Citroen C5 2.0 DTI (2002) - Wymiana filtrów powietrza i diagnostyka problemów ze spalaniem

Witam. Mam problem ze swoim samochodem, a mianowicie WYSOKIE SPALANIE w okolicach 14-15 L na 100KM odczyt z komputera. Rozumiem, że mogą wystąpić przekłamania ale nie sądzę by były one, aż takie duże.

Samochód był kupiony niedawno więc nie jestem w stanie powiedzieć co było wymieniane, a co nie. Teoretycznie samochód ma ponad 178tys. km. przejechane ale wiadomo jak to jest. Osobiście wymieniłem filtr powietrza, poprzedni był czarny więc sadzę, że inne filtry są w niezbyt dobrym stanie.

Możliwe przyczyny wysokiego spalania:

  • Wyciek ropy: Poszukaj ewentualnego wycieku ropki, w okolicach baku, pompki wspomagającej paliwa jest skomplikowany układ rurek z takimi szybkozłączkami, które potrafią się psuć i przepuszczać.
  • Układ paliwowy: Przejrzyj rurkę która prowadzi paliwo do filtra, oraz sam filtr. W TDDI jest tam taki kruciec który również potrafi się ułamać.
  • Zaciski hamulcowe: Sprawdź też, czy nie trzymają ci tylne zaciski. Może trzeba je przeczyścić i ew. przesmarować linki ręcznego.

Po wymianie dwumasy wraz z kompletnym sprzęgłem i wszystkich filtrów, spalanie nadal pozostaje na bardzo wysokim poziomie według komputera 14-17l/100 i realnie przekracza 12l.

Po wszystkim zauważyłem, że nie mam mocy nie przyśpiesza, gaz do oporu a on żółwim tempem turbo dziwnie późno się załącza. Mechanik powiedział, że turbo, pompa i wtryski są sprawne. Co może być nie tak?

Potencjalne problemy z brakiem mocy:

  • Nieszczelności w dolocie: dolot (węże), uszczelki pod kolektorem ssącym, może jakąś wydmuchało.
  • Czujnik MAF: czujnik MAF przeczyściłem był zabrudzony, natomiast za kolektor biorę się jutro.
  • MAP sensor: map sensor jest za prawym halogenem w zderzaku na rurze idącej z intercoolera do dolotu. W tddi jest za intercoolerem wkręcony w plastikową rurę na dwie śrubki (gwiazdki).

Problemem była popękana rurka od podciśnienia... Sprawa załagodzona przyśpieszanie wróciło...

Przeczytaj także: Jak Wymienić Filtry w C5 III 16V?

Następny i ciągły problem to wysokie spalanie na poziomie około 12l/100. Wszystkie filtry oraz dwumasa choć nie wydaje mi się że to miało by jakiś wpływ na spalanie...

Z rana przy odpaleniu widać siwy dymek ale jedynie przez chwile dosłownie może pierwsze 15 sek po odpaleniu i delikatne falowanie obrotów po zagrzaniu żadnych objawów... Wszystko w normie oprócz spalania...

Dodam, że alternator ładowanie ma prawidłowe, nie muli nie szarpie przy dodawaniu gazu wkręca się na obroty ehhh...

Chciałbym usłyszeć suche fakty tj. Przyczyny wyższego spalania oraz inne objawy przy tym występujące.

Sprawdź uszczelki po obu stronach pompy. Prawdopodobnie któraś wyskoczyła.

Przeczytaj także: Filtr powietrza Citroen Jumpy III - wymiana

Dodatkowe wskazówki i możliwe przyczyny problemów:

  • Filtr powietrza: Sprawdź czy filtr powietrza jest czysty.
  • Woda w układzie paliwowym: Sprawdź, czy nie ma wody w wężyku pomiędzy filtrem powietrza i korkiem wlewu oleju.
  • Wężyki podciśnienia: Sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia.
  • MAP sensor: Sprawdź MAP sensor, który znajduje się za prawym halogenem w zderzaku na rurze idącej z intercoolera do dolotu.

Pamiętaj, że diagnostyka komputerowa może być pomocna w znalezieniu przyczyny problemu. Warto również skonsultować się z doświadczonym mechanikiem.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w C3 III?

tags: #citroen #c5 #2002 #2.0 #dti #wymiana

Popularne posty: