Liqui Moly Oczyszczacz DPF - Opinie i Testy

Właściciele współczesnych aut z silnikami wysokoprężnymi nadal nie mają łatwo. Wizja możliwych konsekwencji prawnych za wycięcie jednego z najbardziej uciążliwych elementów, czyli filtra cząstek stałych, skutecznie odwodzi ich od tej nielegalnej procedury i poniekąd zmusza do życia z DPF-em i jego „kaprysami”. Cały problem z filtrem polega na stopniowym osadzaniu się na ściankach jego rdzenia sadzy, która powinna zostać wypalona podczas samodzielnie podjętej procedury oczyszczania DPF-u.

Samochody użytkowane w mieście niekiedy nie rozgrzewają się w takim stopniu, by komputer podjął decyzję o włączeniu samooczyszczania filtra sadzy. Jeśli tak się stanie, kierowca rzadko jest o tym fakcie w jakikolwiek sposób informowany. Skutek jest taki, że wyłącza silnik, nieświadomie przerywając procedurę wypalania DPF-u. Gdy nagromadzenie sadzy we wnętrzu filtra przekroczy dopuszczalną ilość, problem nie rozwiąże się sam - trzeba udać się do warsztatu na oczyszczenie filtra specjalistycznymi preparatami bądź zdemontować go i wypłukać zapchany brudami rdzeń.

Zanim jednak kierowcy udadzą się do warsztatu, mogą profilaktycznie zadbać o filtr cząstek stałych, stosując niedrogie preparaty wspomagające ich pracę. Postanowiliśmy przetestować jeden z nich i sprawdzić, czy gra jest warta przysłowiowej „świeczki”. W tym celu kupiliśmy środek firmy Liqui Moly za 39 zł. Według producenta wspomaga on wypalanie filtra, ogranicza zaleganie w nim sadzy i wydłuża okres żywotności, a dodatkowo sprawia, że będzie się oczyszczał rzadziej niż dotychczas.

Test Liqui Moly Oczyszczacz DPF

Jego użycie jest banalnie proste - wystarczy do zbiornika paliwa wlać jedno opakowanie (250 ml) na 50-70 litrów oleju napędowego, czyli zazwyczaj na pełny bak. Producent zaleca dolewanie kolejnych dawek co 2000 km. Podkreśla przy tym, że należy go stosować tylko do tzw. Tak też uczyniliśmy podczas naszego eksperymentu. Samochód testowy (Opel Insignia z przebiegiem 220 tys. km) przejechał łącznie 6000 km, a każdą procedurę oczyszczania filtra sygnalizowała zamontowana na desce rozdzielczej kontrolka.

Co się okazało? Że wspomagany przez preparat Liqui Moly filtr DPF „czyścił się” znacznie rzadziej, bo nie co 900 km (jak dotychczas), tylko co 1400 km. Można zatem uznać, że niedrogi środek spełnił swoje zadanie i przy jego systematycznym używaniu istotnie zmniejszamy prawdopodobieństwo całkowitego zapchania DPF-u.

Przeczytaj także: Liqui Moly - czy warto? Sprawdź opinie o Oczyszczaczu Wtryskiwaczy

Liqui Moly Diesel Partikelfilter Schutz - Dodatkowe Informacje

Dodatek do ochrony filtra DPF LIQUI MOLY Diesel Partikelfilter Schutz 250ml + rękawice ochronne 2 szt. gratis zapobiega powstawaniu sadzy, wydłuża żywotność filtra cząstek stałych. Jest doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich użytkowników pojazdów z silnikami Diesla, których pojazdy poruszają się w ruchu miejskim i są narażone na przed wczesne zapchanie filtra cząstek stałych. Dodatek powoduje powstawanie mniejszej ilości sadzy, dlatego też regularne stosowanie zwiększa niezawodność oraz obniża koszty eksploatacji. Nadaje się do pojazdów z silnikiem Diesla z filtrami cząstek stałych, o ile nie są one wyposażone w elektronicznie sterowany system dozowania dodatków podczas tankowania służący regeneracji filtra (co ma miejsca np.

Temat wyłącznie o dodatku do paliwa, chroniącego filtr DPF. Do tej pory procedura czyli podwyższone obroty, włączone wentylatory i smrodzik wokół samochodu zaczęły mi się średnio co 320-380km. Ostatnio jakiś miesiąc temu miałem taką sytuację, że musiałem podjechać jakieś 600m z garażu i wyłączyć silnik załadować graty i podjechać 1,8km. Następnie po pracy powrót 1,8km i znowu 600m do garażu. Po dwóch dniach takiej jazdy załączyła mi się procedura "cichego" wypalania DPF. Nic w tym nie było dziwnego gdyby nie to, że załącza mi się codziennie na zimnym silniku.

Używałem też Liquid Molli i też nic. Może ktoś mi poradzi w czym jest problem. Mam też pytanie czy jak jest zimny silnik i załącza mi się procedura wypalania to też mam jechać min.

Wypalanie w tych silnikach to loteria, ja bym się nie przejmował. Mam dwa auta w TDI na platformie MQB i żadnych problemów z DPFem, nie zwracam uwagi na to kiedy się wypala i czy silnik zimny czy ciepły. W niskich temperaturach przy nierozgrzanym silniku, szczególnie kiedy włączymy ogrzewanie, obroty będą podwyższone.

U mnie obroty spadają po około 6-7 km jak olej osiągnie temperaturę około 67-72 stopni. Choć dziś wyjechałem załączyły się wyższe obroty. Spalanie 1l/h na biegu jałowym. Nim dojechałem po żonę około 8km obroty spadły. Zajechałem , zrobiłem zakupy około 30-40 minut i znowu wyższe obroty. Jazda i po około 4km spadły. Ale wypalanie za każdym razem irytuje. Żeby to była loteria to bym nie przejmował się raz na jakiś czas. Pomaga coś? Czy tylko wyciąga kasę z portfela?

Przeczytaj także: Liqui Moly - Recenzja środków do czyszczenia

Przy aktualnych cenach paliwa, koszt 50 zł co 2000 km nie jest może wysoki ale czy ten środek rzeczywiście coś pomoże, to naprawdę ciężko będzie stwierdzić - bo sporo z nich, działa na nasze umysły jak placebo. Środek może w niczym nie pomagać ani też nie powodować żadnych negatywnych skutków a nam wydaje się, że działa i cieszymy się z tego jak dzieci - sam tak mam, bo czasami używam, środków chemicznych Liqui Moly.

Taki dodatek to nie złoty środek. Czasem trzeba kilka razy powtórzyć proces. Na DPF ma też wpływ stan wtryskiwaczy, zawór EGR, dolot, krótkie odcinki w skutek czego auto jest niedogrzane a wtedy najwięcej sadzy się robi. Wlałem LM2650 zalałem 70l ropy, przejechałem 100km i nie widzę żadnej poprawy na razie.

Dodatek do ochrony filtra DPF zapobiega powstawaniu sadzy, wydłuża żywotność filtra cząstek stałych. Preparat jest szczególnie zalecany do pojazdów użytkowanych w trybie miejskim. Regularne stosowanie preparatu eliminuje zapychanie filtra.

I tu według mnie, tkwi sedno tego zagadnienia - jeśli z układem zasilnia silnika jest wszystko w porządku, to zostają warunki użytkowania pojazdu a tego nie zmieni żaden "złoty preparat" a co najwyżej wspomoże ten proces. Jeśli tam się dzieje źle to same dodatki nie pomogą.

Te dodatki są przede wszystkim, przeznaczone dla osób, które mają jeszcze filtry DPF w dobrym stanie (czytaj: nie maksymalnie zapełnione sadzą).

Przeczytaj także: Liqui Moly 2666: Recenzja i Działanie

Zrobię 2tyś. Przedewsztskim musisz powtórzyć najlepiej kilka razy, w tym okresie najlepiej zrobić jakieś odcinki dłuższe żeby układ osiągnął odpowiednią temperaturę do normalnego wypalania.

Proszę aby odpowiedzi w temacie, dotyczyły bezpośrednio dodatku do paliwa wspomagającego "regenerację" filtra DPF. Info o zastosowanym preparacie i zauważonych lub nie zmianach w sposobie wypalania DPF. Dziękuję. Trochę duża różnica w km . A temperatury otoczenia były też te same ? Takie dodatki nie mają raczej wpływu na dystans, za to na przykład samo ranne rozgrzanie się silnika, już tak. Stąd moje pytanie o temperatury.

Coraz bardziej zaawansowane układy obecne w naszych samochodach wymagają specjalistycznego traktowania, stąd też mamy do czynienia z licznymi usługami oraz preparatami usprawniającymi funkcjonowanie pojazdu. Jedno z najbardziej interesujących obecnie kierowców zagadnień to kwestia czyszczenia filtra cząstek stałych DPF. Czy dolanie środka o właściwościach czyszczących może zastąpić regenerację filtra w serwisie? Jaki płyn wybrać, aby było go najłatwiej zastosować? Która z dostępnych na rynku formuł czyszczących DPF charakteryzuje się najwyższą skutecznością?

Porównanie Preparatów do Czyszczenia DPF

Przeprowadziliśmy test porównawczy preparatów do czyszczenia filtrów cząstek stałych, a wynikami badania preparatów takich jak K2, Wurth, Liqui Moly, STP oraz Boll dzielimy się z Tobą właśnie w tym artykule. Rozpoczniemy od porównania dostępnych pojemności oraz cen preparatów od określonych producentów.

K2 DPF Cleaner

Jako pierwszy preparat scharakteryzujemy DPF Cleaner od firmy K2. Producent zapewnia, że jest to specjalistyczny środek, który można zastosować do przeprowadzenia regeneracji zatkanego DPF/FAP bez konieczności demontowania filtra. Co istotne, substancja odparowuje w stu procentach i nie pozostawia śladów użytkowania. Preparat do czyszczenia DPF K2 i opinie na jego temat są pozytywne, a klienci przyznają, że czyszczenie DPF z zastosowaniem formuły umożliwia uniknięcie przedwczesnej wizyty w warsztacie mechanicznym.

Zmywacz filtra cząstek stałych DPF od WURTH

Kolejny preparat, któremu warto poświęcić uwagę w kontekście czyszczenia filtra cząstek stałych DPF, jest środek czyszczący WURTH. Preparat ten możemy zakupić w puszce o pojemności 400 ml, natomiast jego zastosowanie nie jest skomplikowane. Zgodnie z tym, co deklaruje producent, Wurth DPF cleaner rozbija, a następnie usuwa z filtra DPF osady węgla. Czy formuła opracowana przez WURTH różni się czymś od K2 do czyszczenia DPF? Opinie na ten temat są zgodne i mówią, że sposób zastosowania jest bardzo podobny, środki natomiast różnią się cenami, przy czym preparat WURTH jest jednym z droższych środków.

Liqui Moly - preparat Pro-Line Oczyszczacz DPF

Następny środek, jaki wzięliśmy pod lupę, to preparat znanej w świecie motoryzacji firmy Liqui Moly, a mianowicie Liqui-Moly Pro-Line Oczyszczacz DPF. Preparat ten jest oceniany jako bardzo skuteczny, jednak przeprowadzenie czyszczenia filtra cząstek stałych DPF stanowi bardziej zaawansowany proces, gdyż wymaga zastosowania pistoletu do czyszczenia DPF oraz dedykowanej sondy. W porównaniu z wymienionymi już preparatami, które są gotowe do użycia tuż po zakupie, w przypadku Liqui Moly wzrasta koszt zastosowania z uwagi na konieczność zakupu elementów aplikacyjnych bądź konsultację z mechanikiem, który dysponuje specjalnym zestawem.

Oferowany przez Liqui Moly płyn do DPF i czyszczenia filtra cieszy się jednak uznaniem z uwagi na jakość zbudowaną przez markę. Podsumowując, producent zarzeka, że Pro-Line Oczyszczacz DPF to skuteczny środek, a potwierdzeniem tej opinii może być fakt częstego stosowania tego preparatu w warsztatach mechanicznych.

STP Formuła przeznaczona do czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF

W porównaniu zastosowania oraz działania najbardziej znanych środków do czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF nie może zabraknąć preparatu marki STP, z której produktów kierowcy korzystają od ponad pięćdziesięciu lat. STP Formuła do czyszczenia filtrów cząstek stałych określana często jako STP DPF cleaner. W kontekście porównawczym na uwagę zasługuje zastosowanie, którym odznacza się dodatek do paliwa DPF. Opinie na temat formuły STP są w znacznej mierze pozytywne z uwagi na prostotę zastosowania.

BOLL Środek przeznaczony do czyszczenia filtrów cząstek stałych

Wśród preparatów przedłużających żywotność filtra cząstek stałych DPF należy wymienić również BOLL - Środek przeznaczony do czyszczenia filtrów cząstek stałych. Ten preparat do czyszczenia DPF, opinie na jego temat oraz zainteresowanie konsumentów mówią same za siebie - jest to skuteczna formuła w korzystnej cenie za opakowanie 400 ml. Czyszczenie filtra FAP domowym sposobem dzięki zastosowaniu tego typu preparatów jest naprawdę proste i zgodnie z tym, co twierdzą użytkownicy środka BOLL, skuteczne.

Berner DPF FAP

Środkiem, który również ujęliśmy w porównaniu preparatów do czyszczenia DPF, jest Berner DPF FAP. Zgodnie z nazwą, płyn jest przeznaczony do czyszczenia zarówno mokrych, jak i suchych filtrów cząstek stałych z nagromadzonych osadów sadzy. Preparat Berner odznacza się nieco wyższą ceną, gdyż za opakowanie zawierające 150ml musimy wydać około 60 złotych. Wynagrodzeniem za poniesienie tego kosztu może być jednak wygoda zastosowania, gdyż preparat Berner DPF FAP należy dodawać do oleju napędowego najlepiej podczas przeglądów.

Wynn’s DPF Cleaner

Podczas poszukiwania najbardziej efektywnego preparatu do czyszczenia DPF domowym sposobem z pewnością spotkałeś się również ze środkiem Wynn’s DPF Cleaner. Jego cena nie należy do najwyższych, ponadto na uwagę zasługuje nieskomplikowany sposób aplikacji. Środek Wynn’s, podobnie jak STP DPF czy Berner DPF FAP, dolewa się do oleju napędowego.

Forch Zmywacz DPF

Z uwagi na to, jak wiele preparatów umożliwia czyszczenie DPF, warto wiedzieć, czym charakteryzują się poszczególne środki. Kolejnym często używanym preparatem jest Zmywacz DPF firmy Forch. Producent zapewnia, że jest to specjalistyczny środek do czyszczenia filtrów cząstek stałych, który zakupimy w cenie około 100 złotych za opakowanie o pojemności 400 ml.

Płyn do czyszczenia DPF Magneti Marelli

Ostatni ujęty w naszym rankingu środek do oczyszczania DPF z nagromadzonych osadów to preparat marki Magneti Marelli, który zakupimy już w cenie około 30 zł za opakowanie 250 ml wystarczające do wyczyszczenia jednego filtra cząstek stałych. Preparat włoskiego producenta jest dedykowany filtrom DPF i FAP, natomiast jego zastosowanie sprowadza się do wlania płynu do oleju napędowego.

Przedstawiliśmy krótkie charakterystyki płynów do czyszczenia DPF przodujących marek. Dzięki temu łatwo jest rozgraniczyć, który preparat można szybko i bezproblemowo wlać do zbiornika paliwa, który wymaga demontażu jednego z czujników, a także jaki środek wymaga zakupu narzędzi do aplikacji.

Czyszczenie filtrów cząstek stałych za pomocą przeznaczonych do tego preparatów to prosty i stosunkowo niedrogi sposób na przedłużenie żywotności FAP i DPF. Po zastosowaniu formuł czyszczących często udaje się zniwelować objawy zatkanego DPF takie jak spadki mocy samochodu, szarpanie silnika czy dymienie na czarny kolor. Należy pamiętać, że w przypadku nagromadzenia dużych zawartości osadów jedynym sposobem na przywrócenie drożności filtra cząstek stałych jest regeneracja DPF w specjalistycznym serwisie, jednak umiejętne stosowanie wymienionych środków może znacznie opóźnić konieczność jej przeprowadzenia.

Czy stosując dodatki bazujące na tlenku ceru do paliwa jestem w stanie wydłużyć dystans pomiędzy cyklami wypalania? A może DPF będzie dopalał się samoistnie jak ma to miejsce np podczas jednostajnej długiej jazdy ze stałą prędkością? Czy nie przesadzę z dodatkiem do paliwa "na raz" lejąc co zbiornik AR6900 50ml + Cetane Booster 25ml jeśli dodalbym do tego jeszcze środek do DPF? Chciałbym opóźnić w czasie mycie DPF z popiołu. Ze względu na fatalny dostęp do niego i konieczność demontażu sanek, aby go wyjąć. Generalnie DPF popiołem zapełnia się bardzo powoli, przy sprawnym układzie wtryskowym. Przykład? Moje auto ma 300tyś i nigdy DPF nie był prany z popiołu a wypalanie się następuje co 900-1200km (co oznacza, że miejsce na sadzę jeszcze jest ). Podejrzewam, że jeżeli żaden wtrysk nie będzie podlewał, EGR się zacinał itp.

Ja wam powiem, że zastosowałem takie dodatek. Nie na bazie ceru bo ten ponoć chociaż podnosi temperaturę to sam się odkłada w filtrze. Pomimo tego, że wlałem dawkę mniejsza od wymaganej (gdzieś 1/3) to zaczął wypalać się jak głupi. W trasie co ok 100 km ale wystarczyło, że pokręciłem się trochę tzw ruchu miejskim to nawet co 40 km. Już myślałem, że coś jest nie tak ale przypomniałem sobie o tym dodatku. Wyjeździłem tak 3/4 baku i zalałem do pełna dolewając to co zwykle czyli modyfikator LM. Jak ręką odjął, wszystko wróciło do normy, zrobione ponad 300 km i wszystkie parametry w normie, nie wypalił się do tej pory ale co ważne spadło spalanie do poziomu w czasu kiedy regularnie robiłem dłuższe trasy i dpf miał szansę regularnie się dopalać. Reasumując uważam, że taki dodatek ma sens ale niezbyt często - dolać przed wyjazdem wakacyjnym np, przed długimi trasami żeby to częste dopalanie nie było problemem i żeby szybko to zużyć.

Także efekt był chwilowy, natomiast całkowicie zniknęło pojawiajace się wcześniej dość losowo poszarpywanie przy ruszaniu.

Tabela Porównawcza Preparatów DPF

Preparat Pojemność Sposób Użycia Cena (orientacyjna)
K2 DPF Cleaner 500 ml Aplikacja bezpośrednio do filtra 35-60 zł
WURTH Zmywacz DPF 400 ml Aplikacja bezpośrednio do filtra Wysoka
Liqui Moly Pro-Line Oczyszczacz DPF - Wymaga specjalnego aplikatora -
STP Formuła do czyszczenia DPF 200 ml Dodatek do paliwa -
BOLL Środek do czyszczenia DPF 400 ml Aplikacja bezpośrednio do filtra Niska
Berner DPF FAP 150 ml Dodatek do paliwa Około 60 zł
Wynn’s DPF Cleaner 500 ml Dodatek do paliwa -
Forch Zmywacz DPF 400 ml Aplikacja bezpośrednio do filtra Około 100 zł
Magneti Marelli Płyn do czyszczenia DPF 250 ml Dodatek do paliwa Około 30 zł

tags: #liqui #moly #oczyszczacz #dpf #opinie

Popularne posty: