Budowa i zasada działania osuszaczy Jelcz

W autobusach klimatyzacja to nie luksus, lecz konieczność. W wielu przypadkach to wymóg podstawowy dla firm obsługujących kraje Europy Południowej. Bogato ilustrowany, praktyczny poradnik poświęcony budowie, obsłudze i diagnozowaniu współczesnych układów klimatyzacji występujących w samochodach osobowych.

Opisano zadania i zasadę działania klimatyzacji, właściwości czynnika chłodniczego oraz budowę i działanie różnych rodzajów samochodowych układów klimatyzacji (z zaworem rozprężnym, z dławikiem, z dwoma parownikami, z funkcją ogrzewania wnętrza pojazdu, w samochodach o napędzie hybrydowym, w samochodach z układem Start-Stop).

Omówiono poszczególne elementy układu klimatyzacji (ich rodzaje, budowę, działanie, przyczyny awarii oraz sposoby sprawdzania) - sprężarki, skraplacze, wentylatory skraplaczy, filtry osuszacze, zawory rozprężne, dławiki, parowniki, akumulatory hydrauliczne, przewody i uszczelnienia.

Części do klimatyzacji samochodowej i autobusowej są dostępne. Dokładamy wszelkich starań, aby Twoje dane osobowe były bezpieczne.

Groty lutownicze T12: Nowoczesne rozwiązanie

Groty T12 to połączenie zatopionego w ceramice drutu oporowego, czujnika temperatury oraz wysokiej jakości końcówki lutowniczej. Zintegrowana konstrukcja grotu umożliwia ekspresowe nagrzewanie oraz bardzo szybkie działanie stabilizacji temperatury.

Przeczytaj także: Instrukcja krok po kroku: Osuszacz w Solaris Urbino

Jedną z największych zalet grotów o zintegrowanej konstrukcji jest wyeliminowanie problemu rezystancji powietrznej pomiędzy końcówką lutowniczą, a czujnikiem temperatury. Czujnik temperatury w grotach typu T12 jest połączony szeregowo z grzałką i jest umiejscowiony w końcówce lutowniczej jak najbliżej jej czubka. Tym samym każda zmiana temperatury jest szybko rejestrowana.

Kolejną, docenianą przez wielu użytkowników zaletą jest szybkość zmiany końcówki lutowniczej, a nawet możliwość jej wymiany bez konieczności czekania na ostudzenie się grotu.

Funkcje grotów T12

  • Stabilizacja temperatury: Umożliwia utrzymanie zadanej temperatury grota w różnych warunkach zapotrzebowania ciepła na wykonanie prawidłowego połączenia lutowniczego. Grot w zależności od wielkości lutowanego elementu i pola lutowniczego oddaje mniej lub więcej ciepła.
  • Kalibracja temperatury: Umożliwia skalibrowanie wbudowanego w grot czujnika temperatury. W zależności od jakości, rozmiaru i stopnia zużycia grotu wymagający użytkownik z pomocą urządzenia mierzącego temperaturę może samodzielnie skalibrować czujnik. Prawidłowy odczyt nie tylko pozytywnie wpływa na stabilizację temperatury, ale pomaga doświadczonemu użytkownikowi uniknąć błędów.
  • Auto sleep / hibernacja: Umożliwia przejście stacji w tryb czuwania.

Komunikacja z układem sterującym odbywa się za pomocą przewodów zasilających grzałkę. Zazwyczaj w tego typu konstrukcjach specjalny układ sterujący na niecałą milisekundę odcina zasilanie grzałki, odczytuje temperaturę końcówki grotu oraz na bieżąco dostosowuje parametry poboru mocy w zależności od potrzeby.

Dla porównania stabilizacja temperatury w urządzeniach o konstrukcji kolby z grzałką i nasuwanym na niej grotem jest opóźniona o wpływ rezystancji powietrznej. Powietrze w wolnej przestrzeni pomiędzy grotem a grzałką również musi się nagrzać lub schłodzić, co dodatkowo wydłuża reakcję wbudowanego w grzałce czujnika temperatury. Stabilizacja, zwłaszcza w starszych konstrukcjach, gdzie czujnik temperatury wbudowany był w środek elementu grzejnego, działała powoli.

Przeczytaj także: Osuszacze wilgoci - ranking

Przeczytaj także: Jak naprawić błąd E5 w osuszaczu powietrza Ralf?

tags: #osuszacz #jelcz #budowa #zasada #działania

Popularne posty: