Liqui Moly Diesel Spulung 2666 - Opinie, Testy i Wszystko, Co Musisz Wiedzieć
- Szczegóły
Wtryskiwacze układu common rail to skomplikowane podzespoły pracujące z bardzo wysoką precyzją. Ich zadaniem jest odpowiednie dawkowanie i rozpylenie paliwa w komorze spalania. Niestety, te wykonane z wysoką dokładnością elementy są niezwykle wrażliwe na zabrudzenia. Nawet jednokrotne zatankowanie paliwa złej jakości może prowadzić do uszkodzenia wtrysków. Regeneracja lub wymiana wtryskiwaczy to duży wydatek.
Wielu użytkowników samochodów wyposażonych w silniki wysokoprężne nawet nie zastanawia się, czy jednostki napędowe ich pojazdów pracują poprawnie. Szczególnie gdy mowa o używanych autach z przebiegami kilkuset tysięcy kilometrów. Wtedy objawy, takie jak np. konieczność długiego kręcenia rozrusznikiem, nierówna praca na wolnych obrotach czy dymienie z rury wydechowej tłumaczone są ogólnym wyeksploatowaniem pojazdu. Szarpie, dymi, ciężko pali. W podobnych sytuacjach serwisy samochodowe proponują wymianę lub regenerację wtryskiwaczy. Oba rozwiązania oznaczają spore wydatki.
Kupno i montaż nowych wtrysków to wydatek od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych. W przypadku wielu starszych samochodów takie rozwiązanie nie wchodzi w grę, ponieważ może nawet przewyższyć wartość auta. Z kolei demontaż, regeneracja i montaż czterech wtrysków to zwykle koszt 2,5-4 tys. zł. To już brzmi lepiej, ale w dalszym ciągu oznacza poważne wydatki. Zwłaszcza kiedy zapieczonych wtrysków nie da się wyjąć metodami warsztatowymi.
Wielu kierowców nie wie, że w sprzedaży dostępne są preparaty do czyszczenia wtryskiwaczy. Rozwiązanie jest wygodne, ponieważ nie wymaga wizyty w warsztacie. Wystarczy wlać opakowanie środka czyszczącego do paliwa. Jednak czy tego rodzaju dodatki działają?
Liqui Moly 2666 Diesel Spülung - Charakterystyka i Działanie
Liqui Moly 2666, znany również jako Diesel Spülung, to wysokiej jakości preparat do oczyszczania układu wtryskowego w silnikach wysokoprężnych. Oczyszczacz wtryskiwaczy Diesla LIQUI MOLY 2666 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do skutecznego oczyszczania układu paliwowego w silnikach wysokoprężnych. Produkt ten ma na celu usunięcie wszelkich osadów gromadzących się w wtryskiwaczach, pompie wtryskowej oraz komorze spalania, co przekłada się na poprawę wydajności i niezawodności silnika. Produkt usuwa osady z wtryskiwaczy, pompy wtryskowej oraz komory spalania, co przekłada się na poprawę wydajności i niezawodności silnika.
Przeczytaj także: Liqui Moly - czy warto? Sprawdź opinie o Oczyszczaczu Wtryskiwaczy
Stosowanie LIQUI MOLY 2666 przynosi szereg korzyści. Preparat zwiększa liczbę cetanową paliwa, co przyczynia się do bardziej efektywnego spalania i poprawy osiągów silnika. Ponadto, produkt poprawia pracę silnika, eliminując nierównomierną pracę i stuki. Dodatkowo, chroni on elementy układu paliwowego przed korozją, wydłużając ich żywotność. Preparat zapewnia wiele korzyści, między innymi zwiększa liczbę cetanową paliwa, poprawia pracę silnika i przyczynia się do jego ekonomicznej eksploatacji.
Preparat do czyszczenia wtryskiwaczy można wlać do baku lub do nowego filtra paliwa. Usuwa osady z dysz wtryskowych i komory spalania. Zwiększa liczbę cetanową. Eliminuje problemy z pracą silnika, takie jak stukanie na biegu jałowym, zapewniając płynną i cichą pracę. Chroni cały układ paliwowy przed korozją. Optymalizuje wartości emisji spalin. Może być stosowany również profilaktycznie.
Sposób Użycia LIQUI MOLY 2666
Odpowiedni do wszystkich silników wysokoprężnych, zarówno z filtrami cząstek stałych (DPF), jak i bez nich. Zalecany jako środek zapobiegawczy przy każdej inspekcji, po naprawach układu paliwowego lub do rozwiązywania problemów (szczegółowe informacje znajdują się na opakowaniu lub w karcie danych technicznych). Przetestowany w silnikach z turbosprężarką. Stosowanie w przypadku problemów: Odłączyć przewody doprowadzające i odprowadzające paliwo, a następnie umieścić je w puszce produktu. Uruchomić silnik i pozostawić go na biegu jałowym przy różnych prędkościach obrotowych. Wyłączyć silnik przed opróżnieniem pojemnika.
Test Liqui Moly 2666 na Przykładzie Citroena C5
Do zaprzyjaźnionego warsztatu trafił Citroen C5 o przebiegu nieco ponad 200 tys. km, którego właściciel skarżył się na niską kulturę pracy silnika 2.0 HDi oraz konieczność długiego kręcenia rozrusznikiem podczas uruchamiania jednostki. W serwisie podłączono komputer diagnostyczny i sprawdzono parametry pracy wtryskiwaczy. Okazało się, że korekcje czasu wtrysku pomiędzy pierwszym, a drugim cylindrem różniły się zbyt mocno.
Aby sprawdzić, czy da się je wyczyścić za pomocą preparatu chemicznego przeprowadziliśmy eksperyment. Do pełnego baku samochodu wlaliśmy przeznaczony do czyszczenia wtryskiwaczy preparat znanego producenta - niemieckiej firmy Liqui Moly. Użyliśmy produktu o nazwie Liqui Moly Oczyszczacz wtryskiwaczy i oznaczeniu 2666. Użytkownik pojazdu jeździł nim od tego momentu w cyklu mieszanym do czasu zapalenia kontrolki niskiego stanu paliwa. W tym czasie samochód pokonał około 600 kilometrów.
Przeczytaj także: Filtr powietrza i olej Liqui Moly IC - poradnik
Po tym czasie mechanicy ponownie sprawdzili parametry pracy wtryskiwaczy. Okazało się, że korekcje czasu wtrysku poprawiły się, a różnica pomiędzy pierwszym a drugim cylindrem zmalała. Przeprowadzony przez nas test potwierdził skuteczność preparatu do chemicznego czyszczenia wtryskiwaczy. Usunięcie z ich wnętrza nagarów i zanieczyszczeń pozwoliło poprawić parametry ich pracy, przez co udało się odłożyć w czasie ich remont czy wymianę.
Czyszczenie Wtryskiwaczy Diesel - Metody
Czyszczenie Wtryskiwaczy Diesel polega na dodaniu do oleju napędowego odpowiednich środków. Może być to np. środek do czyszczenia wtryskiwaczy Diesla Liqui Moly Super Diesel Additiv 8343. Dodatek Liqui Moly do czyszczenia wtrysków Diesla ma za zadanie usunąć osady z układu wtryskowego i jednocześnie stworzyć warunki, w których osady te nie będą tak szybko ponownie się osadzać.
W bardzo prosty sposób można z nich korzystać. Płyn do czyszczenia wtryskiwaczy Diesla dolewa się po prostu do baku paliwa, w zalecanej przez producenta proporcji. W przypadku silnika Diesla - Diesel Spulung 2666, a dla silnika benzynowego - Oczyszczacz wtryskiwaczy do benzyny 1971. Nasz preparat do czyszczenia układu wtryskowego powinieneś stosować w silnikach z wtryskiwaczami bezpośrednimi i pośrednimi. To pozwoli utrzymać je w dobrym stanie i odzyskać pierwotną moc pojazdu.
Metoda Bezpośrednia Czyszczenia Wtryskiwaczy
Jeśli takie czyszczenie nie przyniosło pożądanych skutków lub wtryskiwacze są mocno zabrudzone, można zastosować metodę bezpośrednią. Polega ona na uruchomieniu silnika na płynie czyszczącym 2666 Diesel Spulung. Należy podpiąć płyn bezpośrednio do pompy wysokiego ciśnienia z pominięciem filtra paliwa. Na dwóch przewodach doprowadzającym i odprowadzającym zastosować papierowe filtry, aby wyłapać nieczystości. Należy pamiętać, aby wyłączyć silnik zanim skończy się preparat, w celu uniknięcia zapowietrzenia układu paliwowego.
Jest jeszcze metoda, która polega na zalaniu nowego filtra paliwa płynem do napełniania filtra paliwa lub Diesel Spulungiem, nadmiar preparatu należy wlać do baku. Czy można wykorzystać taką metodę czyszczenia wtryskiwaczy samodzielnie? Teoretycznie tak, ale istnieje ryzyko zapowietrzenia się całego układu paliwowego, dlatego lepiej, by regenerację wtrysków wykonał mechanik w warsztacie.
Przeczytaj także: Liqui Moly - Recenzja środków do czyszczenia
Profesjonalne Czyszczenie Wtryskiwaczy w Warsztacie
Jeśli już pojawi się awaria wtryskiwaczy, być może będzie można je naprawić. Przy zanieczyszczonych wtryskiwaczach trzeba podjąć się ich wyczyszczenia. Można to zrobić bez konieczności ich demontowania. Płukanie wtrysków polega na zastosowaniu specjalnego urządzenia przeznaczonego do czyszczenia układu paliwowego. To znacznie skuteczniejszy sposób czyszczenia, ale do wykonania właściwie wyłącznie w warsztacie.
Metoda ta nadaje się do czyszczenia wtryskiwaczy w silnikach benzynowych i Diesla, ale nie zawsze jest skuteczna (Jeśli wtryskiwacz jest uszkodzony, nie przywróci mu to sprawności). Profesjonalne czyszczenie w warsztacie może wymagać demontażu wszystkich wtryskiwaczy. To kłopotliwe, czasochłonne i pociągające za sobą pewne koszty, ale z drugiej strony każdy wtryskiwacz będzie poddany wówczas dokładnemu badaniu pod kątem jakości rozpylania paliwa, sprawności cewki czy wydajności działania. W tej metodzie kluczowe jest, że można zidentyfikować usterkę pojedynczych wtryskiwaczy, które trzeba wymienić, bo żadne środki czyszczące im nie pomogą.
Opinie Użytkowników i Porównania Środków Czyszczących
W dyskusji porównano środki czyszczące do wtryskiwaczy TEC 2000 i LiQuiMoly, z uwagą na ich skuteczność oraz cenę. Użytkownicy podkreślają, że LiQuiMoly jest tańszą alternatywą, a obie marki są uznawane za skuteczne. Wskazano, że nafta nie jest zalecana do czyszczenia nowoczesnych wtryskiwaczy, a jej stosowanie dotyczyło głównie starszych modeli.
Na forach internetowych można się spotkać z różnymi opiniami na temat tego, jaki środek jest najlepszy i najskuteczniejszy do wyczyszczenia wtrysków. Bardzo często można spotkać się z nazwą preparatu Liqui Moly, Tec2000 lub Mannol. Duża część kierowców poleca właśnie Liqui Moly, Mannol oraz Tec2000.
Obecnie na rynku jest dostępna szeroka gama produktów czyszczących wtryskiwacze, przeznaczonych w formie dodatku do paliwa. Niestety skuteczność tych preparatów okazuje się minimalna. W rankingach preparatów do czyszczenia tych podzespołów można zauważyć, że na pierwszym miejscu plasuje się środek o nazwie Mannol.
Podsumowanie Korzyści ze Stosowania Liqui Moly 2666
- Usuwa osady z dysz wtryskowych i komory spalania.
- Zwiększa liczbę cetanową paliwa.
- Eliminuje problemy z pracą silnika, takie jak stukanie na biegu jałowym, zapewniając płynną i cichą pracę.
- Chroni cały układ paliwowy przed korozją.
- Optymalizuje wartości emisji spalin.
tags: #liqui #moly #diesel #spulung #2666 #opinie

