Honda Shadow 125: Opinie o większych dyszach i lepszym filtrze powietrza
- Szczegóły
Honda Shadow VT to jeden z niewielu motocykli o pojemności 125, który posiada 2-cylindrową, widlastą jednostkę napędową. To dla niektórych, może być decydujący wyznacznik przy zakupie, ponieważ dźwięk z 2-cylindrowego motocykla jest znacznie przyjemniejszy i wcale nie przypomina kosiarki do trawy.
Chłodzony cieczą silnik dysponuje mocą 15 koni a całość waży 150kg, jednak ta waga nie przeszkadza mu aby osiągnąć prędkość 125km/h. Dzięki dwom cylindrom, mamy tu do czynienia z bardzo elastycznym silnikiem. Ładnie ciągnie od niskich obrotów, a kręci się aż do 12000 obr/min. Z częściami nie powinieneś mieć problemu, ponieważ ten sam silnik i wiele podzespołów pochodzi z popularniejszej Hondy Varadero. Spalanie podobnie jak inne motocykle tej pojemności wypada na poziomie 3l/100km. Honda Shadow chwalona jest za swoją niezawodność i dostojeństwo. Doskonale nada się do dojazdów do pracy, ale to co odróżnia ją od innych motocykli, to fakt, że nie będziesz się wstydził nią pojechać także na zlot. Jeżeli zawsze marzyłeś o tym by założyć czarną skórę z frędzlami i polerować ociekający chromem silnik, Honda Shadow jest dla Ciebie!
Dzięki prędkości maksymalnej przekraczającej 90km/h, dzięki wygodzie i łatwości w prowadzeniu, pokochasz ten motocykl także w trasie. Moim skromnym zdaniem to jeden z najlepszych cruiser’ów o pojemności 125. Jedna tylko rzecz mogła by być lepsza - hamulce. Podsumowując, ten motocykl jest piękny, funkcjonalny, dynamiczny.
Modyfikacje i tuning Honda Shadow 125
Wielu właścicieli Honda Shadow 125 szuka sposobów na poprawę osiągów swojego motocykla. Jednym z popularnych zabiegów jest wymiana dysz w gaźniku na większe oraz zastosowanie lepszego filtra powietrza. Celem tych modyfikacji jest zwiększenie przepływu powietrza i paliwa do silnika, co teoretycznie powinno przełożyć się na wzrost mocy i poprawę przyspieszenia.
Przy ściągnięciu blokady z filtra trzeba zmienić dysze główną w gaźniku na większą.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Honda TRX 350?
Jednak, jak pokazują opinie użytkowników, nie zawsze przynosi to oczekiwane rezultaty. Często, źle dobrane dysze mogą powodować problemy z pracą silnika, takie jak szarpanie podczas przyspieszania, zwiększone spalanie, a nawet zalewanie silnika. Dlatego tak ważne jest, aby po zmianie dysz odpowiednio wyregulować gaźnik.
Pewien użytkownik opisywał swoje doświadczenia po "wzmocnieniu" motocykla w serwisie: "Witam od pewnego czasu hania przerywa podczas przyspieszania przy takich samych obrotach na wszystkich biegach. Dzieje się to od momentu gdy oddałem motor do serwisu gdzie wymieniono mi łożysko na 1 cylindrze, i wzmocniono hanię (serwis mi to zaproponował, polegało to na wymianie dyszy gaźnika, zmianie kąta dolotu powietrza i czymś tam jeszcze.). Potem oczywiście synchronizacja gaźników i ustawienie rozrządu."
Inny z użytkowników sugeruje: "Mam podobnie mechanik podejrzewa zbyt rzadki filtr który nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia na wlocie do gaźnika co powoduje opadane membrany z iglicą i chwilowe odcięcie paliwa. Na wyższych obrotach ciągnie idealnie."
Podsumowując, modyfikacje te mogą przynieść pewne korzyści, ale wymagają wiedzy i doświadczenia. Niewłaściwa regulacja może skutkować pogorszeniem pracy silnika. Warto również pamiętać, że nie zawsze większa dysza i bardziej przepustowy filtr oznaczają lepsze osiągi. Często, kluczem do sukcesu jest odpowiednie dostrojenie wszystkich elementów układu dolotowego i wydechowego.
Opinie użytkowników
Opinie użytkowników na temat modyfikacji Honda Shadow 125 są podzielone. Niektórzy chwalą sobie poprawę osiągów i dynamiki, inni natomiast skarżą się na problemy z pracą silnika i zwiększone spalanie. Poniżej kilka przykładowych opinii:
Przeczytaj także: Sprawność silnika Honda Hornet 600
- "po ściągnięciu blokady z filtra powietrza i jest lepsze przyspieszenie i tyle z tego mam..."
- "mój mechanik gdy zapytałem go o dysze powiedział że jak nie mam parcia to lepiej nie ruszać bo więcej można zepsuć niż zyskać. i powiedział dokładnie to samo co promo czyli że silnik będzie zalewany, spalanie wzrośnie a mocy nie przybędzie."
- "wzmocnienie kosztowało mnie 110 zł, ( ale z wymianą łożyska na cylku i regulacją gaźników i ustawieniem rozrządu zapłaciłem ok 450 zł)."
Wydechy - wiercić czy nie wiercić?
Kolejnym aspektem tuningu, o którym warto wspomnieć, jest modyfikacja wydechu. Wiercenie otworów w wydechu to popularny sposób na poprawę dźwięku motocykla, ale może mieć również wpływ na jego osiągi. Opinie na ten temat są podzielone:
- "nie wierć ... efektu nie będzie a do serii nie bedziesz mógł wrócić ... kup akcesoryjne i to dobrej firmy ...zapewniam ze będziesz zadowolony ...."
- "ja potwierdze ze oryginałow raczej bym nie wiercił jesli sa nie tykane ale co do wypowiedzi Migdał-a to sie nie zgadzam ja kawał czasu poswiecilem na szukaniu wydechu do mojego Draga i wkoncu zamowilem ze Stanow nr 1 (i to nie tylko moje zdanie) jest Road Burner i taki wlasnie zamontowalem - chyba jedyny producent ktory daje 18miesieczna gwarancje ."
- "Zaciekawiła mnie Twoja wypowiedź Jusza. Wypalone gniazda i zawory."
- "Zgadzam się z tym co napisał
, puste wydechy pięknie brzmią , ale ich posiadacze zawsze są skazani na jazdę w ogonie .....bo nikt nie jest w stanie wytrzymać dłuższej jazdy za nimi . "
Wiercenie w wydechu nie jest zalecane, ponieważ może to prowadzić do wypalenia gniazd i zaworów. Dodatkowo, puste wydechy mogą być uciążliwe dla innych użytkowników drogi ze względu na głośny dźwięk.
Przeczytaj także: Honda Valkyrie F6: przewodnik po filtrach powietrza
tags: #honda #shadow #125 #większe #dysze #i

