Animowane GIF-y i ich rola w promocji wód mineralnych i produktów spożywczych
- Szczegóły
Animowane GIF-y, które już kilkadziesiąt lat temu zdobyły serca użytkowników internetu, stanowią ponadpokoleniowy język komunikacji. W erze przed powszechnie dostępnym video internetowym, używane były do tworzenia pierwszych virali, a w początkowej fazie rozwoju internetu wykorzystywane także w marketingu - do tworzenia prostych animacji w komunikacji marek. Przetrwały próbę czasu, stając się ostatecznie ilustracją emocji, poglądów i nastrojów w codziennych rozmowach internautów w XXI w.
Nowa kampania PizzaPortal.pl bazuje na symbolice i sposobie komunikacji świata online. Spoty nie opowiadają linearnej historii, ale wykorzystują krótkie, zapętlone sceny znane z animowanych GIFów czy memów internetowych, które w zaskakujący sposób oddają charakter i ideę portalu. Cała kampania realizowana jest pod hasłem „GIF me food”.
Tomasz Lipiński, dyrektor marketingu PizzaPortal.pl, komentuje:
- Początkowo może wydawać się, że nasza nowa kampania, której fundamentem są animowane GIFy, skierowana jest tylko do ludzi młodych. Nie jest to jednak prawdą. GIFy osadzone są w kulturze interetu już od ponad 20 lat, stanowiąc ponadpokoleniowy język komunikacji. Dlatego na nasze reklamy zwróci uwagę nie tylko student, ale także 40-latek pamiętający słynną animację „Dancing baby”, która była jednym z pierwszych GIFowych virali na świecie. Sięgamy po technikę komunikacji i symbolikę silnie zakorzenioną w DNA internetu, by jeszcze bardziej podkreślić spójność tych realiów z ideami platformy do zamawiania jedzenia online.
Historie odwołują się do realiów związanych z zamawianiem jedzenia, takich jak spotkanie ze znajomymi czy mecz piłkarski, a tempo ich zmian jest bardzo szybkie - takie jak informacji w sieci. Nasz portal do zamawiania jedzenia, który jako pierwszy w Polsce wyrósł w świecie online, a dziś oferuje klientom dostęp do blisko 4000 restauracji w całej Polsce, dzięki nowej komunikacji jeszcze bardziej wpisuje się w ten internetowy świat - komentuje Bartosz Sala, prezes PizzaPortal.pl.
Przeczytaj także: Gdzie kupić wodę destylowaną?
Kampania obejmuje telewizję (wszystkie główne stacje oraz wybrane kanały tematyczne), internet (szeroko zakrojone działania na stronach internetowych) oraz social media. W marketingu zawsze wygrywa drużyna.
Za linię kreatywną działań odpowiada agencja FCBBridge2Fun (pomysł, scenariusz i nadzór kreatywny: Agnieszka Stypa, Monika Światek-Król, client service: Emilia Błaszczak), zakupem i planowaniem mediów zajął się dom mediowy Starcom (Publicis Media), a spoty wyprodukowane przez dom produkcyjny Flota Filmowa (Małgorzata Gałka, Wiola Łabędź) wyreżyserował Łukasz Zabłocki.
Warto także wspomnieć, że na początku listopada marki Haier i Vytautas powróciły z nowym spotem, reklamującym pralko-suszarkę Haier Duo Dry i wodę mineralną. Jak zawsze nie zabrakło tu dużej dozy humoru, elementów satyry i kontrowersji oraz charakterystycznego, litewskiego akcentu.
Przeczytaj także: Inwestycje w Jakość Wody w Proszówkach
Przeczytaj także: Woda mineralna Józef: Zalety
tags: #woda #mineralna #animacja #gif

