Przetarg Nieograniczony na Dostawę Sprzętu Komputerowego

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą Pzp.

W sprawach nieuregulowanych w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) stosuje się przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych oraz przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.

Zamówienie udzielone zostanie w trybie przetargu nieograniczonego w rozumieniu art. 132, bez zastosowania procedury, o której mowa w art. 139 (tzw. procedura odwrócona) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021r. poz.

Opis Przedmiotu Zamówienia

Sprzęt komputerowy będący przedmiotem dostawy musi być kompletny, posiadać okablowanie, zasilacze oraz wszystkie inne komponenty, zapewniające właściwą instalację i użytkowanie (np.

Wykonawca dostarczy sprzęt komputerowy będący przedmiotem zamówienia na własny koszt do Urzędu Miejskiego w Kaliszu Pomorskim przy ul.

Przeczytaj także: Gliwice: Wynajem osuszaczy powietrza

Wszędzie tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia, w tym w załącznikach do SWZ znajdują się określenia wskazujące znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez wykonawców produktów, materiałów lub urządzeń równoważnych.

Użyte nazwy, typy, należy traktować jako rozwiązania przykładowe określające kryteria stosowane w celu oceny równoważności tj. standardy jakościowe, wygląd i parametry techniczne.

Wszelkie materiały, urządzenia i technologie, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakie muszą spełniać rozwiązania równoważne, aby spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowić wyłącznie wzorzec jakościowy wykorzystany w obliczeniach projektowych.

Jako równoważne dopuszcza się inne rozwiązania, niż podane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, pod warunkiem spełnienia kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności tj. zagwarantowania równorzędnych parametrów technicznych i technologicznych nie gorszych niż określone w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia oraz zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi.

Podane typy i właściwe im cechy mogą jedynie służyć dla lepszego doboru zamienników.

Przeczytaj także: Sieci kanalizacyjne w Gminie Sierpc

Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie tj. materiały, urządzenia lub dostawy spełniają wymagania, określone w opisie przedmiotu zamówienia przez zamawiającego (tj. normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych), a ciężar udowodnienia równoważności w stosunku do wymogu określonego przez zamawiającego spoczywa na wykonawcy, w szczególności przy pomocy przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.

Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp w przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp oferowane świadczenie nie musi być zgodne z wymaganymi normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których odnosi się opis przedmiotu zamówienia, ale wykonawca jest zobowiązany udowodnić w ofercie, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.

Zamawiający, wszędzie tam gdzie opisuje przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy oraz wszędzie tam gdzie wymaga przestawienia określonego oznakowania, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.

Wykonawca może zastosować inne rozwiązanie (np.

Komunikacja Elektroniczna

Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zobowiązany jest posiadać konto na ePUAP.

Przeczytaj także: Wsparcie mieszkańców Borzęcina

W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: "Formularz do komunikacji" dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal.

Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem "Formularza do komunikacji" jako załączniki.

Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz.

Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. [art.

Komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, potwierdzenia zainteresowania, ofert, o ile jej treść jest udokumentowana. [art.

Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku i Formularz do komunikacji wynosi 150 MB.

Identyfikator postępowania dla danego postępowania o udzielenie zamówienia dostępny jest na liście wszystkich postępowań na miniPortalu oraz stanowi załącznik nr 5 do niniejszej SWZ.

Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania w załączniku nr 5 do niniejszej SWZ.

Składanie Ofert

Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem "Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku" dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.

Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla Wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.

W formularzu oferty/wniosku Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.

Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej.

Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia "Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa" a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część należy ten plik zaszyfrować.

Do oferty należy dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w Rozdziale 14 pkt 3.1.

Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.

Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert wycofać ofertę za pośrednictwem "Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku" dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.

Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej w formacie danych np.: .pdf (zalecane) bądź innych rekomendowanych formatów np. .doc, .xls., .jpg .jpeg, i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę umocowaną do działania w imieniu Wykonawcy.

Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia "Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa" a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część skompresowane do jednego pliku archiwum przy wykorzystaniu jednego z rekomendowanych formatów kompresji (np.: .zip, .7Z).

Oferta, wniosek oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane kwalifikowalnym podpisem elektronicznym.

Przez dokument elektroniczny lub oświadczenie należy rozumieć dokument/oświadczenie wytworzony/e w postaci elektronicznej, zapisany/e w formacie danych np. .pdf (zalecany format) bądź innym rekomendowanym formatem np.

W przypadku składania większej liczby dokumentów elektronicznych i oświadczeń oraz elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń wszystkie dokumenty można skompresować do jednego pliku archiwum (np.: zip, .7Z), a następnie skompresowany plik podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Złożony w ten sposób podpis będzie potwierdzał zgodność z oryginałem wszystkich elektronicznych kopii dokumentów znajdujących się w skompresowanym pliku.

Należy przy tym pamiętać, że wszystkie dokumenty elektroniczne lub oświadczenia znajdujące się w skompresowanym pliku muszą być przygotowane w sposób opisany w pkt.

Zamawiający, zgodnie z §4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów (Dz.U. z 2017r. poz.

Zamawiający dopuszcza podpisanie dokumentów w formacie innym niż ".pdf" , wtedy należy użyć formatu XAdES.

Zamawiający zaleca, aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po ich podpisaniu wymaganym podpisem.

Przed wysłaniem oferty, Wykonawca dokonuje jednokrotnego zaszyfrowania, przygotowanego wcześniej i spakowanego do formatu np.: zip, 7Z katalogu plików (formularz oferty + wymagane załączniki).

W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie wstępne [art. 125 ust 1 ustawy] składa każdy z wykonawców.

W przypadku podmiotów występujących wspólnie, należy załączyć pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Wypełnioną i podpisaną specyfikację techniczną stanowi załącznik nr 2 do części I zamówienia, załącznik nr 2a do części II zamówienia.

Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez Wykonawcę (kwalifikowalnym podpisem elektronicznym).

Zamawiający wymaga, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej.

Jeżeli osoba podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa - patrz: pkt. 3.2 ppkt a) SWZ, to pełnomocnictwo to musi obejmować uprawnienie do podpisania oferty.

Pełnomocnictwo musi zostać złożone wraz z ofertą w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii.

Wymagane oświadczenie wskazane w pkt. 3.1 SWZ powinno być złożone przez każdego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o zamówienie.

Wykonawcy składający ofertę wspólną zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oraz do zawarcia umowy w sprawie zamówienia - patrz: pkt. 3.2 ppkt b) SWZ.

tags: #dostawa #sprzętu #komputerowego #przetarg #projekt #europejski

Popularne posty: