Zestaw naolejacz osuszacz do kompresora: Zasada działania i zastosowanie

Narzędzia pneumatyczne zyskują na popularności zarówno wśród profesjonalistów, jak i amatorów. Do zapewnienia im funkcjonowania potrzebne jest sprężone powietrze, które wprawia w ruch mechanizm silnika. Powietrze to dostarczamy odpowiednio dobranym i podłączonym kompresorem lub sprężarką, dlatego wszyscy zainteresowani kupnem narzędzi pneumatycznych muszą być gotowi na zakup również tego urządzenia.

Należy pamiętać, że do prawidłowego funkcjonowania narzędzi musimy zadbać o właściwe podłączenie kompresora wraz z całym osprzętem, jak wąż czy szybkozłączki, tak, aby powietrze nie miało po drodze ujścia. Musimy zapewnić również odpowiednie ciśnienie pracy, gdyż zbyt niskie obniży znacząco moc narzędzia i nie będziemy w stanie z niego korzystać. Narzędzia pneumatyczne są zazwyczaj lżejsze od swoich elektrycznych odpowiedników, a także produkują zdecydowanie mniej hałasu.

Zasada działania narzędzi pneumatycznych

Na samym początku musimy zrozumieć, w jaki sposób działają narzędzia pneumatyczne. Do zapewnienia im funkcjonowania potrzebne jest sprężone powietrze, które wprawia w ruch mechanizm silnika. Działanie pneumatycznego systemu polega na kontrolowaniu przepływu sprężonego powietrza przez zawory pneumatyczne. Przy użyciu tych zaworów można sterować przepływem powietrza do cylindrów pneumatycznych, co umożliwia regulowanie ruchu mechanizmów, a także blokowanie przepływu powietrza w różnych miejscach systemu. Podsumowując, pneumatyka umożliwia sterowanie ruchem i działaniem różnych mechanizmów za pomocą sprężonego powietrza, co znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, np.

Zastosowanie narzędzi pneumatycznych

Gama narzędzi pneumatycznych jest prawie równie rozległa jak świat elektronarzędzi. Do tej pory wykorzystywane głównie przez profesjonalistów, zaciekawiły i zwykłych użytkowników.

No dobrze, skoro już wiemy jak działają narzędzia pneumatyczne czas dowiedzieć się, jakie narzędzia w tej gamie znajdziemy. Pistolet do pompowania przyda nam się do napompowania dętek i opon np. w rowerze czy w wózku dziecięcym. Pistolet do pompowania posiadać powinien manometr, tak abyśmy mogli kontrolować ciśnienie, z jakim pompujemy dany element. Pistolet do przedmuchiwania z kolei służyć nam będzie do oczyszczania przedmiotów czy maszyn z kurzu i innych zanieczyszczeń. Warto, aby nasz pistolet do przedmuchiwania miał od razu w zestawie przedłużkę, gdyż dzięki niej usuniemy zabrudzenia nawet z trudnodostępnych miejsc.

Przeczytaj także: Zdrowe powietrze w domu

Innym bardzo przydatnym w każdego rodzaju warsztacie, a już szczególnie w warsztacie samochodowym jest smarownica pneumatyczna, służąca do smarowania i konserwacji urządzeń, maszyn oraz pojazdów. Jeżeli jesteśmy na początku swojej przygody z narzędziami pneumatycznymi, bardzo fajnym rozwiązaniem jest nabycie zestawu akcesoriów pneumatycznych. Przykładowo zestaw akcesoriów pneumatycznych PANSAM A533053 to seria końcówek i adapterów do pompowania, dzięki którym napompujemy oponę w rowerze, piłkę czy materac, także jest to bardzo przydatna rzecz zarówno w warsztacie jak i użytku domowym.

Szlifierka mimośrodowa pneumatyczna to urządzenie do szlifowania i wygładzania płaskich powierzchni z różnego rodzaju materiałów jak drewno czy metal. Najczęściej wykorzystywana w zakładach zajmujących się obróbką drewna, ale zastosowanie swoje znajdzie również w warsztatach samochodowych. Dla majsterkowicza czy hobbysty-stolarza to również świetne narzędzie do odnawiania np. starych mebli czy drzwi. Tego rodzaju klucz pneumatyczny zazwyczaj znajduje swoje zastosowanie w profesjonalnych warsztatach wulkanizacyjnych i samochodowych, ale i mechanik-hobbysta w swoim warsztacie garażowym z pewnością uzna to urządzenie za więcej niż przydatne.

Klucz pneumatyczny udarowy ma przewagę nad kluczem elektrycznym w postaci możliwości osiągnięcia większego momentu obrotowego, który to parametr jest kluczowy dla pracy tego narzędzia. Określa on, bowiem siłę, z jaką możemy dokręcić lub odkręcić dany element - czyli im większy moment obrotowy tym większa moc urządzenia. Podobnie jak poprzednik pneumatyczny klucz kątowy króluje w branży motoryzacyjnej. Wyposażony jest w mechanizm grzechotki, który umożliwia nam pracę bez konieczności odrywania klucza od śruby czy nakrętki, na którą w danej chwili oddziałujemy, przez co znany jest również pod nazwą grzechotki pneumatycznej.

Olej do narzędzi pneumatycznych i kompresora

Z tym akurat nie ma problemu, gdyż na rynku istnieją mieszanki specjalnie przeznaczone do tego typu narzędzi, wystarczy, więc, że zaufamy producentowi i po prostu kupimy taki, którego przeznaczenie zostało jasno określone, jako olej do narzędzi pneumatycznych. Olej ten dba o właściwe naoliwienie narzędzia i zapobiega jego zatarciu, co w efekcie wydłuża jego żywotność. Przy okazji warto wspomnieć również o tym, jaki olej do kompresora wybrać. Otóż zasada jest taka sama - nie może być to jakikolwiek olej, musi być to specjalna mieszanka koniecznie wzbogacona o właściwości antykorozyjne.

Odwadniacz i odolejacz - kluczowe elementy instalacji pneumatycznej

Tu podobnie jak w przypadku oleju do narzędzi pneumatycznych warto zaufać producentowi i informacji zawartym na opakowaniu. Kolejną rzeczą jest używanie odolejacza. Odolejacz to specjalny filtr, dzięki któremu olej wydobywający się ze sprężarki powierza, zostaje oddzielony od narzędzia oraz instalacji sprężonego powietrza, co jest sytuacja mocno niekorzystną. Trzeba, więc pamiętać i o tym aspekcie.

Przeczytaj także: Zestaw Szafkowy Osmoza

Fabrycznie nowy odwadniacz - odolejacz, separator oleju, filtr F0034 P OMI przeznaczony jest do oczyszczania sprężonego powietrza z wszelkich zanieczyszczeń stałych takich jak pył, brud, rdza itp. oraz ciekłych - wody i oleju sprężarkowego czyli tzw. kondensatu który jest bardzo agresywny chemicznie. W sytuacji gdy tego kondensatu nie odseparujemy, odfiltrujemy od spręż.pow. powoduje on uszkodzenia, a nawet zniszczenie zasilanych urządzeń czy powstawanie wybrakowanych produktów, powłok lakierniczych itp.

Oferowany model zapewnia maksymalny przepływ do 3400 litrów/min. i filtrację w 2 klasie czystości wg międzynarodowej normy ISO 8573.1 dla cząstek stałych tj. do 0,1 µm oraz wody i oleju do 0,1 mg na każdy m³ sprężonego powietrza. Może pracować w Instalacjach aż do 16 bar.

W standardzie, na wyposażeniu filtra znajduje się wielowarstwowy, wykonany z bardzo gęstej boro-silikatowej mikro-włókniny wkład filtrujący który dzięki zjawisku dyfuzji, bezwładności i koalescencji zatrzymuje zarówno cząstki stałe jak i ciekłe. Wielką zaletą oferowanego filtra jest bardzo mały spadek ciśnienia - różnica ciśnienia wlotowego i wylotowego z filtra. Jest to spadek rzędu tylko 0,2 bara dla nowego wkładu. Tak dobry parametr uzyskano dzięki nowatorskim materiałom ( boro-silikatowe mikro-włókniny oraz bardzo gęstego plisowania jednej z wewnętrznych warstw) do budowy wkładu filtrującego i wykorzystaniu nowych w tej dziedzinie, zasad fizyki - dyfuzji, bezwładności i koalescencji.

Również nie do przecenienia w oferowanym filtrze jest nowatorskie mocowanie wkładu filtrującego w korpusie filtra. Nie jest to mocowanie na gwintowanej, stalowej szpilce, tak jak jest u wielu innych producentów, lecz w formie nie korodujących plastykowych wypustek wciskanych w odpowiednie szczeliny gniazda korpusu filtra. Kontakt stalowej szpilki z agresywnym kondensatem powoduje jej silne korodowanie co w konsekwencji uniemożliwia wykręcenie zużytego wkładu i wkręcenie nowego. Często w takiej sytuacji dochodzi do jej urwania, a to uniemożliwia dalsze eksploatowanie tak uszkodzonego filtra.

Urządzenia te wykonane są zgodnie z normami materiałowymi AISI 12 DIN 1725, a dla modeli od 0125 do 0440 dla wszystkich stopni filtracji (Q,P,H,C) zgodnie z Dyrektywą Unijną 97/23/CE P.E.D odnoszącą się do prostych zbiorników ciśnieniowych.

Przeczytaj także: Czy warto kupić 5-stopniowy RO?

Filtry odwadniacze - odolejacze nie są urządzeniami bezobsługowymi! Wymagają dozorowania poprawności działania i konserwacji - wymiany wkładów filtracyjnych co najmniej raz w roku, a przy manualnym systemie drenażu kondensatu jego systematycznego opróżniania. Również przy automatycznym drenażu kondensatu należy systematycznie kontrolować jego poprawność działania i w cyklach co 6 miesięcy wykonywać jego czyszczenie i przemywanie w celu zapewnienia jego drożności.

Separator wody powinien być montowany pierwszy a naolejacz drugi. Ponieważ sprężone powietrze najpier musi być oczyszczone a dopiero później dozowanego do niego olej pneumatyczny. Z tego co pamietam odwadniacz i naolejacz powinny być w miejscu podłączania odbiorników.

Naolejacz - zasada działania i rodzaje

Do klucza pneumatycznego potrzebny jest naolejacz (na przewodzie zasilającym). Teraz odkręć przyłącze i wlej parę kropli rzadkiego oleju. Sam olej ok 20 zł, razem z naolejaczem 30 zł. Po zastosowaniu samego odolejacza, olej w agregacie w końcu się wyczerpie. Widziałem że można kupić też tak zwany naolejacz, Proszę powiedzcie mi czy dobrze to rozumiem. Jaki smar do kalamitki w kluczu pneumatycznym?

Są różne typy, modele, wersje kluczy: małe, średnie i duże. To, że wymagany do wlotu klucza jest olej pneumatyczny, zakraplamy kilka kropelek oleju pneumatycznego (jeżeli nie mamy mini naolejacza) co kilka kół?! Naolejacz. Puszkę zalewa się olejem, a pokrętłem ustawia dawkę. Chodzi o smarowanie elementów układu pneumatycznego w odbiornikach powietrza ( siłowniki, zawory, rozdzielacze, czy też narzędzia pneumatyczne).

Pierwszy z lewej (z manometrem). Jest to reduktor z filtrem i separatorem (prawdopodobnie z automatycznym spustem kondensatu). "Kompresor wyposażono w separator oleju z reduktorem ciśnienia, który zatrzymuje w wydmuchiwanym powietrzu wodę i olej." Do klucza pneumatycznego potrzebuję naolejacz. W jaki sposób wszystko zmontować żeby to miało ręce i nogi? Za zbiornikiem montowany jest osuszacz a dalej naolejacz i wyjście do odbiornika . Ja nie mam żadnych osuszaczy, naolejaczy. Co jakiś czas siknę oleju do szybkozłącza w narzędziu.

Mam pewien problem z moim układem pneumatycznym. Układ pracuje na stałym ciśnieniu 4bar regulowanym przez odwadniacz na wejściu do układu. Cały układ podpięty jest do kompresora śrubowego ze stacją uzdatniania powietrza (osuszacz+filtry). Kompresor startuje gdy ciśnienie w instalacji spadnie do 5bar. Do układu prowadzi przewód fi16.

Klucze są na 6 bar, możesz pracować nawet przy 12 tyle że nie pożyją tak długo więc polecam zamontować reduktor wraz z osuszaczem i naolejaczem.

Filtroreduktor z naolejaczem VERKE

Dwuczęściowy zestaw marki VERKE do zastosowania w instalacji pneumatycznej. Składa się z modułu filtroreduktora oraz dozownika oleju. Kondensat osadza się w przykręcanym pojemniku z ręcznym spustem. Po zapełnieniu się pojemnika (do poziomu ok. 10 mm poniżej elementu filtracyjnego) należy usunąć kondensat otwierając zaworek spustowy.

Do nastawy ciśnienia służy wygodne pokrętło na filtroreduktorze. Pokrętło posiada blokadę zabezpieczającą przed niezamierzoną zmianą nastawy - przed regulacją należy odblokować je przez pociągnięcie do góry. Zakres pomiarowy manometru wynosi 0 - 16 bar. Tarcza wyskalowana jest w barach z podziałką o dokładności 0,2 bar. Manometr można zainstalować do portu na obudowie filtroreduktora - do wyboru są dwa przyłącza: przednie lub tylne. Nieużywany port należy zaślepić dołączonym korkiem.

Wraz z zestawem dostarczany jest tylni uchwyt montażowy wraz ze śrubkami. W zestawie szybkozłączka i wtyczka.

Dane techniczne zestawu VERKE:

  • Wejście/wyjście - 1/2″
  • Możliwość regulacji podawanego oleju

Profesjonalny filtroreduktor marki VERKE. Moduł filtra wyposażony jest we wkładkę filtracyjną. Kondensat osadza się w przykręcanym pojemniku z ręcznym spustem. Po zapełnieniu się pojemnika (do poziomu ok. 10 mm poniżej elementu filtracyjnego) należy usunąć kondensat otwierając zaworek spustowy. Zakres pomiarowy manometru wynosi 0 - 16 bar. Tarcza wyskalowana jest w barach z podziałką o dokładności 0,2 bar. Manometr można zainstalować do portu na obudowie filtroreduktora - do wyboru są dwa przyłącza manometru: przednie lub tylne. Regulacji ciśnienia dokonuje się za pomocą dużego, wygodnego pokrętła w górnej części urządzenia.

Smarownica - definicja

Smarownica, zwana potocznie naolejaczem mgły olejowej, jest ważnym elementem w układach utrzymania ruchu. Nasze smarownice sprężonego powietrza są stosowane wszędzie tam, gdzie nadrzędnym systemem napędzane są różne urządzenia, narzędzia i maszyny.

Smarownice pneumatyczne odgrywają bardzo ważną rolę w układach pneumatycznych, gdyż zapewniają prawidłowe ich funkcjonowanie poprzez smarowanie mgłą olejową. Użycie smarownicy pneumatycznej ma przełożenie na zmniejszenie tarcia, zabezpieczenie przed korozją, poprawę szczelności oraz żywotności układu czy trwałości napędów pneumatycznych.

Smarownica pneumatyczna poprzez celowe dławienie strumienia powietrza, a tym samym wytworzenie podciśnienia między otworem dozującym, miesza olej z powietrzem, czego wynikiem jest mgła olejowa. Śruba dozująca smarownicy reguluje ilość podawanego oleju.

Niedostateczne smarowanie może być przyczyną tarcia elementów w układach sprężonego powietrza, nadmiernej i przyspieszonej eksploatacji łopatek, uszczelnień, strat mocy itd.

W niektórych modelach smarownica działa na zasadzie dyszy Venturiego. Ilość oleju, który jest doprowadzany do instalacji, reguluje się za pomocą pokrętła regulacyjnego. Dzięki wskaźnikowi napełnienia oleju operator ma możliwość wizualnej kontroli dostarczanego oleju.

Naolejacze pneumatyczne stosowane są w systemach, które cechuje duża prędkość i ciągłość pracy. Ich wykorzystanie pozwala na kontrolę wielkości środka smarnego, na który jest zapotrzebowanie ze strony aplikacji. Olej zostaje odmierzony, rozpylony za pośrednictwem sprężonego powietrza, gdzie także może zostać z nim połączony. Olej smarownicy automatycznej może także zostać podniesiony ze zbiorniczka dzięki zwężce Venturiego. Przefiltrowane powietrze i olej znajdują się pod ciśnieniem i transferowane są przez uszczelki, przez co nie ma możliwości przeniknięcia zanieczyszczeń z atmosfery do wnętrza systemu.

Oferujemy duży wybór smarownic sprężonego powietrza generujących mgłę olejową z opcją zautomatyzowanego tankowania zbiorniczka pod ciśnieniem, dzięki czemu nie jest wymagane opróżnianie instalacji z powietrza.

Rodzaje smarownic pneumatycznych

Oferujemy duży wybór smarownic, dostępnych w kilku różnorodnych seriach. Naszym klientom proponujemy:

  • Smarownica pneumatyczna serii Standard - Naolejacz powietrza o gwincie od G1/4 do G1. Rozmiarom odpowiadają wielkości przepływów mieszczące się w przedziale od 2600 do 8200 Nl/min. Naolejacz pneumatyczny Standard o różnych pojemnościach zbiorników dla max ciśnienia równego 15 bar.
  • Smarownice pneumatyczne serii Standard Mini - Naolejacze dla gwintów G1/8 i G1/4 i przepływu 700 Nl/min. Stała pojemność zbiornika wynosząca 28cm3.
  • Smarownice pneumatyczne serii Futura - Innowacyjne produkty automatyczne Futura posiadają opcję zautomatyzowanego tankowania zbiornika dzięki instalacji węża zasilającego do nypla znajdującego się w górnej części urządzenia. Smarownica pneumatyczna po przyciśnięciu nypla za pomocą dyszy Venturiego zasysa olej z głównego zbiornika i napełnia zbiorniczek smarownicy. Nie ma potrzeby spuszczania powietrza z sieci. Dla tego typu smarownic automatycznych zalecamy zastosowanie oleju. Naolejacz powietrza o gwintach od G1/4 do G1. Zapewniamy bardzo duży asortyment dodatków do elementów serii futura.
  • Smarownice pneumatyczne serii Flowline - Produkty dla ciśnienia max 12 bar i roboczego 10 bar. Smarownica pneumatyczna z poliamidowym dozownikiem oleju i korpusem wykonanym z aluminium. Smarownice automatyczne flowline posiadają standardowe uszczelnienie NBR, a temperatura medium nie powinna przekroczyć 60°C. Naolejacz pneumatyczny o zakresie gwintów od G1/4 do G1. Realny przepływ wynosi między 1500 a 2500 l/min. Polecanym olejem jest olej do narzędzi pneumatycznych. Wśród części zamiennych do tej serii smarownic znajdą Państwo obudowy, zbiorniki, szklanki, zestawy uszczelnień, uchwyty czy zestawy połączeniowe.
  • Naolejacz powietrza serii Multifix-Mini - Smarownica pneumatyczna tej serii dla gwintów G1/8 i G1/4 przyjmuje stały przepływ na poziomie 1010 l/min. Naolejacze powietrza dostępne z dozownikiem oleju wykonanym z poliamidu i szkła. Mosiężne smarowniczki o uszczelnieniu NBR dla ciśnień maksymalnych 16 i 20 bar - w zależności czy smarownica jest z tworzywa, czy metalu. Wśród osprzętu znajdą Państwo zestaw połączeniowy, łączniki, zbiorniki czy kopułki.
  • Smarownice liniowe - Smarowniczka dla gwintu G1/4, temperatury medium i pracy wynoszącej max 50°C oraz ciśnienia pracy między 2 a 6 bar. Zbiorniczek oleju smarowniczki wykonany został z poliwęglanu.
  • Smarownice pneumatyczne serii Flowmatik - Naolejacze powietrza, których przepływ nominalny wynosi od 500 do nawet 1500 l/min. Smarownice G1/4, G3/8 i G1/2.
  • Smarownice serii flowmatik Ultra - Naolejacze mgłą olejowa od G1/4 do G1 wykonane z polikarbonatu. Smarownica pneumatyczna dla maksymalnej wartości przepływu 5000l/min.

Instalacja smarownicy pneumatycznej

Do gwintowanego przyłącza smarownicy, które znajduje się na dnie urządzenia należy podłączyć wąż zasilający.

W momencie wciśnięcia przycisku, dzięki specjalnej dyszy, realizowane jest zassanie oleju z głównego zbiornika, by następnie napełnić pojemnik ze środkiem smarującym.

Aby naolejacz pneumatyczny działał poprawnie, obligatoryjnie musi być choćby minimalny przepływ powietrza. Smarowniczki mają zautomatyzowane dozowanie oleju na wcześniej przyjętym poziomie, wprost proporcjonalnie do przepływu powietrza.

Dobór smarownicy mgły olejowej

Przy wyborze naolejacza należy wziąć pod uwagę elementy systemu, które wymagają smarowania. Istotne jest przy tym sprecyzowanie typu wymaganego smarowania dla każdej części systemu.

Ważne jest także, aby pamiętać, że każde urządzenie wymaga innej ilości smaru i nie zalecane jest stosowanie jednej smarownicy do smarowania wszystkich elementów systemu. W tym wypadku należy poszczególne naolejacze dopasować do odpowiednich miejsc, które mają zostać naolejone. Dla prawidłowego funkcjonowania naolejacza niezbędne jest zapewnienie minimalnego przepływu. Proponowane smarowniczki sprawdzą się przy prostych obwodach pneumatycznych, choć wybór powinien uwzględniać docelowe charakterystyki przepływowo-ciśnieniowe, które wskazał producent.

Porównanie automatycznych smarownic pneumatycznych i smarownic ręcznych

Oferowane produkty to nowoczesna i w pełni zautomatyzowana forma dozowania smaru, mająca wiele zalet w odniesieniu do smarowania ręcznego.

Smarowniczki są wolne od czynnika ludzkiego (rozproszona odpowiedzialność i konsekwencje takie jak przesmarowanie czy brak smarowania) i w odróżnieniu od ręcznych towotnic nie jest potrzebna duża siła fizyczna i czas operatora związany z obsługą narzędzia. Ponadto automatyczna smarowniczka do prawidłowego dozowania nie wymaga zatrzymywania maszyny, co często jest spotykane w przypadku jej odpowiedników ręcznych (uciążliwy dostęp do punktów smarowych). Kolejnym ważnym atutem i przewagą jest równomierność smarowania (rozumiana jako dawkowanie smaru jak i systematyczność w długim okresie). Jest to ważne, gdyż np. przesmarowanie może spowodować uszkodzenie uszczelnienia, a brak smaru spowodować tarcia, nadmierną eksploatację komponentów maszyny jak i całej aplikacji.

Jeśli chodzi o systematyczność smarowania, brak ciągłości w gospodarce smarowniczej zakładu zastępowany bywa procedurą smarowania okresowego. Powoduje to często nadmierne smarowanie na początku, by w kolejnych okresach odczuwalne były niedobory smaru. Ta nierównomierność wynika często ze zbyt długiego czasu pomiędzy czynnościami smarowniczymi i jest charakterystyczna dla tradycyjnych smarownic. Problem ten nie występuje w naolejaczach, gdzie odpowiednie dawki smaru są cyklicznie aplikowane do układów.

Dodatkowo naolejacze powietrza ułatwiają kontrolę smaru, równomierne i powtarzalne aplikowanie go do wszystkich urządzeń i maszyn w układzie podczas pracy, są wolne od zapyleń, zabrudzeń zewnętrznych itd. Stanowią dzięki temu ważny element każdego układu centralnego smarowania instalacji przemysłowych, które w sposób najbardziej bezpieczny i profesjonalny zapewniają bezpieczeństwo bezawaryjnej pracy maszyn, ciągłość procesów oraz bezpieczeństwo operatorów.

Zasada działania smarownicy pneumatycznej

Zasada działania naolejaczy pneumatycznych polega na użyciu zjawiska spadku ciśnienia w zwężce w odniesieniu do poziomu ciśnienia statycznego na otworze dolotowym oraz zbiorniczku z olejem.

Olej smarownicy odciągany jest ze zbiornika wężem i wkraplany rurką do zwężki - wszystko dzieje z powodu występującej różnicy ciśnień. Intensywność naolejania regulujemy dławikiem, natomiast wkręt pełni rolę zaworu odcinającego tj. napełnianie zbiorniczka smarowniczki olejem nie wymaga od nas odcinania zasilania czy przerwania pracy mechanizmu napędowego. Krople oleju smarownicy nie wpadają bezpośrednio do kanału przepływowego, ale są dołączane przez sprężone powietrze przepływające otworem, tuleją aż do zbiornika. Z niego także tylko nieduże krople dostają się do wypływającego otworem powietrza, z kolei większe krople spadają w głąb zbiornika.

Dobre praktyki, czyli jak wydłużyć żywotność systemu smarowania

W celu maksymalizacji poprawności i niezawodności działania smarownic automatycznych należy przestrzegać kilku ważnych zasad. Z punktu widzenia aplikacji, duże spadki ciśnienia roboczego są niepożądane, podobnie jak luki - błędy w systemach smarowania. Poprawna instalacja punktów wejścia mgły olejowej dla każdej aplikacji jest standardem. Każda aplikacja jest inna - należy o tym pamiętać przy konfiguracji ciśnienia powietrza oraz ilości aplikowanego oleju. Odprowadzenie mgły olejowej jest ostatnim, lecz równie ważnym etapem prawidłowego procesu smarowniczego.

Kompletny blok przygotowania powietrza YQFC4010-04

W zestawie z złączkami i teflonem do uszczelnienia.

Filtr z reduktorem oczyszcza powietrze ze wszystkich zanieczyszczeń łącznie z wodą i olejami.

Następnie zintegrowany Naolejacz, automatycznie dozuje olej smarujący narzędzia pneumatyczne. Wyposażony jest w regulację ilości podawanego oleju. Minimalne ciśnienie przy którym olej jest dozowany to 1,5 bara.

Zestaw Jest niezbędnym elementem każdej instalacji pneumatycznej, gdzie stosuje się narzędzia pneumatyczne wymagające smarowania mgłą olejową.

Filtr nie wymaga dodatkowych mocowań, utrzymuje się na nyplu lub złączce, którą będzie przymocowany do kompresora. Wyposażony został również w uchwyty, którymi można przykręcić go do ściany. Opróżnianie wody polega na odkręceniu zaworu umieszczonego u dołu filtra.

tags: #zestaw #naolejacz #osuszacz #do #kompresora #zasada

Popularne posty: