Wymiana Filtra Powietrza i Problemy z Turbiną w Renault Laguna II

W dyskusji poruszono problem braku mocy w Renault Laguna II 1.9 DCI, który objawia się powolnym przyspieszaniem i dławieniem silnika. Użytkownik sprawdził kolektor, zawór EGR oraz odłączył przepływomierz, co nie przyniosło poprawy. Uczestnicy forum sugerują sprawdzenie podstawowych elementów, takich jak filtr paliwa i powietrza, a także czujnik podciśnienia i turbinę. Wskazano, że obecność "smoły" w przewodach może sugerować problemy z turbiną, a uszkodzony czujnik podciśnienia może powodować pracę silnika w trybie awaryjnym.

Kiedy wymieniać filtr powietrza?

Wymiana filtra powietrza jest ważną czynnością serwisową, która wpływa na prawidłowe działanie silnika. Filtr powietrza wystarczy wymieniać tak jak zaleca producent, zwykle coś koło 50 kkm. Również wymieniam co 60tysięcy i jakoś nie widzę żeby był jakoś szczególnie zabrudzony, ale skoro instrukcja pisze o 60kkm, to się tego trzymam. W instrukcji napisali żeby wymieniać co 60tys., przejechałem 90tys. Nie ważne jakie auto bym nie miał zawsze powietrza co 10 tyś km razem z olejem. Co 60 kkm, zgodnie z instrukcją obsługi. Sporo zależy od tego gdzie się jeździ, u mnie jest trochę dróg gruntowych to i po 15 tys. Ja też co roku tylko na wiosnę. Na wiosnę i na jesieni wsadzam łapy i sprawdzam jak wygląda. Co 40 kkm czyli co drugą zmianę oleju. Nie jeżdżę w zapylonym terenie. Po 20 kkm przedmuchuje go sprężonym powietrzem.

Jak mieszkałem w Polsce i jezdziłem głównie w okolicach Tarnowa, Krakowa to po 15kkm filtr zwykle byl cały czarny i sie kleił z sadzy. Od kiedy mieszkam w Irlandii na zachodzie z dala od cywilizacji, zwykle filtr starcza na 50kkm i i tak po tylu nie jest nawet w polowie tak brudny jak te z Krakowa. Wymieniam razem z olejem co ok 15kkm.

Dlaczego wymiana filtra powietrza jest ważna?

Gwizd turbosprężarki to zwykle objaw uszkodzenia wirnika kompresora przez zanieczyszczenia wpadające do układu dolotowego. Nawet ziarnko piasku może spowodować szkody, gdy trafi w wirnik obracający się 200 tys. obr./min. Dlatego bezwzględnie należy dbać o regularną wymianę filtra powietrza, najlepiej nie rzadziej niż co rok. A jaki jest zwiazek pomiedzy turbina a filtrem powietrza?

Alternatywne filtry powietrza

Nigdy nie wymieniam - używam K&N. Myje je i oliwię co jakieś 50 tys. km.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Lagunie 2?

Filtr powietrza a turbina

A jaki jest zwiazek pomiedzy turbina a filtrem powietrza? Gwizd turbosprężarki to zwykle objaw uszkodzenia wirnika kompresora przez zanieczyszczenia wpadające do układu dolotowego. Nawet ziarnko piasku może spowodować szkody, gdy trafi w wirnik obracający się 200 tys. obr./min. Dlatego bezwzględnie należy dbać o regularną wymianę filtra powietrza, najlepiej nie rzadziej niż co rok.

Potencjalne problemy

Ostatnio wymieniałem filtr i zauważyłem, że dolna część filtra jest lekko zalana olejem. Również wewnątrz obudowy po lewej stronie nad silnikiem był zgromadzony osad (biała konsystencja jakby olej wymieszany z wodą). Gdzieś już czytałem (być może na tym forum ale nie znalazłem), że ten typ tak ma i nie należy się tym przejmować.

Inne filtry w samochodzie

Filter kabinowy to inna sprawa.

  • Jak wymienić filtr kabinowy w Renault Laguna 2 z 2003 roku?
  • Jak wymienić filtr kabinowy w Renault Megane II 2004?
  • Czy Renault Clio 1996 ma filtr kabinowy?

W Renault Clio 3 filtr paliwa znajduje się przy pompie paliwa w zbiorniku paliwa.

Problemy z silnikiem a filtr paliwa

Sprawdz sobie tez zlacze i czujnik GMP i ewentualnie filtr paliwa.

Przeczytaj także: Poradnik: Czyszczenie filtra powietrza Renault Laguna III

Przeczytaj także: Instrukcja wymiany obudowy filtra powietrza Renault Laguna II

tags: #laguna #2 #filtr #powietrza #turbina #wymiana

Popularne posty: