Malowanie Raptorem a Wilgotność Podłoża: Kompleksowy Przewodnik

Raptor to niezwykle mocna i wytrzymała powłoka uretanowa 2K, dająca efekt struktury. Jest to natryskowy środek ochronny, który po utwardzeniu zabezpiecza przed zarysowaniami, chroni przed zaplamieniem i promieniami UV. Produkt w połączeniu z utwardzaczem tworzy ultra odporną na zarysowania powierzchnię. Preparat charakteryzuje się wysoką przyczepnością, jest również wodoodporny, elastyczny i wygłuszający.

Zastosowanie Powłoki Raptor

Raptor U-POL to dwuskładnikowy uretanowy środek bardzo trwały i twardy, zabezpieczający przeciwko rdzewieniu, korozji, soli, wilgotności i wysokim temperaturom. Znajduje zastosowanie w zabezpieczeniu przeciwko rdzy, korozji, soli, wilgotności i wysokim temperaturom. Idealnie sprawdza się do malowania skrzyń pick-upów, pak, maszyn budowlanych, łodzi, karoserii aut i innych.

Może być stosowany do prawie każdego podłoża. To idealne rozwiązanie podczas renowacji paki ciężarówki, pick-upa czy też podłogi w busie. Za jego pomocą odnowisz karoserię samochodową oraz wyremontujesz zniszczoną łódź. Uretanowy środek natryskowy Raptor poradzi sobie nawet wtedy, gdy te obiekty znajdują się w naprawdę kiepskim stanie. Co ważne, możesz go stosować niemal na każdą powierzchnię.

Powierzchnie, które mogą być pokrywane środkiem ochronnym RAPTOR:

  • Oryginalne pokrycia (lakiery)
  • Szpachlówka poliestrowa
  • Powierzchnie ocynkowane*
  • Laminaty (typu GRP i SMC)
  • Aluminium*
  • Plastik*
  • Goły metal*
  • Włókno szklane*
  • Beton*
  • Drewno*

*Niektóre podłoża wymagają dodatkowego przygotowania powierzchni (szczegóły w karcie technicznej produktu)

Przeczytaj także: Poradnik: Malowanie w wilgotnych warunkach

Aplikacja Raptora

Aplikacja jest łatwa dzięki technologii Fill-Shake-Shoot: napełnij butelkę RAPTORA utwardzaczem, zakręć, wstrząśnij energicznie zawartość przez co najmniej 2 minuty i aplikuj. Produkt może być nakładany za pomocą: pistoletu do baranka, pistoletu natryskowego HVLP, wałka lub pędzla. Produkt daje możliwość uzyskania struktury cienkiej, standardowej lub grubej w zależności od wybranej metody aplikacji.

Łatwy w użyciu: NAPEŁNIJ - WSTRZĄŚNIJ - UŻYWAJ!

Metody Aplikacji i Struktura Powierzchni

  • Pistolet natryskowy: Pozwala na uzyskanie jednolitej struktury o różnej ziarnistości, w zależności od warunków i zachowanych parametrów. Ważne, aby zachować odpowiedni czas między-warstwowy przed nałożeniem drugiej warstwy. Dedykowane do aplikacji RAPTOR są dwa pistolety natryskowe GUN/1 i GUN/VN profesjonalny. GUN/1 - lekki pistolet natryskowy, specjalnie zaprojektowany do nakładania powłoki RAPTOR ze stałym przekrojem dyszy. GUN/VN - profesjonalny pistolet natryskowy do nakładania powłoki RAPTOR z regulowaną dyszą i możliwością uzyskiwania różnych struktur. Zazwyczaj zalecane jest 3-4 bar.
  • Wałek: Nałożenie RAPTOR-a wałkiem pozwoli uzyskać powierzchnię chropowatą (strukturalną). Należy zachować ostrożność podczas nakładania wałkiem, ponieważ RAPTOR nałożony zbyt grubo spowoduje miękkość warstwy. W ofercie RAPTOR jest dydykowany zestaw ROLLERPACK z wałkami piankowymi strukturalnymi.

