Jak Zdobyć Czystą Wodę w Deponii: Szczegółowy Poradnik

W grze Deponia zdobycie czystej wody jest kluczowe do postępu. Poniżej znajdziesz szczegółowy opis, jak zdobyć różne rodzaje wody potrzebne do przygotowania specjalnego napoju.

Pozyskiwanie Wody z Otoczenia

Na początku potrzebujesz gąbki (Sponge). Znajdziesz ją w łazience, w szafce po lewej stronie domu Toni. Następnie otwórz piecyk (Furnace). Przejdź do ekwipunku i połącz haczyk (Hook) z balonem z gazem rozweselającym (Balloon filled with laughing Gas). Potem włóż balon z haczykiem (Balloon with Hook) do piecyka (Furnace).

Wyjdź ze sklepu Toni i spójrz na komin domu Wenzela (po lewej stronie ekranu). Zauważ, że jest on zabezpieczony pokrywą. Wybierz się teraz do zbiornika wody po lewej. Zauważ, że pociągnięcie korka na łańcuszku uruchamia strumień szlamu, jednak rura nie znajduje się nad właściwym kominem. Kopnij rurę (Pipe), która okrąży zbiornik i zatrzyma się tym razem nad kominem domu Wenzela. Udaj się do domu Wenzela. Wenzel przebywa w piwnicy - Rufus przejdzie tam automatycznie.

Niestety, zamiast tryumfu z nieszczęścia przyjaciela, musi stawić czoła bardzo bolesnemu zdarzeniu - w piwnicy wybiła czysta woda, co oznacza, że notowania Wenzela w Kuvaq bardzo wzrosły. Wenzel po chwili uda się do burmistrza opowiedzieć o swoim odkryciu.

Zdobycie Czystej Wody w Ratuszu

Wyjdź z domu Wenzela i udaj się do Ratusza. Lotti poinformuje Cię, że burmistrz właśnie rozmawia z Wenzelem, a następnie przyjęte zostaną osoby z numerami od 63 do 65. Trzeba się ich jakoś pozbyć. Przyjrzyj się im nietypowym kapeluszom (#1) - z rozmowy z nimi, można dowiedzieć się, że dekarz z braku pracy przerzucił się na robienie kapeluszy.

Przeczytaj także: Różnice między czystą wodą a czystą wódką

Udaj się do zaułka. Jeśli nie pamiętasz procedury wysadzania korytarzy, porozmawiaj z Hannekiem. Użyj magnesów (Magnets) na planie detonacji (Detonation Plan) i ustaw je tak jak na powyższym obrazku (kapelusze osobników w ratuszu wyglądają tak jak domy, pod którymi Rufus założył ładunki). Wróć do ratusza. Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem, poczekalnia będzie pusta (petenci pobiegli sprawdzić czy nic się nie stało ich domostwom), a na ziemi zauważysz 63 numerek (Waiting Number). Podnieś go.

Z pokoju burmistrza wyjdzie Wenzel, który jest pewien, że to właśnie on dostanie Goal "na przechowanie". Początkowo pokój będzie pusty ale po chwili z biurka wyjedzie szuflada, w której drzemie burmistrz. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że ojciec Rufusa używał specjalnego urządzenia do korygowania pola magnetycznego planety, dzięki czemu spał lepiej. Jedyny minus to fakt, że urządzenie niekorzystnie wpływa na gołębie pocztowe.

Po krótkiej rozmowie z burmistrzem, który sypia w biurku własnego gabinetu, rozglądamy się po pokoju. Na początku dzwonimy dzwonkiem - pokaże się szafka, jednak będzie pusta. Sprawdzamy teraz emblemat (water emblem) przy biurku - wyda się Rufusowi znajomy. Używamy na nim różdżki (divining rod) i zabieramy klucz (key) - tego z kolei używamy oczywiście na zamku znalezionym w globusie. Z barku, który się pojawi zabieramy alkohol (booze).

Energetyzująca Woda z Ciężarówki

Aby zdobyć energetyzującą wodę, przypomnij sobie, jak Wenzel wspomniał o możliwości pozyskania jej z samochodu. Pamiętasz wrak ciężarówki stojący przed bramą, który był zamknięty? Udaj się do domu Toni, gdzie znajdziesz garnek z wrzącą wodą. Wsadź do niego gąbkę (sponge), aby ją nasączyć. Następnie użyj mokrej gąbki (wet sponge) na szybie samochodu (windshield), aby ją wyczyścić.

Przyjrzyj się szybie: w jej wnętrzu zauważysz różowe siedzenia ze sztucznej skóry, lalkę robiącą piruety oraz nazwisko - Sugarpuff. Wracamy do centrum miasteczka, a następnie kierujemy się do alei. Rozmawiamy z Hannekiem na temat kluczy. Gdy ten spyta o nasze nazwisko, odpowiadamy mu: Sugarpuff. Na pytanie o ulubiony kolor odpowiadamy: różowy (pink), a o hobby: balet (I love the ballet.). Mężczyzna uwierzy nam i wręczy nam klucz do cieżarówki (key of truck).

Przeczytaj także: Czysta Woda: Regulamin konkursu

Wracamy czym prędzej do bramy do wioski i tam korzystamy z tych kluczyków na drzwiach ciężarówki. Następnie pociągamy za dźwignię (lever), która się pojawiła, aby odblokować maskę (hood). Otwieramy ją następnie i spoglądamy na umieszczoną tam baterię - bohater nie jest w stanie jej wyciągnąć. Używamy na niej więc niezawodnego wiertła dentystycznego (dentist's drill) - zacznie wylewać sę kaws (acid). Szybko używamy na nim szklanki (glass), w ten sposób pozyskując szklankę bogatej w energię wody (glass of energy rich water).

Pozyskiwanie "Byczej Krwi" (Tauryny)

Teraz potrzebujemy "byczej krwi". Powieś plakat z wizerunkiem krowy (Sign) na tablicy ogłoszeń (Bulletin Board). Byk okaże zainteresowanie i obróci się, ale nadal nie wybuchnie. Czym drażni się byki? Czerwonym materiałem, a tak się składa, że posiadasz takowy w ekwipunku (Red Curtain). Przykryj zatem tablicę ogłoszeń czerwonym materiałem. Byk wpadnie we wściekłość, ale o to właśnie chodziło.

Wbij strzykawkę (Syringe) w byka (Bull). Rufus wsiądzie na urządzenie, pobierze trochę płynu i zostanie artystycznie wyrzucony w powietrze - jednak uzyskał to co chciał.

Przygotowanie Mikstury

Połącz ze sobą taurynę w strzykawce (Syringe with Taurine), kieliszek z energetyczną wodą (Glass of Energy-rich Water) i alkohol (Booze).

Pamiętaj, że zdobycie wszystkich składników może wymagać interakcji z różnymi postaciami i rozwiązywania zagadek w grze. Powodzenia!

Przeczytaj także: Filtracja wody ze zeolitem

tags: #deponia #czysta #woda #jak #zdobyć

Popularne posty: