Jak często wymieniać filtr powietrza w Toyota Yaris 2004?

Jakość powietrza, które dociera do Twojego silnika, może mieć bezpośredni wpływ na jego osiągi i trwałość. Niezmiernie ważne jest, aby powietrze dostające się do komory spalania silnika było całkowicie wolne od kurzu i zanieczyszczeń. Filtr powietrza pozwala na oczyszczenie powietrza z ciał obcych, umożliwiając sprawne działanie silnika. Wysokiej jakości filtr potrafi blokować nawet najmniejsze zanieczyszczenia.

Filtr powietrza - co to jest i dlaczego jest ważny?

Jako filtry powietrza są określane wszelkie separatory, które odseparowują z powietrza aerozole, czy niepożądane zawiesiny, na przykład patogeny, pyłki, kurz lub gaz. Komponenty odpowiadają za usuwanie wspomnianych substancji z powietrza w medium filtracyjnym. Filtr powietrza został opracowany już w XX wieku. Część jest powszechnie stosowana w przemyśle motoryzacyjnym.

Konstrukcja filtra powietrza opiera się na papierowej tkaninie, która pełni funkcję elementu filtrującego. Tkanina filtracyjna ma często charakterystyczną, zygzakowatą strukturę. Powierzchnia filtrująca może też być składana planarnie lub wzdłuż cylindrycznej powierzchni. Obok standardowych filtrów powietrza często stosuje się również gładkie filtry, wykonane z pianki, które uzupełniają podstawową część. Filtry z pianki cechują się niższą skutecznością w odseparowaniu pyłków, jednak są bardzo wytrzymałe i odporne na czyszczenie mechaniczne i chemiczne.

Oryginalne wkłady filtra powietrza Toyoty posiadają trzy warstwy filtrujące. Każda z nich posiada otwory różnej grubości, odpowiedzialne za filtrowanie dużych, średnich i małych zanieczyszczeń. Inne, nieoryginalne wkłady często posiadają tylko jedną warstwę filtrującą, która nie jest w stanie tak dokładnie oczyścić powietrza, jak oryginalny wkład filtra powietrza Toyoty. Konkurencyjne produkty często nie są dopasowane do obudowy filtra.

Kiedy wymieniać filtr powietrza?

Z reguły filtry powietrza są przeznaczone do jednorazowego użytku. Działają w trybie od zewnątrz do wewnątrz. Są cylindrycznymi wkładami w obudowie, którą powszechnie określa się „skrzynką filtracyjną”. Najpóźniej należy to zrobić po upływie 24 miesięcy. Oprócz tego, co ile wymieniać filtr powietrza, należy też zwrócić uwagę na oczyszczenie powierzchni znajdujących się w pobliżu części.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

W kontekście tego, co ile wymieniamy filtr powietrza, duże znaczenie ma nie tylko czas, przez który część jest używana, ale również stopień zanieczyszczenia. Optymalny przedział to od 15 do 20 tys. kilometrów.

Objawy zapchanego filtra powietrza

Objawy zapchanego filtra powietrza w dieslu, czy jednostce benzynowej są dość łatwe do rozpoznania. Pierwszym z symptomów jest zwiększenie zużycia paliwa. Objawy zapchanego filtra powietrza dotyczą również sytuacji, kiedy silnik pracuje nierówno i gwałtownie, a także nieoczekiwanie gaśnie lub pojawiają się problemy z uruchomieniem jednostki. Symptomem brudnego filtra powietrza jest też podświetlona lampka check engine.

Filtr kabinowy - dodatkowa ochrona

Warto również pamiętać o filtrze kabinowym, który odpowiada za jakość powietrza wewnątrz pojazdu. Początkowo był on stosowany głównie w autach posiadających klimatyzację. W chwili obecnej montuje się go w samochodach już standardowo jako środek ochronny przed szkodliwymi zanieczyszczeniami powietrza i spalinami, wtłaczanymi do kabiny pojazdu poprzez układ wentylacji. Do roku 2015 filtr kabinowy przeciwpyłkowy powinien być już fabrycznie wbudowywany do wszystkich samochodów europejskich.

Kierowcy zwykle wymieniają swój filtr kabinowy sezonowo, gdy po zimie coraz częściej włączana klimatyzacja dodatkowo eksploatuje filtr, a jest on często zapchany brudem i liśćmi. Powinno się więc pamiętać o wymianie filtra przeciwpyłkowego na nowy regularnie, po przejechaniu około 15 tysięcy kilometrów, lub chociaż raz w roku. Mimo wszystko wielu kierowców, korzystających ze swoich samochodów zazwyczaj w zatłoczonych miastach, wymienia swoje filtry kabinowe o wiele częściej, ponieważ w środowisku miejskim mamy znacznie wyższe stężenie zanieczyszczeń niż poza nim.

Kiedy szyby w kabinie zaczną nadmiernie parować, a nieświeży zapach w kabinie podczas jazdy popsuje Wam dobre samopoczucie, to zakup i wymiana filtra kabinowego przeciwpyłkowego jest nieunikniona.

Przeczytaj także: Kiedy wymienić filtr powietrza w Polo?

Zastosowanie filtra C-N-FK-111 w różnych modelach:

Filtr przeciwpyłkowy C-N-FK-111 pasuje do wielu modeli samochodów, w tym:

  • DAIHATSU Charade II (od maja 2011)
  • LEXUS CT (od marca 2011), GS (od kwietnia 2005), GX (od stycznia 2009), IS + SportCross (od września 2005), LFA (od maja 2011), LS (od kwietnia 2006), LX (od stycznia 2007), RX (od lutego 2006)
  • SUBARU Legacy IV (od września 2009), Outback III (od września 2009), Trezia (od marca 2011)
  • TOYOTA Auris (od lutego 2007), Avensis III (T27) (od stycznia 2009), Camry (XV40) (od stycznia 2006), Corolla X (od kwietnia 2007), Land Cruiser (od stycznia 1998), RAV4 II (od listopada 2005), Tundra (od stycznia 2007), Urban Cruiser (od kwietnia 2009), Verso (od kwietnia 2009), Verso-S (od listopada 2010), Yaris II (od stycznia 2006)

Wymiary filtra kabinowego przeciwpyłkowego C-N-FK-111:

  • B - długość: 195mm
  • A - szerokość: 212mm
  • H - wysokość: 30mm

Przeczytaj także: Jak dbać o filtr powietrza w kosie spalinowej?

tags: #jak #często #wymieniać #filtr #powietrza #toyota

Popularne posty: