Budowa i zasada działania osuszaczy Jelcz
- Szczegóły
W autobusach klimatyzacja to nie luksus, lecz konieczność. W wielu przypadkach to wymóg podstawowy dla firm obsługujących kraje Europy Południowej. Bogato ilustrowany, praktyczny poradnik poświęcony budowie, obsłudze i diagnozowaniu współczesnych układów klimatyzacji występujących w samochodach osobowych.
Opisano zadania i zasadę działania klimatyzacji, właściwości czynnika chłodniczego oraz budowę i działanie różnych rodzajów samochodowych układów klimatyzacji (z zaworem rozprężnym, z dławikiem, z dwoma parownikami, z funkcją ogrzewania wnętrza pojazdu, w samochodach o napędzie hybrydowym, w samochodach z układem Start-Stop).
Omówiono poszczególne elementy układu klimatyzacji (ich rodzaje, budowę, działanie, przyczyny awarii oraz sposoby sprawdzania) - sprężarki, skraplacze, wentylatory skraplaczy, filtry osuszacze, zawory rozprężne, dławiki, parowniki, akumulatory hydrauliczne, przewody i uszczelnienia.
Części do klimatyzacji samochodowej i autobusowej są dostępne. Dokładamy wszelkich starań, aby Twoje dane osobowe były bezpieczne.
Groty lutownicze T12: Nowoczesne rozwiązanie
Groty T12 to połączenie zatopionego w ceramice drutu oporowego, czujnika temperatury oraz wysokiej jakości końcówki lutowniczej. Zintegrowana konstrukcja grotu umożliwia ekspresowe nagrzewanie oraz bardzo szybkie działanie stabilizacji temperatury.
Przeczytaj także: Instrukcja krok po kroku: Osuszacz w Solaris Urbino
Jedną z największych zalet grotów o zintegrowanej konstrukcji jest wyeliminowanie problemu rezystancji powietrznej pomiędzy końcówką lutowniczą, a czujnikiem temperatury. Czujnik temperatury w grotach typu T12 jest połączony szeregowo z grzałką i jest umiejscowiony w końcówce lutowniczej jak najbliżej jej czubka. Tym samym każda zmiana temperatury jest szybko rejestrowana.
Kolejną, docenianą przez wielu użytkowników zaletą jest szybkość zmiany końcówki lutowniczej, a nawet możliwość jej wymiany bez konieczności czekania na ostudzenie się grotu.
Funkcje grotów T12
- Stabilizacja temperatury: Umożliwia utrzymanie zadanej temperatury grota w różnych warunkach zapotrzebowania ciepła na wykonanie prawidłowego połączenia lutowniczego. Grot w zależności od wielkości lutowanego elementu i pola lutowniczego oddaje mniej lub więcej ciepła.
- Kalibracja temperatury: Umożliwia skalibrowanie wbudowanego w grot czujnika temperatury. W zależności od jakości, rozmiaru i stopnia zużycia grotu wymagający użytkownik z pomocą urządzenia mierzącego temperaturę może samodzielnie skalibrować czujnik. Prawidłowy odczyt nie tylko pozytywnie wpływa na stabilizację temperatury, ale pomaga doświadczonemu użytkownikowi uniknąć błędów.
- Auto sleep / hibernacja: Umożliwia przejście stacji w tryb czuwania.
Komunikacja z układem sterującym odbywa się za pomocą przewodów zasilających grzałkę. Zazwyczaj w tego typu konstrukcjach specjalny układ sterujący na niecałą milisekundę odcina zasilanie grzałki, odczytuje temperaturę końcówki grotu oraz na bieżąco dostosowuje parametry poboru mocy w zależności od potrzeby.
Dla porównania stabilizacja temperatury w urządzeniach o konstrukcji kolby z grzałką i nasuwanym na niej grotem jest opóźniona o wpływ rezystancji powietrznej. Powietrze w wolnej przestrzeni pomiędzy grotem a grzałką również musi się nagrzać lub schłodzić, co dodatkowo wydłuża reakcję wbudowanego w grzałce czujnika temperatury. Stabilizacja, zwłaszcza w starszych konstrukcjach, gdzie czujnik temperatury wbudowany był w środek elementu grzejnego, działała powoli.
Przeczytaj także: Osuszacze wilgoci - ranking
Przeczytaj także: Jak naprawić błąd E5 w osuszaczu powietrza Ralf?
tags: #osuszacz #jelcz #budowa #zasada #działania