Lokalizacja i Problemy z Filtrem Powietrza w Fiat Cinquecento 700
- Szczegóły
W dyskusjach na forach internetowych często pojawiają się pytania dotyczące lokalizacji komponentów w samochodach, w tym w modelu Fiat Cinquecento 700. Jednym z często poruszanych tematów jest umiejscowienie filtra powietrza oraz związane z nim problemy.
Gdzie Znajduje Się Filtr Powietrza w CC700?
Na tej samej wysokości pośrodku znajduje się czarne pudło, które zawiera filtr powietrza. To poniżej (bliżej nas) niego co się czarną rurą łączy z fitrem pow. do gaźnik.
Gruby kabel masy od akumulatora jest przykręcony do nadwozia pod nim, a potem do belki nośnej zespołu napędowego od tyłu, trzeba zdemontować filtr powietrza żeby się tam dostać.
Problemy z Działaniem Silnika i Filtrem Powietrza
Użytkownicy zgłaszają różne problemy związane z pracą silnika, które mogą być powiązane z filtrem powietrza lub jego otoczeniem. Mój problem polega na tym ze podczas jazdy silnik zacznie przerywać, a wskazówka od temperatury wody wychyla się poza skalę, i tak skacze za każdym razem w czasie przerwania pracy silnika.
A wiec mam CC700 w obudowie filtra jest termostat i klapka sterujaca cieplym/zimnym powietrzem. Problem w tym ze ta klapka wyrobila sie z biegiem czasu i przy zimnym silniku dopoki nie zlapal on temp. kiedy termostat otwieral zimne powietrze strasznie klekotala. Chcialem ja wiec podregulowac i peklo ciegielko termostatu.
Przeczytaj także: Ultradźwiękowy nawilżacz powietrza
Przy braku ciepłego powietrza, dużej wilgotności i ujemnej temperaturze potrafi omarznąć rozpylacz w gaźniku. Zacznij od uzupełnienia braków.
Witam. Mam taki problem mój cieniasek się psuje... a konkretnie chodzi o to, że sobie jade i nagle samochód schodzi z obrotów i gaśnie. Potem kręci ale nie ma szans na odpalenie, nawet z popychu. Pomóżcie mi.
Modyfikacje i Ulepszenia
Wielu właścicieli CC700 decyduje się na modyfikacje w układzie dolotowym powietrza, aby poprawić wydajność silnika. Kolego po co chcesz zaślepiać otwór ,którym leci ciepłe powietrze???I to jeszcze na zimę.
Nie chcę na siłe likwidować dolotu ciepłego powietrza, tylko po wycięciu katalizatora prez "fachowca" nie mogę znaleźć łapacza ciepłego powietrza. Dlatego interesuje mnie, czy w wwersjach bez katalizatora też istnieje takie rozwiązanie.
Na jednej ze stron o cinquecento znalazłem zapis, że silnik lepiej sprawuje się gdy łapie zimne powietrze, a rozwiązanie z ciepłym powietrzem ma zapobiec przymarzaniu gaźnika.
Przeczytaj także: Gdzie szukać filtra powietrza w BMW 520d?
Witam i muszę potwierdzić, że odcięcie dolotu ciepłego powietrza zwiększa moc i silnik lepiej pracuje. P.S. A po co w ogóle wycinałeś kata???? Katalizator rozsypał mi się i brzęczał okropnie, a forsy na nowy nie było.
Ciekawi mnie jeszcze jedno rozwiązanie ze sportowym filtrem powietrza, widziałem cieniaka z wyciętą puszką i w komorze silnika założony sportowy filtr powietrza, a zamiast odmy taki malutki filtr. Jak potestuje zostawiony dolot tylko zimnego powietrza w ujemnych temperaturach to napiszę co zaobserwowałem.
Termostat w Obudowie Filtra Powietrza
Wiem, że był stosowany(tylko) w CC z AISAN'em, regulował on które powietrze jest zasysane przez gaźnik. Jak mnie pamięć nie myli, poniżej 23 stopni Celsjusza zasysane było powietrze ciepłe, powyżej powietrze zimne. W 98% aut jest on nie sprawny.Służy to głównie temu, by gaźnik szybciej się nagrzał, w celu polepszenia jego warunków pracy.
Ustawiłem tak, by ciągle zasysał zimne powietrze. Uzasadniłem to tym, że istnieje takie urządzenie jak intercooler. Jak wiadomo, ta chłodnica - stworzona do ochładzania powietrza w silnikach doładowanych - zwiększa sprawność i moc jednostki.
Dodatkowe Informacje i Wskazówki
Warto pamiętać o kilku dodatkowych aspektach związanych z filtrem powietrza i układem dolotowym w CC700:
Przeczytaj także: Wymiana filtra powietrza w Fiat Scudo
- Sprawdzanie stanu rur doprowadzających powietrze (szczególnie papierowo-aluminiowej do rury wydechowej).
- Upewnienie się, że na wydechu znajduje się blacha do łapania ciepłego powietrza.
- Regulacja gaźnika (Aisan) - sprawdzenie i ewentualna regulacja urządzenia rozruchowego.
- Kontrola luzów osi przepustnic w korpusie gaźnika, które mogą powodować zaciąganie lewego powietrza.
tags: #cinquecento #700 #filtr #powietrza #położenie