Wydajność

Po jednokrotnym pokryciu uzyskuje się warstwę o grubości 300 mikronów - 1 litr wystarczy na pokrycie 2-3 m2. Jeden zestaw 4-ech butelek RAPTOR pozwoli pokryć około 12 metrów kwadratowych z mieszaniny (3 m2 / litr). Zalecana aplikacja RAPTOR to 2-3 warstwy z 60-minutowym czasem między-warstwowym.

Przygotowanie Powierzchni

W celu osiągnięcia najlepszych rezultatów, niezbędne jest odpowiednie przygotowanie powierzchni:

  1. Usuń wszelkie zanieczyszczenia oraz rdzę.
  2. Odtłuść powierzchnię zmywaczem.
  3. Przeszlifuj powierzchnię papierem o grubości P120 - P180.
  4. Ponownie oczyść powierzchnię.

Przygotowanie Różnych Podłoży

  • Aluminium: Wyczyść aluminium za pomocą środka do usuwania wosku i smaru. Następnie przeszlifuj papierem ściernym P180. W trudnodostępne miejsca można użyć GRIP#4 aktywatora przyczepności. Następnie nałóż 1-2 warstwy ACID#8 podkład wytrawiający.
  • Plastik: Przetrzyj plastik papierem ściernym P180-P240 lub czerwoną włókniną, a następnie nałóż GRIP#4 aktywator przyczepności. Zaczekaj około 20 minut przed nałożeniem RAPTOR.
  • Drewno: Jeśli drewno zostało poddane wstępnej obróbce lub pomalowane, oczyścić je z wszelkich zanieczyszczeń. W przypadku oczyszczenia wodą, drewno należy osuszyć. Lekko przeszlifować wszystkie pomalowane powierzchnie. Po wyschnięciu nałożyć RAPTOR.
  • Beton: Tak długo jak beton jest czysty, suchy i wolny od oleju, RAPTOR można nakładać bezpośrednio na beton. Jeśli beton jest uszczelniony, należy zeszlifować powierzchnię np. przy pomocy cykliniarki lub innej szlifierki oscylacyjnej do podłogi.
  • Włókno szklane: Powierzchnię należy przeszlifować papierem ściernym P100-P120 i odtłuścić przed nałożeniem RAPTOR. Promotor adhezji, taki jak GRIP#4 aktywator przyczepności, może być stosowany w trudnodostępnych obszarach i zapewnia optymalną przyczepność.
  • Goły metal: Powierzchnię należy przeszlifować papierem ściernym P80-P180 i nałożyć 1-2 warstwy ACID#8 podkład wytrawiający.

Wpływ Warunków Atmosferycznych na Lakierowanie

Lakierowanie samochodu to proces, który wymaga nie tylko umiejętności, ale również odpowiednich warunków atmosferycznych. Właściwa temperatura ma kluczowe znaczenie dla uzyskania estetycznego i trwałego efektu. Temperatura powietrza wpływa na chemiczne właściwości farby oraz jej aplikację. W odpowiednich warunkach farba schnie równomiernie, co zapewnia estetyczny i trwały efekt.

Przeczytaj także: Poradnik: walka z wilgocią w mieszkaniu

Najlepsza temperatura do lakierowania samochodu wynosi od 10°C do 25°C. Unikaj lakierowania w temperaturach powyżej 30°C, aby nie zakłócić procesu schnięcia. Właściwa temperatura wpływa na trwałość i estetykę lakieru. Nieodpowiednie warunki mogą prowadzić do problemów takich jak nierównomierne schnięcie i pęcherze. Przygotowanie odpowiedniego środowiska lakierniczego jest kluczowe dla sukcesu całego procesu.

W temperaturze poniżej 10°C farba może schnąć znacznie wolniej, co zwiększa ryzyko zanieczyszczenia powierzchni. Różne rodzaje farb mogą reagować inaczej na zmiany temperatury. Na przykład, niektóre farby akrylowe mogą wymagać dłuższego czasu schnięcia w chłodniejszych warunkach.

Przy zbyt wysokiej temperaturze lakierowanie może stać się prawdziwym wyzwaniem. Jednym z najczęstszych problemów jest powstawanie pęcherzyków powietrza w farbie, co nie tylko psuje estetykę, ale także zmniejsza trwałość powłoki. Dodatkowo, w ekstremalnych warunkach lakier może zacząć się łuszczyć lub odpryskiwać.

Wilgotność a Malowanie Raptorem

Podczas lakierowania samochodu istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpłynąć na końcowy efekt. Unikanie niekorzystnych warunków jest kluczowe dla uzyskania trwałej i estetycznej powłoki. Wilgotność powietrza jest jednym z najważniejszych czynników, które mogą wpłynąć na proces lakierowania. Wysoka wilgotność może spowodować, że farba będzie schła zbyt wolno, co zwiększa ryzyko powstawania zacieków i nierówności.

Powietrze zasysane przez sprężarkę może być dość wilgotne, a jeśli malujesz w wilgotnym miejscu, może to mieć negatywny wpływ na wydajność farby. Większość sprężarek, które mogą osiągnąć odpowiednie ciśnienie, będzie miała wewnętrzny filtr, który pobiera wodę z powietrza wlotowego (wejściowego). Jeśli wilgotność jest wysoka, jest to bardzo ważne, podczas gdy jeśli jest niska, to jest mniej ważne. Jako najlepszą praktykę i aby uniknąć ryzyka, zawsze zalecamy korzystanie ze sprężarki z filtrem wody.

Przeczytaj także: Wakacje w Bodrum

Chlorek żelaza jest składnikiem rdzy, a zarazem solą i łatwo wchłania wilgoć. Większość powłok w środowisku soli może cierpieć z powodu wczesnego powstawania pęcherzy i / lub korozji podłoża. W tej sytuacji nie zaleca się używania RAPTOR. Usuń rdzę / chlorek żelaza chemicznie lub mechanicznie, a następnie odtłuść podłoże. Oczyść powierzchnię i zabezpiecz warstwą ACID#8 podkładu wytrawiającego lub podkładu 2K epoksydowego. Po wyschnięciu nałóż RAPTOR.

Dodatkowe Wskazówki

  • Zaczekaj od 60 do 90 minut po nałożeniu ostatniej warstwy RAPTOR przed zdjęciem taśmy.
  • Nie pozwól, aby RAPTOR miał kontakt z wodą przez co najmniej 72 godziny.
  • Nie zaleca się stosowania go poniżej 5 °C.
  • RAPTOR wysycha jako twarde satynowe wykończenie. Nie powoduje zwiększonego zabrudzenia powierzchni i jest łatwy do czyszczenia.

Tabela Zastosowań i Przygotowania Podłoża dla Raptora

Podłoże Przygotowanie Dodatkowe Wskazówki
Aluminium Oczyszczenie, przeszlifowanie (P180), aktywator przyczepności GRIP#4 Użycie podkładu wytrawiającego ACID#8
Plastik Przetarcie (P180-P240), aktywator przyczepności GRIP#4 Oczekiwanie 20 minut przed aplikacją Raptora
Drewno Oczyszczenie, osuszenie, lekkie przeszlifowanie Upewnienie się, że powierzchnia jest sucha przed aplikacją
Beton Oczyszczenie, usunięcie oleju, ewentualne zeszlifowanie (jeśli uszczelniony) Powierzchnia musi być czysta i sucha
Włókno szklane Przeszlifowanie (P100-P120), odtłuszczenie Użycie aktywatora przyczepności GRIP#4 w trudnodostępnych miejscach
Goły metal Przeszlifowanie (P80-P180) Nałożenie podkładu wytrawiającego ACID#8

tags: #malowanie #raptorem #a #wilgotność #podłoża

Popularne posty: