Poradnik: Wymiana Filtra Powietrza w Suzuki VS800

Olej silnikowy jest nieustannie narażony na zabrudzenie. Jego czystość utrzymasz tylko, jeśli na bieżąco będziesz usuwał z oleju rozmaite cząstki brudu czy metali. Filtr oleju powinieneś wymieniać nie tylko w razie objawów zużycia czy uszkodzenia, ale też profilaktycznie. W końcu, nawet najlepszy filtr po pewnym czasie traci swoje właściwości.

O tym, że filtr oleju jest niezwykle ważny dla pracy całego silnika (a często też skrzyni biegów), najlepiej poznasz po wpływie zabrudzonego oleju na pracę jednostki napędowej. Jeśli odpowiednio szybko nie zareagujesz na objawy zużycia filtra, jego skutki dla silnika będą katastrofalne. Tarcie i przegrzanie doprowadzą do odkształceń elementów motoru i w praktyce ich zniszczenia, a co najmniej szybkiego zużycia.

W przypadku standardowego filtra i typowej jazdy, wymień go po 5-10 tysiącach przejechanych kilometrów lub po roku. Jeśli jeździsz bardziej agresywnie lub w terenie, wymianę powinieneś przeprowadzać częściej.

Zasadniczo, typ oleju nie wpływa na wybór filtra. W końcu, olej dobierasz na podstawie danych z silnika, a filtr przewidziany do danego motocykla powinien sprostać każdemu dopuszczonemu tam olejowi. Szukając najlepszego filtra, na rynku znajdziesz dedykowane produkty oryginalne (OEM), jak i szereg zamienników. Ich właściwości i ceny zależą od wykorzystanego materiału filtrującego, jego wytrzymałości i odporności na zabrudzenia.

Już oryginalny, standardowy filtr oleju zapewni ci ochronę silnika przy typowej jeździe. Jeśli jednak narażasz silnik na większe obciążenia, zwróć uwagę na te wyższej jakości, droższe, ale i wykonane z lepszych materiałów naturalnych lub syntetycznych. O ile lepszy filtr pomoże ci w czyszczeniu oleju przy bardziej agresywnej jeździe, sam nie wpłynie na osiągi silnika. Dzięki szybszemu przepływowi i wyłapywaniu mniejszych cząstek, dłużej zachowasz pierwotne właściwości oleju, ale wciąż będzie to ten sam olej. Zmiany pojawią się tu dopiero przy ingerencji w sam silnik.

Przeczytaj także: Zastosowanie Filtrów Powietrza

Dobry filtr popularnego producenta, na przykład HifloFiltro, Mahle czy Athena to koszt kilkudziesięciu złotych. W tej cenie znajdziesz nawet filtry OEM czy bardziej rozwinięte od K&N. Droższe od nich będą filtry oleju o specjalnym przeznaczeniu, wyjątkowych właściwościach lub bardzo urozmaiconej obudowie. Takie sportowe lub stylowe filtry od PC Racing i Arlen Ness mogą kosztować powyżej tysiąca złotych.

To, jak wymienić filtr, będzie w dużym stopniu zależało od jego konstrukcji. W niektórych będziesz musiał wymienić cały filtr, tak zwaną puszkę, w innych wystarczy abyś wymienił wkład. Pamiętaj, że przy wymianie filtra oleju może z niego wypłynąć nieco płynu. Tą należy wówczas uzupełnić. Jeśli producent wymaga wstępnego napełnienia filtra olejem, usuń z motocykla tą samą ilość oleju, by po wymianie jego ilość w układzie nie uległa zmianie.

Filtr oleju to jeden z kluczowych elementów układów przy silniku. Przyczyną będą tu zabrudzenia i niedostateczne smarowanie. Zwracaj uwagę na typ i jakość filtra oleju, a także na jego stan w trakcie użytkowania motocykla. Może się jednak okazać, że olej ulegnie zabrudzeniu wcześniej. Oznakami uszkodzenia lub zużycia filtra będą przede wszystkim nierówna praca silnika, gaszenie przy niskich obrotach czy nietypowy dźwięk i dym z układu wydechowego.

Brak reakcji grozi utratą filmu olejowego silnika i dostaniem się do silnika zabrudzeń, także tych wyłapanych wcześniej przez filtr oleju. Pamiętaj o tych kwestiach także, jeśli zamierzasz wyposażyć motocykl w nietypowy filtr.

Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału.

Przeczytaj także: Porady dotyczące wyboru filtra do oczyszczacza

Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Na rynku znajdziesz szereg producentów wyspecjalizowanych w dziedzinie filtrów do motocykli. Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie.

Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. Filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. Filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. Pamiętaj, że wymiana filtra zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W twoim przypadku, te liczby mogą być wyraźnie inne.

Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Po wyborze i mocowaniu, o filtr będziesz też musiał dbać. Pamiętaj, że niektóre działania są związane ściśle z danym typem filtra i stosowanym tam materiałem. Ale stanie się tak tylko, jeśli te płyny same będą odpowiednio czyste. Zadbaj o to i zwróć uwagę na filtry motocyklowe.

Synchronizacja Gaźników - Poradnik

Poniżej zamieszczam porady własne, spostrzeżenia dotyczące synchronizacji gaźników. Zapraszam również bardziej doświadczonych do wymiany własnych uwag i zamieszczanie cennych wskazówek dla tego modelu VS 800, VS1400 to samo większa pojemność i nie tylko. Cała moja wiedza to WWW>>>PRAKTYKA.

Po Co Wykonujemy Synchronizację?

  • Daje miarową, równą pracę silnika który z każdego cylindra uzyskuje ten sam moment obrotowy w całym zakresie jego pracy.

Co Ile Wykonujemy Lub Kiedy?

  • Jak widzimy niedomagania silnika: nierówną pracę, szarpanie na przyśpieszeniu, gaśnięcie po dodaniu gazu, większe wibracje silnika i inne objawy czasem strzały na wolnych obrotach (mogące wynikać czasem z braku synchronizacji a nie złego ustawienia składu mieszanki lub poziomu paliwa w komorze pływakowej -zdarza się czasem na wolnych obrotach).
  • Wykonujemy po każdej ingerencji w inne ustawienia gaźnika, jego czyszczeniu, wymianie filtrów powietrza (opór przepływu powietrza wpływa na wielkość podciśnień w gaźnikach).

I TU POSYPIĄ SIE GROMY ALE SĄDZĘ ŻE JAK MOTOR CHODZI SUPER TO OKRESOWE SPRAWDZENIE TEGO JAK I INNYCH ELEMENTÓW MOŻNA MIEDZY BAJKI WŁOŻYĆ (nie dotyczy zaworów!)

Przeczytaj także: Jak działają filtry górnoprzepustowe?

Jak Wykonać Wakuometr?

Klikacie w WWW kilkadziesiąt stron oraz na "tubie" szkoda czasu na opisy. CENA ZA ZROBIENIE TO JAKIEŚ MOŻE DO 20zł. -jeden to rurka wygięta w kształt litery "U" - jest ich najwięcej i początkującym tak mi sie wydaje trudniej je opanować

Instrukcje

  1. Sprawdzić różnice w prędkości biegu jałowego.
  2. Demontaż zbiornika!
  3. Wyjmij obie śruby portów próżni.
  4. Sprawdzić odczyty wskaźników. Wskaźnik 10 odczyty mm Hg (0,4 w.
  5. Zamontować śruby portów próżni.
  6. Obudowa filtra powietrza i zainstalować śrubę.
  7. Sprawdź odczyty wskaźników. Wskaźnik 10 odczyty mm Hg (0,4 w.
  8. Zamontować śruby portów próżni.

Jeśli wymiana filtra nie rozwiąże problemu, sprawdź:

  • Czas.
  • naprawy.

tags: #filtry #powietrza #suzuki #vs800 #wymiana #poradnik

Popularne posty: