Różnice między białymi a czerwonymi filtrami powietrza
- Szczegóły
Wybór odpowiedniego filtra powietrza do motocykla może być wyzwaniem, zwłaszcza gdy na rynku dostępne są różne typy i kolory filtrów. Często pojawiają się pytania o różnice między filtrami białymi a czerwonymi, a także o to, który z nich będzie odpowiedni do danego modelu motocykla. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na te pytania.
Historia i ewolucja filtrów powietrza
W przeszłości filtry powietrza do motocykli były produkowane w różnych kolorach, w tym czerwonym. Zauważono, że starsze filtry miały czerwony wkład, podczas gdy nowe są białe. Podejrzewano, że zmiana koloru wiąże się ze zmianą materiału filtrującego.
Unifikacja filtrów - HFA3611 zastępuje HFA3614
Okazuje się, że firma produkująca filtry, wprowadziła zmiany w katalogu stosowanych filtrów. Filtr HFA3614, który był dostosowany do konkretnych modeli motocykli, został zunifikowany. Oznacza to, że obecnie jeden model filtra ma pasować do różnych motocykli.
Filtr HFA3614 jest dostosowany do DL650 po 2006r. Natomiast w tym roku, został on zunifikowany, aby do motocykla pasował jeden filtr. Czyli jeśli mają świeżą dostawę to można brać HFA3611, jest on również sporo tańszy od starego HFA3614.
Ostatecznie, model 3611 zastąpi wersję 3614.
Przeczytaj także: Zastosowanie Filtrów Powietrza
Czyli 3614 już nie będą produkowane, zastąpi je wersja 3611, którą można już bez problemu dostać.
Czy stary filtr HFA3611 z czerwonym wkładem nadal jest dobry?
Pojawia się pytanie, czy stary filtr HFA3611 z czerwonym wkładem można jeszcze używać. Jeśli jest on w dobrym stanie i posiada uszczelkę, to teoretycznie tak.
A ten stary HFA3611 z czerwonym wkładem - jeśli założyć uszczelkę (np. Może ktoś mi naświetli czy dobrze kombinuje.
Różnice w budowie i uszczelkach
Jedną z zauważalnych różnic między starymi a nowymi filtrami jest uszczelka. Nowe filtry, takie jak HFA3611, posiadają uszczelkę, która zapewnia lepsze dopasowanie i szczelność.
Rożnicą na zdjęciach jest taka jakby uszczelka. Sam właśnie dopiero teraz się zorientowałem, że potrzebuję inny filtr, a zamówiłem HFA3611... zakupiłem 3611 w IC, ponieważ nie sprawdziłem wcześniej, a katalog tak właśnie podał. Po zrzuceniu zbiornika okazało się, że jednak 3614.
Przeczytaj także: Porady dotyczące wyboru filtra do oczyszczacza
Ceny filtrów
Ceny filtrów mogą się różnić w zależności od modelu i sklepu. Nowy typ filtra HFA3611 jest często tańszy od starego HFA3614.
W Motofactory płaciłem 52 zł za HFA3611 nowy typ z uszczelką.
Podsumowanie
Wybór odpowiedniego filtra powietrza zależy od modelu motocykla i dostępności filtrów. Obecnie firma dąży do unifikacji filtrów, wprowadzając model HFA3611 jako zamiennik dla starszych modeli. Warto zwrócić uwagę na obecność uszczelki i kolor wkładu, choć kolor nie zawsze musi oznaczać różnicę w jakości.
| Filtr | Kolor | Uszczelka | Zastosowanie |
|---|---|---|---|
| HFA3611 (stary) | Czerwony | Możliwe bez uszczelki (do sprawdzenia) | Starsze modele motocykli |
| HFA3611 (nowy) | Biały | Tak | Nowsze modele motocykli (unifikacja) |
| HFA3614 | ? | ? | Starsze modele motocykli (wycofywany) |
Przeczytaj także: Jak działają filtry górnoprzepustowe?
tags: #filtry #powietrza #białe #czerwone #różnice

