Oleju | Filtrowanie oleju silnikowego | Przy każdej wymianie oleju |
| Filtr Paliwa | Oczyszczanie mieszanki dochodzącej do silnika z cząstek stałych | Zalecana regularna wymiana |
| Filtr Powietrza | Filtracja powietrza w układzie dolotowym silnika | Co 20 tys. km lub częściej w zapylonym środowisku |
| Filtr Kabinowy | Oczyszczanie powietrza tłoczonego do kabiny | Dwa razy do roku |
tags: #mazda #6 #mocowanie #obudowy #filtra #powietrza

