Wymiana Mocowania Obudowy Filtra Powietrza w Mazda 6 - Poradnik

W naszych GG diesel przy każdej wymianie filtra powietrza może dojść do uszkodzenia "cycuszków" - mocowań rurek podciśnienia. Zależy to od mechanika.

Owe cycuszki są na zbiorniku podciśnienia, który jest umieszczony na górnej części obudowy filtra powietrza. Mi właśnie przytrafiło się ułamanie tych cycuszków i problem z uruchomieniem turbiny.

Na szczęście na portalu aukcyjnym można tanio kupić obudowę a nawet samą górną jej część.

Obudowa filtra składa się z części górnej i dolnej.

Ponieważ nie wiedziałem jak się za to zabrać wyjąłem z auta akumulator, podstawę akumulatora i rurę odprowadzającą powietrze z filtra do silnika.

Przeczytaj także: Poradnik: Filtr powietrza Mazda 2 (2010)

Teraz wiem, że powinno wystarczyć odłączenie czujnika, odpięcie grubej rury filtr powietrza -> silnik, odłączenie rurek od zbiornika podciśnienia i wyciągnięcie całej obudowy filtra do góry.

Filtr stoi trzema nóżkami na kawałku blachy.

Dodatkowe Informacje o Filtrach Powietrza

Filtr powietrza znajdziesz go bezpośrednio w układzie dolotowym silnika. Tego rodzaju filtr do samochodu jest odpowiedzialny za filtrację powietrza w pojeździe.

Oddziela zanieczyszczenia, takie jak: piasek, kurz, a nawet owady.

Ponadto ma bardzo duży wpływ na to, w jaki sposób pracuje silnik.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Mazda 2 (2010)?

Zatkany filtr powietrza jest bardzo często powodem spadków osiągów jednostki napędowej.

Zgodnie z powszechną wiedzą filtr powietrza zazwyczaj wymienia się co 20 tys. km.

Jeśli chodzi o eksploatację pojazdu w środowisku wyjątkowo zapylonym, konserwacja (wymiana) tego elementu powinna być o wiele częstsza.

Filtr Kabinowy

Czasami można spotkać się z nazwą „filtr pyłkowy” ze względu na to, że ten element znajduje się w układzie nawiewu powietrza.

Co prawda tego rodzaju filtr nie jest częścią techniczną auta, a więc jego stan nie przekłada się bezpośrednio na sprawność Twojego wozu.

Przeczytaj także: Rodzaje filtrów K&N do RX-8

Jednak na pewno wpływa na komfort w trakcie jazdy. Filtr ten zajmuje się przede wszystkim oczyszczaniem powietrza tłoczonego wentylacją do kabiny samochodu.

Najlepszą praktyką jest wymiana filtra przeciwpyłowego dwa razy do roku.

Filtr Kabinowy w Maszynach Przemysłowych

Zrozumienie, do czego służy filtr kabinowy, pozwala lepiej ocenić, jak często należy go sprawdzać i wymieniać - zwłaszcza w maszynach pracujących w trudnych warunkach, np. na polu, w zakładzie przemysłowym czy na placu budowy.

Filtr kabinowy, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się mało istotnym elementem, odpowiada za kluczową funkcję - oczyszczanie powietrza dostającego się do wnętrza kabiny operatora.

Obejmuje to eliminację pyłów, cząstek smogu, a także alergenów i nieprzyjemnych zapachów.

Spełnia zbliżoną rolę, jednak ze względu na specyfikę pracy w zamkniętych przestrzeniach - takich jak hale produkcyjne czy magazyny - musi dodatkowo skutecznie zatrzymywać pyły przemysłowe.

Jak Często Wymieniać Filtr Kabinowy?

W teorii częstotliwość wymiany filtra kabinowego uzależniona jest od przebiegu i czasu eksploatacji, w praktyce jednak należy uwzględnić warunki, w jakich pracuje dana maszyna.

Długotrwała eksploatacja w zapylonym terenie (np. Tak - brudny filtr pogarsza jakość powietrza, co może prowadzić np.

Zaniedbanie kontroli stanu filtra może prowadzić do spadku wydajności systemu wentylacji i komfortu pracy.

Jak Rozpoznać, że Konieczna Jest Wymiana Filtra Kabinowego?

  • Zaburzona cyrkulacja powietrza to pierwszy objaw, że masz zatkany filtr kabinowy.
  • Zmniejszona siła nawiewu może świadczyć o tym, że filtr jest pełny i blokuje przepływ.
  • Swędzenie oczu, kaszel, kichanie - alergie a filtr kabinowy łączą powiązania, które wiele osób zauważa dopiero w sezonie pylenia.
  • Jeśli wyjmując filtr, zauważysz ciemne osady, kurz i cząstki stałe - czas na wymianę.
  • Przeciążony układ wentylacji może generować nietypowe dźwięki - świst, buczenie lub nierówną pracę nawiewów.

Długotrwałe narażenie na kurz, chemikalia i mikrocząstki może prowadzić do alergii, problemów z układem oddechowym oraz pogorszenia koncentracji.

W większości maszyn filtry kabinowe są łatwe do zdemontowania - wystarczy odkręcić pokrywę i wysunąć wkład.

Gdy nie jesteś pewien, gdzie jest filtr kabinowy, zajrzyj do instrukcji lub skonsultuj się z mechanikiem.

Po wyjęciu filtra należy ocenić jego stan - jeśli jest wilgotny, pociemniały i zanieczyszczony, trzeba go wymienić.

Wbrew pozorom, filtry kabinowe nie są uniwersalne - różnią się budową, materiałem filtrującym, klasą filtracji oraz dopasowaniem do konkretnego modelu maszyny.

Podczas intensywnej pracy w trudnych warunkach terenowych lub przemysłowych każdy szczegół ma znaczenie - również czystość powietrza w kabinie.

Odpowiednia jakość wentylacji wpływa bezpośrednio na zdrowie, samopoczucie i koncentrację operatora.

Regularna wymiana filtra kabinowego zapewnia niezakłócone działanie układu nawiewu, chroni przed alergenami i drobnymi cząstkami oraz zwiększa komfort pracy niezależnie od pory roku.

Filtry Samochodowe - Podsumowanie

Filtry do samochodu występują w wielu formach i przeznaczone są dla różnych układów. Regularna wymiana tego typu elementów jest obowiązkiem spoczywającym na każdym właścicielu auta.

Świadomość tego, w jaki sposób działają filtry samochodowe, utwierdzi Cię w przekonaniu, że warto dbać o filtry.

Rodzaj Filra Funkcja Częstotliwość Wymiany
Filtr Oleju Filtrowanie oleju silnikowego Przy każdej wymianie oleju
Filtr Paliwa Oczyszczanie mieszanki dochodzącej do silnika z cząstek stałych Zalecana regularna wymiana
Filtr Powietrza Filtracja powietrza w układzie dolotowym silnika Co 20 tys. km lub częściej w zapylonym środowisku
Filtr Kabinowy Oczyszczanie powietrza tłoczonego do kabiny Dwa razy do roku

tags: #mazda #6 #mocowanie #obudowy #filtra #powietrza

Popularne posty: