Jak wymontować obudowę filtra powietrza w Kawasaki EN 500: Poradnik

Zrób to sam! Proste naprawy, wymiany, czy mycie i konserwacja własnego motocykla to czysta przyjemność. Mamy kilka esencjonalnych porad.

Konserwacja motocykla - dlaczego warto?

Panujący wirus i ograniczenia w poruszaniu się lub w kontakcie z innymi osobami to niejedyny powód, aby poświęcić więcej czasu swojemu motocyklowi. Wpływ warunków atmosferycznych oraz działanie promieni słonecznych powodują starzenie i spadek atrakcyjności powłok lakierniczych oraz elementów gumowych i plastikowych. Motocykl wystawiony na działanie słońca już po kilku latach (a czasem miesiącach) eksploatacji wygląda dużo mniej atrakcyjnie, niż w momencie zakupu. W jaki sposób temu przeciwdziałać? Stosując odpowiednie preparaty oraz środki do konserwacji.

Aby zakonserwować motocykl musimy uzbroić się w: środki chemiczne, takie jak woski; preparaty konserwujące gumę, plastik i chromy; naftę; smar do zamków i stacyjek; nabłyszczacze silikonowe oraz chemię do felg motocyklowych.

Etapy konserwacji motocykla

  1. Warto zacząć od czyszczenia i smarowania łańcucha.
  2. Po dokonaniu tej czynności, za pomocą ściereczki nasączonej naftą, można pozbyć się nieczystości, których nie domyła woda: pozostałości po smarze do łańcucha, resztki asfaltu, roślin, wszelkie brudy.
  3. Specjalne woski i spraye oparte na silikonie szybko sprawiają, że lakier wygląda jak nowy.
  4. W następnej kolejności konserwacji poddaje się elementy gumowe i plastikowe - przy użyciu wspomnianych, dedykowanych środków. Nałożyć można je flanelą, gdyż jest najbardziej przyjazna dla lakieru.
  5. Kolejnym etapem jest użycie smaru do zamków, co eliminuje wilgoć i poprawia ich płynność pracy.
  6. W ostatnim etapie doczyścić można felgi za pomocą sprayu do felg, aby później pokryć je woskiem.

Przy okazji czyszczenia bardzo szybko zauważamy niedoskonałości motocykla - ubytki, wycieki, odpryski. To dobry moment na ich usunięcie i zabezpieczenie przed postępującą korozją. Jeśli posiadacie klasyczny motocykl, nałóżcie na chromowane elementy środek do konserwacji chromów. Gotowe! Bez względu na to, jak często konserwujecie swój motocykl, wymieniona czynność musi być przeprowadzona przed zimowaniem, o ile chcecie rozpocząć sezon ładnie utrzymanym pojazdem.

Wymiana filtra powietrza w motocyklu

Przy okazji wymiany filtra paliwa, najczęściej trzeba zdjąć bak. To dobra okazja, żeby wymienić lub nasączyć także filtr powietrza. Jak tego dokonać?

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

Korzystając z faktu, że zbiornik paliwa jest już zdemontowany, wymienić można filtr powietrza. Znajdziemy go najczęściej pod zbiornikiem, w odpowiedniej obudowie - czasami zamykana jest zatrzaskami, czasami śrubami. Wymiana filtra, o ile jest to filtr suchy, nie wymaga żadnych dodatkowych czynności. Wystarczy wyjąć stary i włożyć nowy, zwracając uwagę na możliwe strzałki oznaczające kierunek przepływu. W przypadku, jeśli posiadacie sportowy filtr nasączany - musicie posiadać zestaw do nasączania i mycia. Zaczynacie od umycia filtra w dostarczonym płynie, a następnie, zgodnie z instrukcją należy filtr nasączyć. Tak przygotowany filtr wkładacie do obudowy. Teraz możecie założyć zbiornik paliwa.

Kiedy wymienić filtr paliwa?

Trudno przewidzieć kiedy filtr paliwa straci swoje właściwości. Przy typowych warunkach jazdy, filtr paliwa warto wymienić po 2 latach lub 15-20 tysiącach kilometrów.

Wymiana filtra paliwa - krok po kroku

  1. Upewnij się, jakiej średnicy jest przewód paliwowy i zakup odpowiedni filtr.
  2. Sam filtr znajduje się pomiędzy zbiornikiem paliwa, a gaźnikami lub układem wtryskowym.
  3. W zależności od tego, czy jest mocowany na wcisk, za pomocą spinek lub cybantów, musicie przygotować odpowiednie narzędzia.
  4. Dobrze jest zakupić specjalne szczypce zaciskające się na końcówkach przewodów paliwowych po ich zdjęciu (co zminimalizuje wycieki paliwa).
  5. Czynność wymiany rozpoczynacie od zdemontowania zbiornika paliwa.
  6. Jeśli jest wyposażony w kranik z pozycją OFF, jego zamknięcie będzie wystarczające, aby zapobiec wyciekowi.
  7. Jeśli nie ma kranika, należy szybko po demontażu przewodu z końcówki filtra zablokować wyciek szczypcami lub specjalnymi klamrami. A najlepiej zamknąć przepływ zanim zdejmiecie przewody. Niektórzy używają zacisków chirurgicznych.
  8. Teraz demontujecie objemy po drugiej stronie filtra i wymieniacie go na nowy.
  9. Pamiętajcie o poprawnym założeniu końcówek i założeniu obejm/opasek/cybantów.

Sam filtr także może być kierunkowy. Unikajcie wysokich temperatur i przeprowadzajcie czynność w dobrze wentylowanym pomieszczeniu - opary benzyny są łatwopalne.

Problemy z pracą silnika - możliwe przyczyny

Jeśli Kawasaki ER 500 Twister wykazuje problemy podczas pokonywania wzniesień, silnik wyraźnie słabnie, pracuje nieregularnie, a czasem gaśnie, sprawdź stan filtra paliwa. Często to właśnie jego zużycie lub zabrudzenie sprawia, że Kawasaki ER 500 Twister nie zaoferuje ci pełni możliwości swojego silnika.

Zwróć uwagę na jakość produktów. Pomogą ci w tym opinie na ich temat obecne pod każdym produktem. Pamiętaj, że Kawasaki ER 500 Twister był oferowany przez kilka lat, a każdy rocznik mógł wykorzystywać inne elementy.

Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p

Możliwe przyczyny problemów z pracą silnika:

  • Brudne paliwo
  • Zapchany filtr paliwa
  • Stary, zardzewiały zbiornik paliwa
  • Nieszczelność układu paliwowego
  • Uszkodzone tłoki, pierscienie i cylinder
  • Nieszczelne zawory
  • Wyrobione prowadnice w gaźniku
  • Uszkodzony impulsator
  • Zatkane dysze w gaźniku
  • Syf w gnieździe zaworka pływaka
  • Pękniety magnes impulsatora

Przeczytaj także: Wymiana filtra powietrza w BMW E90 320d krok po kroku

tags: #jak #wymontować #obudowę #filtra #powietrza #kawasaki

Popularne posty: